Grosjean a leggyorsabb, Pérez kicsúszott
2013. július 27. 10:50
Köszöntjük kedves olvasóinkat a Magyar Nagydíj harmadik szabadedzéséről élőben készített tudósításunkban! Hamarosan kezdetét veszi az időmérő előtti utolsó gyakorlás a Hungaroringen. Tegnap mindkét edzést a Red Bullok uralták, de a Ferrari és a Lotus is bizakodhat. Ahogy várható volt, a Mercedes küszködött a 30 fokos melegben.
A levegő 30, a pálya 40 fokos, délutánig pedig tovább emelkedhet a hőmérséklet. Az ég tiszta, eső ma sem várható. A csapatok így könnyebben tudják hasznosítani a tegnapi edzéseken begyűjtött adatokat, hiszen egész hétvégén hasonló körülményekre lehet számítani.
Bár mindkét tegnapi szabadedzésen ő volt a leggyorsabb, arra számít, hogy ma szorosabb lesz a verseny a legjobb köridőkért. A harmadik edzésen pontosabb képet kaphatunk arról, hogy mire számíthatunk az időmérőn, hiszen pénteken többnyire a hosszú etapokat gyakorolták a versenyzők.
A Force Indiák és a Marussiák hajtottak ki először a bokszból, de Grosjean is azonnal követte őket. A csapatoknak egy órájuk van arra, hogy megtalálják a megfelelő időmérős beállításokat. A Pirelli sportigazgatója, Paul Hembery szerint szinte mindenki a lágy gumikon fog kvalifikálni, hiszen azok körülbelül 1,5 másodperccel gyorsabbnak bizonyultak tegnap, mint a közepesek.
Vettel és Van der Garde egyelőre kivár, a többiek már megtették az ellenőrző körüket. Räikkönen arra panaszkodott, hogy az első gumijai nagyon vibrálnak.
Charles Pic 1:30.044-et futott a Caterhammel. Ez még egyáltalán nem mérvadó idő, tegnap Vettel 1:21.264-gyel nyerte a második edzést.
1:24.692-re javította a legjobb köridőt, rajta kívül egyelőre csak a csapattársa futott mért kört. Van der Garde 8 tizeddel volt lassabb. Egyébként mindkét Caterham egy hatkörös etapot tervez megtenni a lágy gumikon.
A német a harmadik, aki megpróbálkozott egy mért körrel. Egyelőre lassabb, mint a Caterhamek, de ő a közepes gumikon van kint, valószínűleg megtankolt autóval.
A finn közepes gumikon köröz, de így is bőven megelőzte a Caterhameket, 1:22.717-et futott. Majdnem 2 másodperccel gyorsabb Picnél.
Több mint 3 tizeddel előzte meg a csapattársát, 1:22.345-öt futott. Ő is a közepes gumikat használja. A két Ferrari és Webber még nem futott mért kört, Vettel pedig a kezdeti próbálkozásaival csak a 11.
Pedig az első két szektor után még úgy tűnt, átveheti a vezetést, a harmadikban viszont sok időt vesztett.
232 ezreddel volt lassabb Grosjeannál, ő is az utolsó szektorban veszített időt. Hamilton az abszolút leggyorsabb időt futotta meg az első szektorban, de végül csak az 5. helyre fért be.
Úgy tűnik, gond van a Sauberrel, a fiatal mexikói az ellenőrző körei óta nem járt a pályán. Az autóját szétszedték a szerelők.
A spanyol még csak egy ellenőrző kört tett meg az edzés elején, de most ő is megkezdi az érdemi körözést. A közepes gumik vannak az autóján. Massa még mindig a bokszban várakozik.
A brit 1:21.942-vel vette át a vezetést, 4 tizeddel előzte meg Grosjeant a közepes abroncsokon. Rosberg a másik Mercedesszel a 7. helyen áll.
Az edzés felénél így állnak a versenyzők: Hamilton, Grosjean, Webber, Pérez, Räikkönen, Alonso, Button, Rosberg, Bottas, Maldonado. Mindenki a közepes gumikon volt kint.
Ki is kell cserélni, így nem valószínű, hogy a mexikói a pályára hajthat még ezen az edzésen. Hükenberg közben az autója stabilitására panaszkodik, ez egész évben probléma a Saubernél.
A KERS helyett véletlenül a bokszutcai sebességszabályozó gombot nyomta meg. Az autója ettől lelassult, Chilton pedig beszólt a bokszba, hogy technikai problémái vannak. Mivel a Marussia továbbra is is gond nélkül működött, a brit újonc végül rájött, hogy ő hibázhatott.
A középső szektorban ő volt a leggyorsabb, de alig 2 századdal tudott közelebb kerülni Hamilton idejéhez. Mögöttük Webber és a két McLaren következik.
A német csak a 19. helyen áll, mert más programot fut, mint a többiek: 21 kört tett meg a közepes gumikon. A németnek a bokszba érkezve keményen kellett fékeznie, hogy ne lépje át a sebességhatárt.
Szinte mindenki visszatért a bokszba, az utolsó 10 percben vélhetően a lágy gumikon fognak kihajtani. Még mindig Hamilton vezet, aki rádión közölte a csapatával, hogy a kerekére sok törmelék tapadt.
Ő az első, aki kihajtott a bokszból a gyorsabb abroncsokon. Räikkönen és Maldonado is követte a példáját, a finn agresszívan melegíti a lágy gumikat.
A lágy gumikon több mint egy másodperccel gyorsabb volt Hamilton korábbi idejénél, a Mercedes elé Sutil, Räikkönen és Maldonado is befért. A következő percekben folyamatosan változhat a sorrend, a mezőny nagy része a lágy gumikon van kint.
1:20.730 az ideje, 168 ezreddel előzte meg Alonsót. Pérez a 3., Vettel a 4. helyre jött fel a lágyakon.
Az Alesi-kanyar bejáratánál túlkormányzott lett az autója, ezért elvesztette az uralmát felette, és a pályát övező gumifalnak csapódott. Bosszúsan szállt ki a McLarenből. Sárga zászló van érvényben, így már a többiek sem tudtak javítani.
Grosjean megtartotta az első helyet, mögötte Alonso, Pérez, Vettel és Massa végzett. A Mercedesek csak a 6. és a 8. helyen fejezték be az edzést, de Pérez balesete miatt nem tudhattuk meg, ki mire lett volna képes az utolsó körében.
Köszönjük a figyelmet! 14 órakor jelentkezünk az időmérő edzés tudósításával.
A pénteki edzéseken is biztató formát mutató Lotus szombat délelőtt bebizonyította, hogy az időmérőn is eséllyel szállnak harcba a jó helyezésekért, Romain Grosjean ugyanis mindenkit maga mögé utasított a 32 fokos hőségben rendezett gyakorláson. Mögötte Fernando Alonso és Sergio Pérez végzett, de az időeredményekből nem lehet komolyabb következtetéseket levonni, mert a mexikói kicsúszása miatt sok versenyzőnek vissza kellett vennie a tempóból az utolsó körében.
A versenyzők az egyórás edzés első 50 percében még a közepes gumikkal gyakoroltak, csak az utolsó körökre kerültek fel a sokkal gyorsabb lágy abroncsok. A keményebb keverékkel egyébként Lewis Hamilton volt a leggyorsabb, az utána következő Grosjean is csak 4 tizedre tudta megközelíteni az idejét.
A lágy gumikon először Alonso futotta meg a leggyorsabb kört, 1:20.898-as idejével több mint egy másodperccel verte Hamiltont. A spanyol ideje végül a második helyre volt elég, csak Grosjean tudta megelőzni, aki 1:20.730-as idővel állt az élre. A harmadik helyen Sergio Pérez végzett, a mexikói edzése azonban nem erről marad emlékezetes, hanem az Alesi-kanyarban történt kicsúszásáról. A kanyar bejáratánál elvesztette az uralmát a McLaren felett, az autó hátulja kitört, Pérez pedig kicsúszott a pályáról, és a gumifalban kötött ki.
Mivel az incidens néhány perccel az edzés vége előtt történt, a sárga zászlók miatt a versenyzők többsége nem tudta befejezni az utolsó mért körét. Így nem tudhatjuk pontosan, mire lett volna képes a 4. helyen végző Sebastian Vettel, aki a gyakorlás nagy részét a mezőny hátsó felében töltötte, mert egy hosszú, 21 körös etapot tett meg a közepes gumikon.
Vettelt Felipe Massa követte, a brazil már több mint 4 tizeddel maradt el Grosjean idejétől, csakúgy, mint a 6. helyet megszerző Lewis Hamilton. A másik Lotusszal Kimi Räikkönen csak a 11. helyen végzett, ő az edzés nagy részében nem volt elégedett az autójával: először az első kerekek vibrálására panaszkodott, majd a hátsó gumik tapadását hiányolta.
Az edzés vesztese Pérez mellett a másik mexikói, Esteban Gutiérrez, akinek Sauberében ki kellett cserélni a motort, ezért egyetlen mért kört sem tudott megtenni az időmérő előtt. Csapattársa, Nico Hülkenberg az autója stabilitására panaszkodott, de a szokásosnál gyengébben szereplő Toro Rossókat így is meg tudta előzni. A mezőny végén szokás szerint a Caterhamek és a Marussiák végeztek.