Rosberg úgy játszott Hamiltonnal, mint macska az egérrel
2015. november 15. 16:44
Nico Rosberg magabiztosan aratta sorozatban második, pályafutása tizenharmadik győzelmét a Brazil Nagydíjon, bebiztosítva a 2015-ös egyéni világbajnokság 2. helyét a ferraris Sebastian Vettel előtt. Rosberg a pole pozícióból rajtolva végig kézben tartotta az irányítást, esélyt sem hagyva csapattársának, Lewis Hamiltonnak az előzésre, és a szabad levegőn haladva kímélni tudta a gumijait is. Vettel a verseny jelentős részében nagyjából tartotta a lépést Hamiltonnal, és mindössze 6,5 másodperccel mögötte ért célba, a Mercedesek azonban a Ferrarikon kívül mindenki mást leköröztek.
A Mercedes pilótái immár a világbajnoki nyomás nélkül mérhették össze az erejüket. Akárcsak két héttel ezelőtt, ezúttal is Rosberg volt az erősebb, aki már láthatóan kevésbé görcsös, mint a szezon korábbi részében volt. A rajtnál határozottan visszaverte az első kanyarban kívülről próbálkozó Hamilton támadását, nehogy csapattársa a jobbos belső ívére kerülhessen, aztán a fennmaradó 71 körben egy pillanatra sem remegett meg a keze. Az első és a harmadik kerékcseréje után a gumijait kímélve látványosan lassan vezetett, így Hamilton DRS-távolságba került hozzá, ám a szélárnyékban elkoptak az abroncsai, és egyszer sem tudta megtámadni Rosberget. „Akkor még két kiállást terveztünk. Lewis úgy vezetett, hogy pillanatok alatt tönkretette a gumijait" – mondta csibészes mosollyal a német versenyző.
„Ez csodálatos hétvége volt számomra, de a Párizsban történtek fényében természetesen minden másodlagos" – tette hozzá. „Lewis keményen szorongatott, én azonban kontrollálni tudtam a tempót." Rosberg zsinórban ötödször rajtolhatott a pole-ból, és elismerte, hogy fogalma sincs, miért a szezon végén lendült formába. „Ugyanolyan keményen igyekszem, mint az idény korábbi részében" – állította.
Nem tudom, mi az oka a feltámadásomnak, de remélem, folytatódik."
Hamilton a 25. körben, miután percekig hiába üldözte Rosberget szűk egy másodperces távolságból, arra panaszkodott, hogy „ezen a pályán lehetetlen közelről követni valakit", majd arra kérte a Mercedest, állítsák át más stratégiára. „A tempóm jó volt, egyszerűen csak nem lehet előzni itt. Kinyírtam a gumijaimat. Kár érte, mert ez nagyszerű pálya, de lehetetlen elég közel maradni a többiekhez" – jelentette ki. „Versenyezni jöttem, kockáztathattunk volna, ha szóba jöhetett más stratégia. A szélárnyékban autózgatni elég unalmas volt."
A Mercedes vezetői ugyanakkor azt állították, Hamilton rosszabbul járt volna, ha engednek a kérésének, és a második etapban átteszik háromkiállásos stratégiára. „Ez akkor Lewisnak nem segített volna, elvben az volt a rosszabb stratégia" – mondta Paddy Lowe.
Két kiállást terveztünk, csak a Ferrari, pontosabban Sebastian kényszerített minket háromra."
Toto Wolff szerint háromszor kereket cserélni a teljes versenytávon 10 másodperccel lassabb volt a számítások szerint, mint kétszer, ezért úgy tűnt, Vettelnek is kiszolgáltatná Hamiltont. „Nagyon veszélyes eltérő stratégiát adni a versenyzőinknek, mert akkor valamelyik jól jár, valamelyik nem, és utólag magyarázkodni kell, hogy az egyiket miért állítottuk az A-, a másikat viszont a B-tervre" – tette hozzá.
Lowe cáfolta, hogy Hamilton a vb-címmel a zsebében leeresztett,
Rosberg csak ezért győzte le másodszor is. Maga Hamilton is mérgesen reagált a felvetésre. „Ugyanolyan lelkesen tettem oda magam, mint bármikor máskor" – szögezte le. „Higgyék el, hogy mindent megpróbáltam, amire képes vagyok, de most az sem volt elég. Nico ma nagyszerű végzett, nem vétett egyetlen hibát sem."
A Mercedesszel ellentétben a Ferrari variált a stratégiával. Vettel a harmadik, vagyis az utolsó előtti etapjában a lágy gumikat használta, míg Kimi Räikkönen csak kétszer cserélt kereket. Vettel még a 45. körben is csupán 6 másodperccel haladt Hamilton mögött, de a kiállások utolsó fordulója során alig 8 kör alatt 13-ra nőtt a hátránya. Ezt a verseny végéig sikerült újra 6,5-re ledolgoznia, ahogy Hamilton gumijai jobban elhasználódtak, és leszakadt Rosbergről.
Vettel úgy vélte,
a Ferrari közelebb volt a Mercedeshez, mint a szezon elején, vagy az utóbbi pár versenyen.
„Az első etap felénél azt hittem, tartani tudjuk velük a lépést, de aztán elkezdtek távolodni" – ismerte el a délutánt „magányosan töltő" német. „Összességében kicsit gyorsabbak voltak nálunk. A versenytempónk ugyanakkor jobb volt az övékhez viszonyítva, mint jó pár futam óta bármikor. Csak 1-2-3 tizedet kaptunk tőlük körönként, sőt a utolsó etapban talán gyorsabbak is voltunk egy kicsit."
Räikkönen a rajtnál ezúttal is megúszott egy közeli találkozást honfitársával, Valtteri Bottasszal, akivel az előző három versenyen kétszer is összeütközött, de most sikerült elöl maradnia, és a gumikat kímélve a 4. helyre váltotta konzervatív, kétkiállásos stratégiáját. Útközben nem tartotta fel csapattársát, Vettelt, akinek előre kellett mennie, hogy működjön a három kerékcseréje.
Hozzá hasonlóan magányos versenye volt Bottasnak is, akinek egy 3 rajthelyes büntetés után a 7. kockából kellett indulnia, a rajtnál azonban rögtön megelőzte Nico Hülkenberget és Danyiil Kvjatot. Ehhez egészen a pálya szélére kellett kormányoznia a Williamst az első féktáv előtt. „Felkapaszkodtam az 5. helyre, ami fontos volt, mert később nehéz lett volna megelőznöm a Red Bullt és a Force Indiát" – mondta. „Láttam egy rést, és érzékeltem, hogy Nico tudja, hol vagyok, ezért mertem beszúrni mellé."
Hülkenberg szerint ennek nem volt jelentősége, mert
a Williams versenytempója úgyis sokkal jobb volt a Force Indiáénál.
A német vesztett egy pozíciót Kvjattal szemben is, amit csak úgy tudott visszaszerezni, hogy nagyon korán, már a 9. körben sort kerített az első kerékcseréjére. A hátralévő 62 kört mégis csupán egy további kiállással teljesítette. „Kihívás volt, hogy így is eljussak valahogy a célig" – ismerte el. Habár Sergio Pérez csak 13. lett, a Force India története során először így is bebiztosította magának a konstruktőri 5. helyet, míg a Williams a 3-adikat, a Red Bull pedig a 4-ediket.
Míg az új motor miatt a mezőny végéről rajtoló Daniel Ricciardo nem jutott előrébb a 12. helynél, a régi Renault-val versenyző Kvjat 7. lett, 10 pontra növelve az előnyét csapattársával szemben. Mögötte a helyi hőst, Felipe Massát intették le, aki rendszerint különösen jól megy Interlagosban, ezúttal azonban zűrzavaros hétvégéje volt, és három kerékcsere után csupán a 8. helyen ért célba. „Ez sovány vigasz" – ismerte el fanyar mosollyal. „Ami a teljesítményemet illeti, a mai a felejtésre ítélt Brazil Nagydíjaim közé tartozott. Nem voltam méltó a közönség fantasztikus támogatására."
És ez még lett rosszabb is: Massát utólag diszkvalifikálták, mert a jobb hátsó gumija a rajtrácson 137 fokos volt a megengedett 110 helyett. Igaz, a Williams fellebbezett a döntés ellen.
A középmezőnyben zajló adok-kapokból Romain Grosjean került ki győztesen.
Míg az első pár helyezett között alig történt helycsere, kicsit hátrébb egész sok előzést láthattunk.
Valószínűleg már senkit nem ér meglepetésként, hogy a leglátványosabbat Max Verstappen mutatta be, aki a 32. körben, az 1/2-es kanyarnál egy kicentizett manőverrel, a rázókövön egyensúlyozva utasította maga mögé Pérez Mercedes-motoros, jóval erősebb Force Indiáját.
Verstappen végül a Toro Rosso eddigi rekordját – amelyet még Vettel állított fel 2008-ban – túlszárnyalva sorozatban hatodszor is pontot szerzett, de a rádión dühösen panaszkodott az autója gyenge végsebességére. „Frusztráló, amikor mások simán utolérnek az egyenesben, holott a kanyarokban iszonyú gyorsak vagyunk" – magyarázta a kifakadását.
Ez nagyon nehéz verseny volt, sokat támadtam, de engem is sokan támadtak.
Pastor Maldonado a 26 kört teljesített gumijaival 3 körrel a leintés előtt csúszott ki a pontszerzők között, de a verseny vége felé a Felipe Nasr Sauberjére rendezett agyaggalamb-lövészet jelentette a legfőbb látnivalót. Az ő autójában ismét rakoncátlankodott a fék, ezért 4 kör leforgása alatt öten is megelőzték.
Ezúttal mindkét McLaren célba ért, jóllehet, a pontszerzésre esélyük sem volt, és Fernando Alonsónak megint gondjai voltak a Honda motorral. „Mindössze 12 másodpercre voltunk a 10. helytől, ami talán jobb, mint amire számítottunk" – vélte Jenson Button, aki a 15. helyen, csapattársa előtt végzett.
Csak Carlos Sainz esett ki. Az ő Toro Rossója már a rajtrácsra menet elromlott, ám így is
többen, tizenkilencen értek célba, mint az összes eddigi idei versenyen.
A szezonból már csupán egyetlen futam, az Abu-Dzabi Nagydíj van hátra.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
Köszöntjük olvasóinkat a Brazil Nagydíj élő közvetítésében! A mai körülmények hasonlítanak a tegnapiakhoz, a levegő 30, a pálya 49 fokos. Esőnek nyoma sincs egyelőre.
A futamok előtt szokásos versenyzői parádé során a pilótákat szállító kamionon a francia nemzeti zászló és egy gyászszalag is megjelent. Egy perces néma tiszteletadás is lesz a rajtrácson a pénteki merényletekben elhunytak tiszteletére.
Fernando Alonso McLaren-Hondája ismét lerobbant a tegnapi időmérő edzésen még azelőtt, hogy a kétszeres bajnok egyetlen mért kört is megtett volna. Alonso ezúttal verbálisan nem kritizálta a Honda erőforrást, hanem tüntetőleg egy széken ülve élvezni kezdte a napsütést a pálya szélén. Ez megihlette a közösségi média felhasználóit, és az időmérő után sorban készültek a vicces képmontázsok, amelyek arra keresték a választ, hogy vajon Alonso hol lenne szívesebben a McLarennel való küszködés helyett? Íme néhány ötlet:
További grafikákat a Twitteren a #PlacesWhereAlonsoWouldRatherBe hashtaggel lehet találni.
A Ferrari felfedezett egy problémát, ami meghibásodáshoz vezethet, ezért a futam előtt kicserélték az erőforrást a 2007-es bajnok autójában. Szerencséje, hogy elő tudták venni a mexikói szabadedzéseken használt egységet, így Räikkönen nem kap büntetést, és megtarthatja 4. helyét a rajtrácson.
A Toro Rosso pilótájának autója lerobbant a bokszutca kijáratánál, és Sainz az autóban ülve várakozni kezdett a pálya szélén. A rajtrácsra biztosan nem állhat fel a 10. kockába.
A Mercedes pilótája biztosan a világbajnoki pontverseny 2. helyén végez, ha ma legalább 5 ponttal többet szerez Sebastian Vettelnél. Amennyiben mindketten megtartják 1. és 3. rajthelyüket, ez gond nélkül meglesz neki. Rosberg és Vettel is úgy nyilatkozott, hogy a 2. hely az év végén jobb lenne a 3-nál, de mindkettejük célja az lett volna, hogy legyőzzék az idei bajnok Lewis Hamiltont.
Brazíliában régóta rendeznek márkakupát a Mercedes-Benz Challenge néven, a bajnokságban jelenleg a Kecskeméten készülő CLA-k versenyváltozatait használják. A DTM idei bajnoka, Pascal Wehrlein is szemügyre vette az autókat Interlagosban.
A Pirelli várakozása szerint két kerékcsere lesz a legjellemzőbb a futamon, de elképzelhetőnek tartják, hogy a pilóták háromszor is kiállnak majd a bokszba. A mezőny a lágy és a közepes keveréket használja a hétvégén, és a gyártó szerint a kopás a várakozásoknak megfelelően alakul. Esőre nincs sok esély. Tavaly három kerékcsere volt a hatékonyabb megoldás.
A bokszutcából talán megkezdheti a versenyt, a mezőny végéről.
A jelenlegi mezőnyben ő állt a legtöbbször a dobogón (a tegnapi akciót nem számítva), és ez akkor is biztosan így marad, ha az utolsó helyről rajtolva, a mezőny második leggyengébb autójával az idén nem tudja gyarapítani a brazíliai dobogós helyeinek számát.
Alexander Rossi idei utolsó F1-es futamára készül, mivel a szezonzáró versenyen Roberto Merhi ülhet vissza a Manor volánja mögé. Egyelőre nem tudni, hogy az amerikai pilóta jövőre visszatérhet-e a brit istállóhoz, mindenesetre teljesítményével jó benyomást tett az F1-es közvéleményre.
Ahogy két hete Mexikóban, ezúttal Brazíliában is tömöttek a lelátók. A helyiek két pilótájuk, Felipe Massa és Felipe Nasr sikeréért szurkolhatnak.
A Sky Sports szerint a Toro Rosso szerelői nem biztosak abban, hogy megoldották a műszaki hibát, de a spanyol pilóta autójának motorja felmorajlott már.
Ők ketten kezdik a futamot a közepes keverékkel, mindenki más a lágyabb gumikkal indul. Elkezdődött a felvezető kör Interlagosban.
Az első négy versenyző sorrendjében nincs változás, Bottas nagyot rajtolt és feljött az 5. helyre.
Kihajtott a bokszból, de megállt a 2-es szektorban, sárga zászlót lengetnek. Rosberg vezet Hamilton, Vettel, Räikkönen, Bottas, Kvjat; Hülkenberg, Massa, Pérez és Verstappen előtt.
A német pilóta előnye 9 tizedmásodperc Hamilton előtt, Vettel hátránya 2,1 másodperc az élen álló mögött. Meglepő, hogy Sainz miatt nem volt legalább VSC-fázis.
Máris megszabadul a lágy gumiktól, és a közepes keverékkel folytatja. Az utolsó helyre jön vissza, valószínűleg Safety Car fázisban reménykednek, és tiszta pályán próbál menni. Rosberg továbbra is 9 tized előnnyel vezet.
A francia pilóta Mercedes erőforrásának erejét kihasználva feljött a 11. helyre. "Szép munka, nyomd tovább" - mondta neki mérnöke.
A német pilóta 1,1 másodpercre lépett meg Lewis Hamiltontól, Sebastian Vettel hátránya pedig már 3,4 másodperc honfitársa mögött.
Button és Alonso is javított rajtpozícióin, és jelenleg Maldonado, Ericsson, a két Manor és Ricciardo előtt a 13-14. helyen haladnak Button-Alonso sorrendben. Maldonado és Ricciardo a közepes keverékű gumikat használja.
Nincs sok akció az élmezőnyben, a versenyzők körről körre szakadnak el egymástól. Rosberg mögött Hamilton hátránya 1,3 másodperc, Vettelé 4, Räikkönené 6.
Lassan kezdenek csatázni az utolsó pontszerző helyért, fél másodperc köztük a különbség. Monacóban az idén már összeütköztek egyszer.
A német pilóta kereket cserélt, a 16. helyre jött vissza Ricciardo elé, aki a célegyenesben megelőzte Stevenst.
Kvjat, Massa, Pérez, Grosjean is a bokszban járt, a 13-16. helyre jöttek vissza Hülkenberg mögé.
Ezúttal Bottas és Verstappen állt ki, mindkettejüknek reagálnia kellett ellenfeleik kerékcseréire. A 10. és a 15. helyre jöttek vissza.
Ő valószínűleg Bottas miatt kényszerült erre, és Vettel is követheti a példáját. Meglepő látvány, de Alonso ideiglenesena 6. helyre jött fel.
Hamilton átvette a vezetést, mögüle Vettel is kiállt, és közben Button és Alonso is kereket cserélt.
Hamilton is kiállt kereket cserélni, helyreállt a rend. A sorrend az első kerékcserék után:
Rosberg, Hamilton, Vettel, Räikkönen, Bottas, Maldonado (nem volt még kint), Hülkenberg, Kvjat, Massa, Pérez.
0,9 másodpercre csökkent a hátránya részben azért, mert Rosberg kénytelen volt megvárni, ahogy Vettel beáll előtte a szerelői közé, és csak ezután tudott elindulni. A Ferrarinak nem jött ki a lépés a bokszban, Vettel hátránya 5,2 másodpercre nőtt.
A versenyt vezető Rosberg és a 10. helyezett Pérez között 29,1 másodperc a különbség, ráadásul többen is egy másodpercen belül követik egymást, de kevés az igazi támadás, mert Interlagosban nehezen tudják követni egymást a pilóták.
Maldonadón jutott túl, így megszerezte a 6. helyet. Räikkönent arról tájékoztatta mérnöke, hogy a tervezettnél hosszabbra nyújtják a jelenlegi etapot.
Erről tájékoztatják Rosberget a rádión. A brit pilóta a kör elején felzárkózott csapattársa mögé, de a következő kilométereken ismét 8 tizedmásodpercre nőtt a hátránya.
A háromszoros bajnok bő egy tizeddel jobb kört ment csapattársánál, de hiba nélkül ez kevés lesz az előzéshez. Hosszú még a verseny, ebből bármi lehet.
Kvjat és Massa is megelőzte, így a közepes gumikon rajtoló, és kereket még nem cserélő venezuelai már csak a 9. helyen halad. Ricciardo közben a 13. helyig lopakodott előre.
Már csak 6 tizedmásodperc a hátránya. Vettel már 7 másodpercre, Räikkönen pedig 15-re van a futamot vezető német pilótától.
Hamilton a 25. körben a 3-as kanyar előtt már ki is nézett Rosberg szélárnyékából, de előzni még nem tud. Nasr közben kamikaze akcióval megelőzte Buttont a célegyenes végén.
"Lehetetlen követni ezen a pályán" - mondta a rádión Hamilton, és le is maradt 0,7 másodpercre. Maldonado kiállt a bokszba, ő két kiállást tervez.
Hamilton kicsit visszavett, 1,2 másodperc a hátránya most. Korábban szóltak neki, hogy az autók gumikopása nem okoz gondot, így újabb támadások is várhatók.
A Sky Sports szerint megkérdezte csapatát, hogy nem tudnák-e megváltoztatni a stratégiáját, mert gyorsabbnak érzi magát, de nem tud előzni.
Az előző futamok gyakorlata alapján nem valószínű, hogy eltérnek a tervtől Rosberg kárára.
Ha meghosszabbítja ezt az etapot, mondja mérnöke. Valószínűleg ezzel próbálkozik Räikkönen is a 4. helyen, mivel már 10,6 másodperc a hátránya Vettel mögött.
Visszavett a köridőkből, és 2,9 másodpercre lemaradt Rosberg mögött. Vettel így sem veszélyes rá, a német hátránya Rosberg mögött 9,7 másodperc. Ricciardo közben kiállt a bokszba, és a 17. helyre jött vissza.
Korán kiállt a 3. helyről, közben végre egy csata is kialakult a mezőnyben: Verstappen és Grosjean megelőzte Pérezt, és a 9-10. helyre jöttek fel.
Vettel a lágy, Rosberg a közepes keverékeket kapta vissza, most felborulnak a taktikák. Vettel visszajött a 4. helyre, Rosberg pedig a 2-ra, pont Räikkönen elé.
Rosberg ezzel nagy előnybe kerül. A brit pilóta is a közepes keveréket kapta vissza, de beszorul a Ferrari mögé. Vettel szárnyal a lágy gumival, 1:15.650-nel övé a leggyorsabb kör.
Hamilton máris megelőzte Räikkönent, Vettel pedig újabb leggyorsabb kört futott 1:15.614-gyel. A sorrend: Rosberg, Hamilton (+3,4), Räikkönen, Vettel (+8,9).
Közepes keverékkel is övé a leggyorsabb kör: 1:15.350-re javított, és 3 másodpercre jött fel Rosberg mögé, akit átállítottak a B tervre. Grosjean kiállt a bokszba.
Hamilton közeledett, de Rosberg válaszolt, és az elmúlt két kör során 3,8 másodpercre növelte előnyét csapattársával szemben. Vettel közben megelőzte Räikkönent, és visszavette a 3. helyet.
Teljesen más taktikán vannak, nem lett volna értelme feltartani a németet. Massa közben a bokszban járt, a 10. helyre jött vissza.
5 másodpercet hozzáírnak az idejéhez, mert összekoccant Ericssonnal. A venezuelai pilóta a 7. helyen halad, Ericsson a 17. helyezett.
Követi Kvjat példáját, aki nemrég járt kint. Vettel közben jelenti, hogy hosszabb etapot is képes futni, mert jól bírják a lágy gumik.
Az előnye 3,2 másodperc Hamilton, és 9,3 másodperc Vettel előtt. Räikkönen 17,7-re van, pedig eggyel kevesebbszer cserélt eddig kereket. A további sorrend: Bottas, Hülkenberg, Kvjat, Massa, Grosjean, Verstappen.
Majdnem egy másodpercet hozott Rosbergen egy kör alatt, 2,2 másodpercre csökkentette lemaradását. Erre Rosberg is reagálni fog.
Hosszú etapot teljesített, de számára is eljött a kerékcsere ideje. Simán visszaért Bottas elé. Visszakapta a közepes keverékű abroncsokat. Ő ma már többször nem jön ki.
Visszakapta a közepes keverékeket, ezzel eldőlt, hogy ha nem lesznek műszaki gondjaik, akkor Vettel a 3., Räikkönen a 4. lesz.
Rosberget is rögtön kihívták Vettel kerékcseréje után. Most átmenetileg Hamilton vezeti a versenyt. Ez lehet az utolsó esélye, de kopott gumikkal nehezen előzi majd meg csapattársát.
Hamilton a 2. helyre jött vissza kerékcseréje után. Vettel a 3. és a leggyorsabb kört futotta 1:15.294-gyel, erre Rosberg egy leggyorsabb első szektorral válaszolt.
Másfél másodpercre van csak lemaradva. Rosberget figyelmeztetik, hogy forgalom van előtte, ezért meg kellene lépnie. Visszakérdezett, hogy Hamilton is kiállt-e kereket cserélni, megerősítették, hogy igen.
1:14.832-re faragta a legjobb időt, 1,2 másodperc a hátránya. Rosbergnek megint szólnak, hogy Hamilton keményen próbálkozik. A lekörözések is szerepet játszanak a szektoridők alakulásában.
0,8 másodpercre csökkentette hátrányát, aztán beragadt Max Verstappen mögé a célegyenes végén, és kénytelen volt a Toro Rossót követni az első két kanyar során. Ez nem jött jól neki.
A két Mercedes folyamatosan a lekörözendő autókat kerülgeti, Hamilton hátránya most 1,1 másodpercre nőtt. Vettel már 14,4 másodpercre van tőlük. Ricciardo és Alonso ismét a bokszban járt, az ausztrál csak a 14. helyre jött vissza.
Jobban jöttek ki neki a lekörözések, 1,6 másodpercre nőtt az előnye, így csapattársa most nem jelent közvetlen veszélyt az 1. helyre. A visszajátszás szerint Hamilton alaposan el is fékezte a jobb első kerekét Grosjean lekörözésekor, intett is a francia versenyzőnek.
A brit pilóta szerint a padlólemez megsérült a Mercedesén, ez viszont az időkön egyelőre nem látszik, 1,4 másodpercre közelítette meg Rosberget.
Erről tájékoztatták a rádión, Rosberg pedig azt kérte, hogy ne beszéljenek hozzá. A különbség ismét 1,6 másodperc, Vettel 15,2-re van.
Sötétebbnek látja a felhőket, de megnyugtatják, hogy nem várható eső. A sorrend a következő:
Rosberg, Hamilton, Vettel, Räikkönen, Bottas, Hülkenberg, Kvjat, Massa, Grosjean, Maldonado.
Az interlagosi pálya igen rövid, de akkor is meglepő, hogy már csak az első öt helyezett van körön belül, és lehet, hogy Rosberg az 5. pozícióban haladó Bottast is utoléri a verseny végéig.
A német pilóta 2,8 másodperccel vezet Hamilton előtt. Egyre fogynak a körök, egyre kevesebb esély nyílik a brit pilóta számára a futamgyőzelemre.
Már 3 másodperc a hátránya, és most Vettel is gyorsabb a két Mercedesnél, de ez nem igazán számít, mert 14,8 másodperc a hátránya.
Valószínűleg csak a saját szórakoztatására, mert a futam végén a venezuelait úgyis mögé sorolják, és Grosjeant már aligha éri utol. A 10. helyért küzdenek, mögöttük Ricciardo nagy nehezen maga mögé utasította Pérezt.
Grosjeant viszont várhatóan nem fogja utolérni. Hamilton feladhatta a győzelemért folytatott harcot, 5,3 másodpercre maradt le Rosberg mögött, és rádión azt jelentette, hogy elkoptak a gumijai.
Magabiztos teljesítménnyel verte Lewis Hamiltont, a 3. helyezett Sebastian Vettel pedig Kimi Räikkönent múlta alaposan felül. Az 5. helyezett Valtteri Bottas mögött mindenki kört kapott. A pontszerzők további sorrendje: Hülkenberg, Kvjat, Massa, Grosjean, Verstappen.
Mindössze Sainz adta fel a versenyt, már az 1. körben.