Hamilton délután is legyőzte Vettelt
2013. október 04. 06:52
Köszöntjük kedves olvasóinkat a Koreai Nagydíj második szabadedzéséről élőben készülő tudósításunkban! Jeongamban már délután háromnegyed kettő van, az idő a délelőttihez képest továbbra is kellemes.
Igaz, ő korábban futotta a legjobb idejét, mint Sebastian Vettel, aki már húsz kört teljesített közepes gumikon közelítette meg a Mercedest 37 ezredmásodpercre. Hamilton fél másodperccel elmaradt egy évvel ezelőtti önmagától.
Az első edzés végén frontálisan a célegyenesre vezető kanyar korlátjának ütközött, miután az utolsó kanyarkombinácóban elvesztette az uralmát a hosszított tengelytávú Lotus fölött. A háta remélhetőleg nem fájdult meg az eddiginél is jobban a becsapódás során.
3 fokkal melegebb, mint a reggeli edzés elején. Az aszfalt 35 fokos, éppen kellemes. A versenyzők ezen az edzésen már ki fogják próbálni a szuperlágy gumikat is a közepesek mellett.
Ő délelőtt nem vezetett, mert a Marussia tesztpilótája, Rodolfo González ült az autójában (és meg is rongálta azt), úgyhogy most be kell hoznia a lemaradást. Többen, köztük Maldonado és Ricciardo is kihajtanak a pályára megtenni az ellenőrző körüket.
Felhúzta az overallját és a sisakját, bár az autóján még rajta sincs a karosszéria-borítás: most próbálják összerakni a délelőtti balesete után. Közben Bianchi 1:45.027-tel megfutotta az első mért kört.
Mark Hughes, az Autosport szakírója most mondta el a Sky-nak, hogy a csapathoz közel álló források szerint a McLaren továbbra is át próbálja csábítani Fernando Alonsót a Ferraritól. Eredetileg 2015-re akarták megszerezni, de még az is benne van a levegőben, hogy 2014-ben az övék lehet. Érdekes, de továbbra is tartja magát a nézet, hogy Alonso nem elégedett a Ferrarinál.
Az ideje 1:41.191, mögötte Maldonado és Vergne áll a tabellán. Már 14 versenyzőnek van mért köre. Vettelt feltartotta Grosjean, német nem túl idegesen, de egyértelműen intett neki - aztán lassított.
1:39.696-os idejével megközelíti Hamilton délelőtti eredményét, de elmarad saját egy évvel ezelőtti, 1:38.832-es legjobbjától. Mivel azonban a szuperlágy gumi legalább 2 másodperccel gyorsabb a közepesnél, ez már nincs messze. Közben Grosjean és Hülkenberg is lecsúszott a pályáról, míg Hamilton és Massa felkapaszkodott a 2-3 helyre.
Még valószínűleg beletelik 5-10 percbe, amíg gatyába rázzák a Lotusát. És nem: e pillanatban kihajtott a garázsból. A szerelők szép munkát végeztek.
Az előbb Webber megelőzte Vettelt, Hamilton azonban mindkettejüknél gyorsabb volt, és 1:39.510-zel átvette a vezetést. 88 ezred az előnye az ausztrállal szemben.
A német visszatért a bokszba, miután "Grosjean már megint az utamban volt." Gutiérrezt távirányították a rádión, azt mondva neki, hogy a 11-es kanyarban az alacsonyabb bejárati sebességgel, és azzal veszít időt Hülkenberghez képest, hogy a 13-as csúcspontjánál nem elég gyors.
A 4. helyezett Rosberg még 2 tizedre van Hamiltontól, de Alonso, aki 5., már 0,586 másodperccel lassabb nála. Räikkönen egyelőre a 11. helyig jutott a megjavított Lotusszal, miközben Rosberg a bokszbejáratnál nagy port felverve a fűre sodródott. Nyilván most gyakorol, hogy a versenyen majd minél gyorsabban jusson el a bokszig.
Úgy érzi, a McLaren túl ingerlékenyen viselkedik a hirtelen irányváltásoknál. Azt javasolják neki, hogy menjen be, és a bokszutcában állítanak az első szárnyán. Egyelőre a 9. helyet foglalja el.
Épp most szereltek új hátsó szárnyat a Red Bullra: délelőtt is kétfélével kísérleteztek. Räikkönen a rádión megjegyezte, hogy a Lotus valamiért veszettül jobbra húz. Lehet, hogy ez még a délelőtti baleset következménye.
Úgy tűnik, Milton Keynes-ben maradt, alighanem a 2014-es Red Bullon dolgozik. Most épp nyolcan köröznek a pályán, Button épp most jött fel az 5. helyre, megelőzve Alonsót. A McLaren egész gyorsnak látszik.
Hamilton, Webber, Vettel, Rosberg, Button, Alonso, Massa, Pérez, Räikkönen, Grosjean. Ez még a közepes gumikon alakult így, de érdekes módon Webber, Hülkenberg és Maldonado máris megkapta a szuperlágyat. Mindjárt meglátjuk, mire mennek vele.
1:39.548-ról 1:38.844-re faragta le az idejét. Ez csak 7 tizedes különbség, ami egyelőre kisebb a Pirelli által prognosztizáltnál - igaz, Webber a szuperlágyaknak rendszerint nem mestere.
Ő 1:38.673-nál állította meg a stoppert, azaz szintén durván 8 tizedet javított a szuperlágyakkal. Räikkönen 7 tizedet gyorsult, Rosberg viszont egy teljes másodpercet, amivel felugrott a 2. helyre, Webber elé. Vettel viszon még a közepes gumikkal van kint a pályán.
Néhány másodperces különbséggel fejezték be a leggyorsabbnak ígérkező körüket. Massa az ellenfeleinél többet, 1,2 másodpercet javított a szuperlágy gumikkal, így elég sokat, 3 tizedet vert Alonsóra. Grosjean viszont rögtön ezután beférkőzött közéjük.
Feljön a 11. helyre, megelőzve Hülkenberget, de miután befejezi a körét, bemutat egy piruettet az első kanyarban. Hülkenberg nagyon panaszkodik, hogy a Sauber még mindig túlkormányzott.
A legújabb előrejelzések szerint lehet, hogy a rajtra épp eláll az eső, és maga futam csak szeles, de száraz lesz. Ez a beállítások szempontjából sem mindegy. Közben érdekes, hogy Hamilton (közepeseken) és Rosberg (szuperlágyakon) már megkezdte a versenyszimulációját, miközben Vettel még csak most hajtott ki a bokszból nekivágni a leggyorsabb körének.
Ő is elkezdte a versenyszimulációját, miközben Vettel megfutotta az abszolút első szektort...
Elvileg kedvezőbb időpontban tette meg a szuperlágy gumis körét, mint a többiek, 108 ezreddel mégis lemaradt Hamiltontól - ez biztató a Mercedes számára, mert Vettelnek az utóbbi néhány hétvégén óriási előnye volt péntek délutánonként.
Most, hogy már mindenki járt a pályán szuperlágy gumikkal, ez a sorrend: Hamilton, Vettel, Rosberg, Webber, Massa, Grosjean, Alonso, Räikkönen, Button, Sutil, Di Resta, Pérez, Gutiérrez, Hülkenberg.
Néhány versenyző legjobb köre a közepes illetve szuperlágy keverékkel:
Hamilton 1:39.510 => 1:38.673
Rosberg 1:39.731 => 1:38.797
Webber 1:39.548 => 1:38.844
Vettel 1:39.696 => 1:38.781
Button 1:40.022 => 1:39.774
Alonso 1:40.096 => 1:39.444
Massa 1:40.319 => 1:39.114
Räikkönen 1:40.444 => 1:39.757
Grosjean 1:40.657 => 1:39.226
Hülkenberg 1:41.191 => 1:40.287
Úgy tűnik, a kétféle gumi között a vártnál kisebb, 7-9 tized az eltérés.
1:44.790 alatt teljesítette a legutóbbi körét a közepes Pirelliken, Grosjeané 1:44.933 volt. Alonso a szuperlágyakkal, Massa a közepesekkel vágott neki egy hosszú etapnak.
A gyors köre után emiatt térhetett vissza váratlanul a bokszba, meglepve a Webber autóján gyakorló szerelőket. De a probléma nem lehetett túl súlyos, mert már újra a pályán van, ugyanazzal a szett szuperlágy gumival.
Csak Ricciardo nincs kint. Az előbb a McLaren több tagja nyúlkált Button pilótafülkéjébe, és kiderült, hogy miért: letört a fékerőelosztó kapcsolója. Bizarr!
A versenyzők vegyesen használják a kétféle keveréket a hosszú etapjaikhoz, a Ferrari, a Red Bull, a Mercedes és a Lotus is egymástól eltérő gumikkal küldte pályára a csapattársakat. Hamilton már a 13. körében jár, és azt mondja, még "bőben van élet ezekben a gumikban."
A rádión arról számol be, hogy az egyenesekben aszfaltot fog a fenéklemez. A 13. helyen áll.
Pic kicsúszott a 9-es kanyarnál, a két Mercedes pedig bejött a bokszba kereket cserélni: Rosberg a közepesekre, Hamilton 21 kör után a szuperlágyakra vált.
Most épp a szuperlágy gumik a népszerűbbek: a 22-ből 13-an azokat használják. A leghosszabb ideje, 15 kör óta Alonso van kint, utána Webber jön 14 körrel.
Az utolsó 5 percnek azokkal vág neki. Webber zsinórban a 15. körét is 1:44.822 alatt teljesítette velük.
1:44.194 alatt fejezte be a legutóbbi körét, de még csak a 4-edikben jár, míg Vettel már a 13-adikban. Mindketten a szuperlágy gumikat használják.
Egy kis csikicsuki után sikerül a Lotus elé kerülnie, míg Hamilton beragadt Vergne mögé. Az edzésnek ezzel vége is.
Köszönjük a figyelmet! Hamarosan jelentkezünk a teljes eredménylistával és az összefoglalóval.
Lewis Hamilton megtartotta a vezetést a Koreai Nagydíj péntek délutáni szabadedzésén is, 108 ezredmásodpercet verve a többieknél később szuperlágy gumikra váltó Sebastian Vettelre. A képzeletbeli első két rajtsorért ismét a Red Bullok és a Mercedesek harcoltak egymással, a Ferrari már 4 tizedmásodperccel lemaradt tőlük.
Mindkét típusú gumival Hamilton volt a leggyorsabb, és a Mercedes számára biztató, hogy a hosszú etapja is jól alakult. Vettel ezúttal nem tudott szert tenni arra a tetemes előnyre, amit az utóbbi néhány hétvégén láthattunk tőle péntek délutánonként. „Majd holnap bekapcsoljuk a kipörgésgátlót" – ironizált az edzés után a Sky-nak, mire a csatorna riportere figyelmeztette, hogy ezzel jobb lesz nem viccelnie, mert a végén még valaki elhiszi. Vettel közvetlenül a mért köre után a csapata számára is váratlanul tért vissza a bokszba, és azt hitték, az autójában elromlott a KERS, de utóbb kiderült, hogy csak a jelzőfénnyel akadt gond.
A két Ferrari majdnem teljesen egyszerre teljesítette az időmérő-szimulációját, Felipe Massa 3 tizedmásodpercet vert Fernando Alonsóra. Röviddel később Romain Grosjean férkőzött be közéjük, aki gyorsabbnak bizonyult csapattársánál, Kimi Räikkönennél. A finn délelőtt összetörte az autóját, de azt a Lotus szerelői viszonylag hamar rendbe hozták, így kimehetett vele a pályára, bár egy ideig úgy érezte, a kormánya erősen jobbra húz.
A McLaren, akárcsak Szingapúrban, a keményebb keverékű gumikkal ütőképesebbnek tűnt, mint a lágyabbakkal: Jenson Button végül a két Force India előtt, a 9. helyen zárt. A 13. helytől hátra a Sauberek, a Toro Rossók, a Williamsek, a Caterhamek és a Marussiák párban követték egymást a tabella végéig.
Bár egyelőre szépen sütött a nap Jeongamban, vasárnapra esőt jósolnak – igaz, a legfrissebb előrejelzések szerint a rajtig elállhat, és a futamon már csak az erős szél fogja nehezíteni a versenyzők dolgát.
Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!