Hamilton zsinórban a harmadik pole-ját szerezte
2013. július 27. 13:36
Üdvözöljük kedves Olvasóinkat a hungaroringi időmérőről készített tudósításunkban! A pénteki edzéseket a Red Bull uralta, kevéssel megelőzve a Ferrarikat és a Lotusokat, de arról, hogy mára hogyan változott a helyzet, nem igazán lehetett képet kapni, ugyanis a délelőtti tréning legvégén sok versenyző nem tudta befejezni a sprintjét a lágy gumikon Sergio Pérez kicsúszása miatt.
Eddig sem volt hűvös, ma és holnap pedig a 40 Celsius fokot fogja ostromolni a levegő hőmérséklete. Az aszfalt akár 50 fokos is lehet. Durva.
A Pirelli ettől a hétvégétől veti be a 2012-es, kevlárpalástos szerkezetre rakott 2013-as gumikeverékeket. Érdekes lesz látni, hogy ez miképp befolyásolja az erőviszonyokat. A Magyar Nagydíjon a lágy és a közepes keménységű gumikat használhatják a csapatok.
A csapat a májusi gumiteszt miatt kapott büntetés értelmében nem próbálhatta ki az új abroncsokat a hivatalos silverstone-i teszten, ezért lépéshátrányból vágtak neki a magyarországi versenynek. Ez meg is látszott a formájukon, pénteken egyik pilótájuk sem remekelt.
A McLaren szerelőinek nem volt ebédszünete, sietniük kell, hogy megjavítsák Pérez délelőtt megsérült autóját. A csapat el akarja kerülni az esetleges váltócseréért járó büntetést. Délelőtt a másik mexikóinak, a sauberes Gutiérreznek is peche volt, motorhiba miatt egy mért kört sem tudott megtenni.
14 órakor veszi kezdetét a Magyar Nagydíj időmérője. A levegő hőmérséklete 33 , az aszfalté 48 Celsius fok.
"Óriási a munka Checo (Pérez) autóján" - írták Twitteren. Az autóra már felrakták a padlólemezt, most a motorborítást rögzítik. Több mint egy tucat szerelő fáradozik azon, hogy a mexikói versenyző időben megkezdhesse a vezetést a Q1-ben.
Mérnökével, Andrea Stellával kisétáltak a bokszutcába, és valamit figyelnek - talán a szélirányt. Mindjárt zöldre vált a lámpa.
A délelőtti műszaki hibája miatt ez nem is meglepő. Mások egyelőre nem csatlakoztak hozzá.
13:45-kor mérték ezt az értéket, számolt be a Williams. Gutiérrez első köre 1:23.998 lett. A többi pilóta hamarosan szintén pályára fog hajtani.
Di Resta 1:23.484-cel állt az élre egy rövid időre, a williamses Bottas viszont máris a lágy gumikkal próbálkozik, és 1:21.532-vel átvette tőle az 1. helyet. A többség a keményebb abroncsokat használja. Most tízen köröznek, Rosberg azonban egy tapogatózó kör után visszatért a bokszba.
A Red Bulloknak, Ferrariknak, Lotusoknak, Mercedeseknek nyoma sincs, vélhetően rögtön a lágy gumikkal fognak kijönni a versenyzőik. A Q1 felénél tíz pilótának van mért köre, az élen Bottas áll, megelőzve Maldonadót, Sutilt, Hülkenberget és di Restát.
A Toro Rosso versenyzője a lágy Pirellikkel 1:21.181-et jegyzett. És valóban, Alonso és Räikkönen szintén ezzel a fajta abronccsal kezdi meg a délutáni munkát.
A spanyol 1:20.652-vel nyitott, három tizedet vert a finnre, de a másik Lotusszal Grosjean mindkettejüket lepipálta: 1:20.447. Massa mindhármuknál lassabb volt első kísérletével.
Vettel csak a 2., Webber a 7. helyet foglalta el - Webbernek viszont valamilyen problémája van. Jönnek a Mercedesek is, és Péreznek is sikerült pályára hajtania.
Rosberg ennyivel verte Hamiltont, a két Mercedes az első két helyen. Rosberg ideje 1:20.350. A kieső helyekről Gutiérrez és di Resta próbál menekülni.
18. lett a Force Indiával, ez negatív szenzáció. Az előző öt versenyből hármon nem jutott túl a Q1-en di Resta. Mellette a 17. Gutiérrez, a 19. Pic, a 20. van der Garde, a 21. Bianchi és a 22. Chilton búcsúzott ebben a felvonásban.
Úgy tűnik, hogy javult az autójuk, de nem tudni, hogy a többiek mennyit tartalékoltak. Szorosnak ígérkezik a küzdelem az élbolyban, Rosberg, Hamilton, Grosjean, Vettel és Alonso három tizeden belül volt egymáshoz.
Azonban még senki sem hajtott a pályára. Az aszfalt egyébként már 50 fokos.
Az első mért köre a Q2-ben lassabb volt, mint amivel a Q1-ben zárt. Már mindenki a pályán a résztvevők közül, leszámítva Massát és a két McLarent.
Már megint. Emiatt a fékerő elosztását is hátrébb kellett tekernie. Grosjean 1:20.442-vel közben az élre állt, megelőzve Sutilt és Räikkönent.
1:19.992 az ideje, Hamiltonra három tizedet vert. Rosberg a 4., Alonso az 5. helyen nyit, Grosjean van még előttük.
Button a 9., Pérez a 10. helyre jött be az imént, még 5 perc van hátra a Q2-ből. A kieső helyeken állók közül Webber neve megemlítendő, de ne feledjük, hogy ő KERS-hibával küzd.
Előbb Räikkönen, majd Grosjean zárkózott fel Vettel mögé a friss lágy gumikon, de a német még használt abroncsokkal futotta meg az 1:19-es időt. Ja, és volt egy elfékezése is a 13-as kanyarnál...
1:19.778-ra javított a Mercedesszel, Hamilton a 2. helyre jött fel. Mások is gyorsulnak, de a Q2 hiába ér véget ebben a pillanatban, a megkezdett köröket még mindenki befejezheti.
Folyamatosan változott a sorrend, végül Sutil, Hülkenberg, Button, Vergne, Maldonado és Bottas esett ki a Q2-ben. Pérez ugyanakkor továbbjutott, ami szép eredmény, és Webber is ott lesz a Q3-ban. Ricciardo szintén bevitte oda a Toro Rossót.
Ez volt a baja. A brit a 13. helyről rajtolhat holnap. A Q1-ben búcsúzó di Resta elismerte, hogy a Force Indiát összezavarta az időmérős gyengélkedés.
A többiek a lágy keverékkel vágtak neki a Q3-nak. Webber az első, aki megkezdi a mért körét.
Ezúttal 63 ezreddel ő volt a gyorsabb, Vettel kivételével azonban mindenki használt gumikon köröz. Egyelőre Hamilton az élen 1:20.324-gyel, a két Mercedest a két Lotus követi Grosjean-Räikkönen sorrendben.
A friss gumikkal 1:19.506-tal az élre állt, a Mercedesekre nyolc tizedmásodpercet vert. Az utolsó lövést azonban már Hamiltonék is a lágy gumikkal adhatják le. A Ferrarik nem tudták megelőzni a Lotusokat.
Ők ketten még nem futottak mért kört a Q3-ban. Mindjárt indul az utolsó roham a pole-ért.
Nem tudta megverni Vettelt, Alonso a 4. helyre jött előre.
Vettel javított, de Hamilton még többet, és 1:19.388-cal megfutotta a legjobb köridőt. Vettel 38 ezreddel volt lassabb nála. A 3. hely Grosjeané, mögötte a sorrend Rosberg, Alonso, Räikkönen, Massa, Ricciardo, Pérez, Webber. Webber mért kör nélkül zárta a Q3-at.
Sebastian Vettel a mezőnyből egyedüliként hiába vághatott neki két szett friss lágy gumival az időmérő utolsó fordulójának a Magyar Nagydíjon, 38 ezredmásodperccel kikapott Lewis Hamiltontól a pole pozícióért vívott csatában. Sokáig a bajnokság éllovasa tűnt a legnagyobb favoritnak, mivel a Q2-ben a használt gumikon csak ő tudott 1:19-es köridőt jegyezni, és az első Q3-as roham után is ő állt az élen, de végül Hamilton kaparintotta meg az első rajtkockát.
"Tényleg meglepődtem. Azt hittem, hogy (Vettel) talán hibázott, vagy valami történt vele" - mondta a Mercedes versenyzője, aki 1:19.388-as idejével zsinórban harmadszor indulhat majd az élről a futamon. "Nagyon meglepődtem, amikor a célvonalon átérve közölték velem, hogy enyém a pole. Nem éreztem kiválónak a kört."
Vettel nem tűnt csalódottnak a 2. hely miatt, magabiztosan készül vasárnapra. "Mindkét körömmel elégedett voltam, a második kísérletemnél a középső szektorban vesztettem időt" - magyarázta. "Talán nem voltam elég agresszív ott."
A második sorból a lotusos Romain Grosjean, illetve a másik Mercedest vezető Nico Rosberg rajtolhat. Grosjean az elmondása szerint elkövetett egy kis hibát az utolsó kanyarban, de így is végig erősebbnek tűnt csapattársánál, Räikkönennél, aki nem volt elégedett az autójával, és Fernando Alonso mögött 6. lett.
A Q3-ba jutásért nagy harc bontakozott ki, amelyből a KERS-hibával küzdő Mark Webber, a Toro Rossóval újabb szép eredményt felmutató Daniel Ricciardo, valamint Sergio Pérez jött ki győztesen - utóbbitól azért is dicséretes ez az eredmény, mert a délelőtti balesete után még az időmérő elején is szerelték az autóját a McLaren tagjai. Pérez a közepes keménységű gumikkal körözött a Q3-ban.
Hamiltonon kívül nem lehet boldog brit versenyzőt találni a mezőnyben: az alulkormányzottságra panaszkodó Jenson Button csak a 13. rajthelyet szerezte meg a McLarennel, Paul di Resta pedig még a Q1-ből sem jutott tovább a Force Indiával - vele már a harmadik alkalommal fordult elő ez az utóbbi öt versenyen.
Ezúttal azonban úgy tűnik, hogy nem taktikai hiba vezetett a korai búcsúhoz. "Felraktunk egy szett lágy gumit, de csupán 0,6 másodpercet gyorsultunk a várt 2,2 helyett. Úgy gondolom, hogy ez az egész csapatot összezavarta. Nem értjük, miért lett ekkora a különbség" - nyilatkozta di Resta a Sky Sportsnak.
A tabella végén ezúttal is a Caterhamek és a Marussiák végeztek, leghátul a brit Max Chilton.
Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!