Vágólapra másolva!
A Ferrari egy mért körben 7 tizeddel lemaradt Rosbergtől és Hamiltontól, de a hosszú etapok során egy szinten volt vele. Ricciardo autójában máris motort kellett cserélni, Magnussen összetörte a McLarent.
Vágólapra másolva!
Cikkünk folyamatosan frissül34 bejegyzés

Beigazolódott a Mercedes fölénye az idénynyitó Ausztrál Nagydíj péntek délutáni, incidensekkel és műszaki problémákkal tarkított szabadedzésén is, a Ferrari azonban a versenyszimulációk során a vártnál közelebb került hozzájuk, míg a Williams egyelőre nem terítette ki a lapjait.

Miután délelőtt Nico Rosberg kezdte az élen a szezont, a második edzésen is ő bizonyult a leggyorsabbnak. 1:27.697-es ideje 2 másodperccel volt jobb az egy évvel ezelőtti etalonnál, és kereken 1 tizeddel a címvédő Lewis Hamilton 2. helyet érő eredményénél. Bár a Mercedes előnye közvetlen üldözőjével, a Ferrarival szemben 7 tizedmásodperc volt, ami megfelel a jóslatoknak, sem Rosberg, sem Hamilton nem volt maradéktanul elégedett az autójával.

Mindkét edzést Rosberg nyerte pénteken - katt a galériához! Forrás: Daimler

Kimi Räikkönen szintén úgy érezte, nem sikerült összeraknia tökéletesen a lágy gumikon futott gyors körét az Albert Parkban. Ez abból is látszott, hogy 4 tizedmásodperccel lemaradt új csapattársától, Sebastian Vetteltől, aki 1:28.412-es köre révén a Mercedesek első számú kihívójának bizonyult. A hosszú etapján a két csapat még közelebb került egymáshoz: Rosberg és Räikkönen legjobb körét csupán 1 tized választotta el.

Sok csapatnak voltak gondjai

A Ferrarik mögött, Vetteltől 8 tizeddel lemaradva Valtteri Bottas végzett, a Williams számára azonban nem alakult jól a szabadedzés, Felipe Massa ugyanis vízszivárgás miatt egyáltalán nem tudott kimenni a pályára. Ugyanígy járt Daniel Ricciardo is, akinek a Red Bulljában ki kellett cserélni a motort, jóllehet, reméli, hogy ezzel nem fogyasztotta el máris az egyiket az egész szezonban rendelkezésére álló négy közül.

A 17 éves újoncot, Max Verstappent akkumulátorhiba vonta ki a forgalomból az edzés második felében, így ő a lágy gumikon egy kört sem tett meg. Hasonló volt a helyzet Marcus Ericssonnal is, akinek a Sauberjén a célegyenesre ráfordító kanyar rázókövén eltört a balhátsó felfüggesztés, míg Kevin Magnussen kicsúszott a McLarennel, és a gumifalba csapódva összetörte az autó elejét. Később elismerte, hogy ez az ő hibája volt.

Jenson Button a másik McLarennel megtett ugyan 21 kört, de 3,7 másodperccel lemaradt Rosbergtől, s bár nekivágott egy hosszabb etapnak, ezt hamar be kellett fejeznie, mert úgy érezte, a motorja veszít az erejéből. A Marussia utódja, az utolsó pillanatban megmenekült Manor autói egyáltalán nem tudtak kihajtani a garázsból, a Giedo van der Gardével a bíróságon hadakozó Saubernek viszont mindkét igazolt versenyzője megkezdte a munkát.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!

07:04
március 13, 2015
Vágólapra másolva!

Nemsokára kezdődik az edzés

Jó reggelt! Magyar idő szerint hajnali fél 3-kor, az Ausztrál Nagydíj első szabadedzésével megkezdődött a Forma-1 2015-ös szezonja. Hamarosan indul a második is a kellemes Albert Parkban, ahol délelőtt máris magasabb 40 fok körüli pályahőmérséklet fogadta a csapatokat, mint a téli tesztek során bármikor

07:19
március 13, 2015
Vágólapra másolva!

A Mercedes agyonvert mindenkit

Az első edzésen beigazolódott, amitől az ellenfelek tartottak. Sőt, a helyzet még annál is rosszabbnak bizonyult: Nico Rosberg mindössze 10 perc után futotta meg azt az 1:29.557-es kört, amellyel az élen végzett, és amely 2,3 mp-vel jobb volt az egy évvel ezelőtti szintidőnél. Valtteri Bottas később 1,2 mp-re megközelítette az idejét, de ez is óriási különbség. A teljes sorrend és az összefoglalónk itt olvasható.

07:23
március 13, 2015
Vágólapra másolva!

Foghíjas a mezőny

A Manor ugyan óriási erőfeszítések árán eljutott Melbourne-be, de a pályára nem tudtak kimenni, mert lényegében az összes szoftvert újra kell telepíteniük az autóikra, ami sokkal összeszedettebb feladat, mint hinnénk. Most már olyan pletykákat is lehet hallani, hogy több versenyhétvégébe telhet, mire először láthatjuk őket a pályán.

Eközben a Sauber óriási bajba került: Monisha Kaltenborn ezekben a pillanatokban is a bíróságon van, és akár börtön is várhat rá, mert a csapata a jogerős ítélet ellenére nem tette meg a szükséges lépéseket Giedo van der Garde versenyeztetéséhez. A Sauberek sem voltak kint délelőtt, és nem tudjuk, hogy most pályára lépnek-e.

07:28
március 13, 2015
Vágólapra másolva!

Motort cserél a Red Bull

Ricciardo délelőtt nehéz vezethetőségre panaszkodott, és most a motort is ki kell cserélni az autójában. Ez rossz hír, főleg, ha az egységet nem is használhatja többet - ne felejtsük el, hogy az idéntől már négy motorral kell teljesíteni a szezont.

07:34
március 13, 2015
Vágólapra másolva!

Egy Sauber a pályán!

Mégpedig meglepetésre nem más, mint az a Marcus Ericsson akinek a helyét Van der Garde elvileg elfoglalta volna. Érdekes... Sőt Nasr is a pályán van, valamint Grosjean, aki délelőtt nem futott értékelhető kört, mert padlólemezt kellett cserélni az autóján.

07:37
március 13, 2015
Vágólapra másolva!

Klatenborn mégsincs a bíróságon

A Sky az imént mutatta, hogy Johnny Herberttel beszélget  Räikkönen 1:31.116-tal az élre állt, de Vettel azonnal 1:30.451-es kört futott. Kettejük csatája a szezon egyik legérdekesebb szála lesz.

07:40
március 13, 2015
Vágólapra másolva!

Hülkenberg a kormányzásra panaszkodik

"Még sohasem volt ilyen rossz" - jelenti a rádión, arról számolva be, hogy a kormány durván rázkódik, és rengeteget romlott a helyzet a délelőtthoz képest. Vettet tovább javított, már 1:29.801-re, így fél mp-vel van Räikkönen előtt. Mindkét Lotus lesodródott a pályáról az elmúlt percekben.

07:43
március 13, 2015
Vágólapra másolva!

Hamilton feljön másodiknak

0,295 mp-vel az élen álló Vettel mögé - délután ez volt az első mért köre. Egyelőre mindenki a közepes keverékű gumikat használja, Rosberg arra panaszkodik a rádión, hogy nem működik az autóján a DRS.

07:47
március 13, 2015
Vágólapra másolva!

Magnussennek a falnak ütközött

Eddig tizenketten tettek meg mért kört, és a McLaren Alonsót helyettesítő versenyzője is éppen feliratkozott volna a tabellára, amikor kisodródott, és sréhen a gumifalnak csapódott. Az ütközés nem tűnt vészesnek, és Magnussen a rádión be is szólt, hogy jól van, de az edzést piros zászlóval megszakították. Érdekes, hogy mennyire keresztbe állt a kanyar közepén.

07:49
március 13, 2015
Vágólapra másolva!

Massaának műszaki gondjai vannak

A Sky szerint a Williams vízszivárást észlelt, ezt most javítják. Egy perc múlva újraindul az edzés.

07:52
március 13, 2015
Vágólapra másolva!

Zöld zászló!

Bottas azonnal ki is hajtott a pályára. A jelenlegi sorrend: VET, HAM, RAI, GRO, VES, KVY, MAL, SAI, PER, MAG, ROS, ERI. Magnussen kicsúszsához egyébként bizonyára hozzájárult, hogy egyrészt csak egyetlen tesztnapon vezette az autót, másrészt a McLarent beállításaival a Honda hajtásláncával kapcsolatos állandó hibák miatt egyáltalán nem tudtak foglalkozni.

07:55
március 13, 2015
Vágólapra másolva!

Carmen Jordá büszkén figyel

Bár keményen cikizték, hogy csak a pénze és a külseje miatt jutott az álláshoz, a Lotus dekoratív fejlesztő-pilótanője büszkén álldogál a csapat garázsa előtt. A két Ferrarin már a lágy gumi van...

07:57
március 13, 2015
Vágólapra másolva!

Räikkönen az élre áll

A lágy gumikon 1:28.842-es kört fut. ez a hétvége eddigi legjobbja - de mindjárt jön Vettel. Rosberg jabb problémákra panaszkodik, ezúttal a sebességfokozatokkal kapcsolatos információkat hiányolja.

07:58
március 13, 2015
Vágólapra másolva!

Vettel még gyorsabb

A pálya mindhárom szektorában abszolút legjobb részidőt ért el - vagyis megverte Räikkönent -, így 1:28.412-es kört futott, több mint 4 tizeddel előzve meg a csapattársát. Aki egyébként a rádión épp most mondta, hogy az autó elejét továbbra sem érzi "ideálisnak."

08:02
március 13, 2015
Vágólapra másolva!

Rosberg csak 3. a lágyakon

Ő is megkapta az opciós gumikat, de csak a pálya közepén volt gyorsabb Vettelnél, és 2 tizeddel Räikkönen mögött fejezte be a körét. Vettel viszont az etap 3. körében elöl abszolút, középen pedig egyéni legjobb részidőt ért el, de aztán tett egy villámlátogatást a bokszba.

08:04
március 13, 2015
Vágólapra másolva!

Button már 8 kört ment

Ez nem is rossz a McLarentől: az előszezonban előfordult, hogy egy egész tesztnapon nem tudtak ennyi kört menni! Kár Magnussen balesetéért. Pérez a lágy gumikon feljött a 6. helyre, de 2,5 mp-vel lassabb volt Vettelnél.

08:06
március 13, 2015
Vágólapra másolva!

Eltörik a Sauber futóműve

Úgy tűnik, Ericsson autóján megadta magát a bal hátsó felfüggesztés: az autó alja leér a aszfaltra, és füstölve gurul vissza a bokszba. A visszajátszásból látszott, hogy a célegyenesre ráfordulva átment a rázókövön, utána történt valami.

08:07
március 13, 2015
Vágólapra másolva!

A sorrend

40 perc után így állunk: Vettel, Räikkönen, Rosberg, Hamilton, Bottas, Grosjean, Pérez, Sainz, Verstappen, Kvjat. Ricciardo és Massa a motorcsere illetve a vízszvárgás miatt még nem járt a pályán, a többieknek már van mért köre.

08:11
március 13, 2015
Vágólapra másolva!

Vettel elégedett

A Ferrari szerint legalábbis azt mondta a rádión, hogy "elégedett vagyok a beállításokkal." Az ideje 1,2 mp-vel jobb annál, mint amivel Hamilton tavaly megnyerte ezt az edzést. Közben Maldonado és Kvjat is megkapta a lágy gumikat, és feljöttek az 6-7. helyre. Sainz a 4. helyet szerezte meg.

08:14
március 13, 2015
Vágólapra másolva!

A Mercedesek odavernek

Hát, nagyjából ezt vártuk: Rosberg 1:27.697-es, Hamilton pedig 1:27.797-es kört fut a lágy gumikon, vagyos 8 tizedet vernek Vettelre. Pontosan ennyire taksálták a Mercedes előnyét a tesztek alapján. Bottas csak a 4. helyig jutott a Williamsszel, 4 tizeddel lassabb volt Räikkönennél.

08:16
március 13, 2015
Vágólapra másolva!

A sorrend

Az első 10 helyezett már a lágy Pirelliken érte el az idejét: Rosberg, Hamilton, Vettel, Räikkönen, Bottas, Kvjat, Sainz, Maldonado, Grosjean, Pérez.

08:18
március 13, 2015
Vágólapra másolva!

Magnussent meglepte a kicsúszása

A Sky-nak az imént azt mondta, nem azért vesztette el az irányítást, mert megcsípte a füvet, és egyelőre nem érti, miért csúszott ki: "Csak kitört az autó fara. Most át kell tanulmányoznunk az adatokat. Gyors körön voltam éppen, de meglepett, ami történt."

08:20
március 13, 2015
Vágólapra másolva!

Ilyen a Mercedes első szárnya

Jó kis közelkép, látszik rajta, hogy milyen bonyolult struktúrájú az első szárny külső széle:

08:24
március 13, 2015
Vágólapra másolva!

Megkezdődtek a hosszú etapok

Button a lágy gumikon csak 1:31.428-as kört tudott kipréselni az egyetlen ép McLaren-Hondából - ez 3,8 mp-vel lassabb Rosberg idejénél. Közben Rosberg, Hamilton, Vettel és Sainz nekivágott az első hosszú etapjának, mindannyian a lágy gumikon.

08:28
március 13, 2015
Vágólapra másolva!

Magnussen elismerte a hibáját

"A kanyar bejáratánál kitört az autóm fara, emiatt sajnos a falnak ütköztem, megrongálva az autó bal elejét. Holnap új nap lesz!" - írja a Twitteren.

08:32
március 13, 2015
Vágólapra másolva!

Bitang gyors a Mercedes

Rosberg 1:31.769 alatt teljesítette a legutóbbi körét, pedig hosszú etapon van! A Ferrarik még nem kezdtek igazán a versenyre készülni, csak ki.be jártak a bokszból. Vettel most tette meg az első mért körét a hosszú etapján, de ahhoz képest, hogy a közepes gumikon, az ideje nem is volt rossz: 1:32.861. Összehasonlításképpen Hamilton 1:32.820-at futott a lágyakon.

08:36
március 13, 2015
Vágólapra másolva!

Tovább csúszik a Sauber-ügy

A bíróság ezt a tárgyalást is elnapolta helyi idő szerint szombat reggel 9.30-ra, úgyhogy továbbra sem tudjuk, mi lesz Van der Gardével. Mindenesetre a délutáni edzésen már Nasr és Ericsson is kint volt a pályán.

08:38
március 13, 2015
Vágólapra másolva!

A többség a lágy gumikon köröz

Csak Vettel és Pérez van kint a közepes keveréken. A Ferrari megosztja a munkát: Räikkönen a többséghez hasonlóan a lágy Pirelliket használja. Vettel továbbra is kifejezetten jó köröket szór sorozatban; egyelőre úgy tűnik, a Ferrari tényleg sokat javult a tavalyihoz képest.

08:41
március 13, 2015
Vágólapra másolva!

Maldonado Lotusán is dolgoznak

Arról nem tájékoztattak, hogy mi a gond, de eltávra küldték a venezuelai versenyzőt. Massa és Ricciardo egyáltalán nem járt a pályán, és valószínűleg nem is mennek már ki ma. Verstappen Toro Rossójával szintén baj lehet, mert ő lehúzott overallba, savanyú ábrázattal nézelődik a garázsban.

08:46
március 13, 2015
Vágólapra másolva!

Hamilton befejezte az etapját

Az utolsó körét 1:32.957 alatt tette meg, aztán hamarosan Rosberg is követte őt a bokszba. Räikkönen jól bírja a lágy gumikon, legutóbb is 1:32.523-at futott. "Nagyon hasonló a tempód Bottaséhoz. Néha kicsit jobb, néha kicsit gyengébb" - mondták neki a rádión. Vettel az imént elfékezte magát egy kicsit, de aztán ment egy 1:32.774-es kört.

08:48
március 13, 2015
Vágólapra másolva!

Lassú a McLaren

Úgy tűnik, Button is nekivágott egy hosszú etap-félének, de egy 1:35-1:37-es köröket megy a lágy gumikon. Viszont már 20-at megtett ebben a szűk másfél órában lerobbanás nélkül, ami nem is olyan rossz. Tizenegyen vannak a pályán.

08:51
március 13, 2015
Vágólapra másolva!

A Red Bull sem hasít

Kvjat nem igazán tudott 1:33 alá menni a lágy gumikon. Pérezt arról tájékoztatták, hogy "a hosszú etapon közelebb vagyunk a Ferrarihoz, mint egy mért körben."

08:54
március 13, 2015
Vágólapra másolva!

Verstappen ezért van a garázsban

A formula1.com szerint az akkumulátor hibája miatt nem vehet részt a pályán zajló buliban. Button is arról számolt be az előbb, hogy a motorja vesztett a erejéből, ezért visszagurult a bokszba. Räikkönen viszont zsinórban két 1:31-es kört ment az etapja végén, ami csekély gumikopásra utal. Rosberg legjobb ideje csak 1 tizeddel volt jobb ennél a versenyszimulációja során.

09:00
március 13, 2015
Vágólapra másolva!

Az edzésnek vége

Maradt a Rosberg, Hamilton, Vettel, Räikkönen, Bottas, Kvjat sorrend. Köszönjük a figyelmet! Nemsokára bővítjük a cikket az eredménytáblázattal és az összefoglalóval, aztán később jelentkezünk egy részletes elemzéssel is.