De la Rosa mögött a két Renault Jerezben

Vágólapra másolva!
Pedro de la Rosa szerdán sem talált legyőzőre Jerezben, így a McLaren Mercedes harmadik számú pilótája az eheti tesztek második napját is az élen fejezte be. Őt a Renault versenyzői, Heikki Kovalainen, és az Amerikából visszatért Fernando Alonso követték.
Vágólapra másolva!

A McLaren spanyol tesztelője, Pedro de la Rosa tovább folytatta szárnyalását Jerezben, ahol már kedden sem talált legyőzőre. A hazai pálya előnyét élvező versenyző 1:17.785-ös idejével állt az élre, miközben márkatársával, Gary Pefettel együtt a soron következő Francia Nagydíjra készítette fel a Michelin abroncsokat.

A világbajnoki cím birtokosa, Fernando Alonso a mai nap csatlakozott az eheti tesztekhez, hogy megkezdje a felkészülést a két hét múlva megrendezésre kerülő Francia Nagydíjra. A spanyol versenyző csak délután gördült pályára, mikor első alkalommal próbálta ki a Renault vadonatúj fejlesztésű erőforrását, melyet a csapat Fisichella autójában már Indianapolisban bevetett.

Alonso végül a harmadik legjobb időt autózta. Őt márkatársa, Heikki Kovalainen előzte meg, aki a második pozícióban landolt. Eközben a Honda tesztpilótája, Anthony Davidson a negyedik helyre tornázta fel magát, aki mellett a brackley-i bázisú gárda brazil pilótája, Rubens Barrichello is megkezdte a munkát.

Rubens miatt két alkalommal is megállították a tréninget: míg délelőtt kicsúszott, addig délután a motorja hibásodott meg. Davidson eközben a gumikon dolgozott, ám délelőtt miatta is előkerült egyszer a piros zászló, mikor az RA106-os modell megadta magát alatta. A szervezőknek a Red Bull tesztpilótája, Robert Doornbos miatt is meg kellett állítaniuk az edzést, ugyanis az RB2-esben dübörgő Ferrari motor meghibásodott.

A BMW Sauber istálló komoly figyelmet kapott a mai nap Jerezben, ugyanis az új aerodinamikai csomagjuk érdekes elemmel lett gazdagabb. Robert Kubica autójának orrkúpján két, egymással párhuzamosan elhelyezkedő függőleges légterelő elem kapott helyet, ami szokatlan külsőt kölcsönzött az F1.06-os modellnek.

A lengyel tesztpilóta mellett az F3 Euroszéria éllovasa, Sebastian Vettel is lehetőséget kapott a bizonyításra, aki egy évvel korábban a Williams istálló színeiben mutatkozott be a királykategóriában. A német pilóta összesen 82 kört teljesített, és a lista végén végzett.

"Különleges lehetőséget kaptam a csapattól, azonban megpróbáltam könnyedén versenyezni" - mondta Vettel. "Minden rendben ment, semmi problémám nem volt. Rengeteget tanultam a nap folyamán, különösen az abroncsokról. A Forma-1 nagyon összetett, minduntalan változik a helyzet, így nem is tudtam kihozni az autóból a maximumot, de ez csak idő kérdése. Elégedett vagyok."

A Toyota Racing istálló színeiben Ricardo Zonta, és Olivier Panis gördült pályára, ahol a Bridgestone gumikat készítették fel a soron következő Francia Nagydíjra.

"A mai nap a gumikkal foglalkoztunk" - monda Zonta. "Reggel úgy éreztem, hogy az autónak nincs elég tapadása, mert rengeteget csúszkáltam a pályán. Délután azonban minden megjavult, és sokkal jobb lett az autó teljesítménye. Az aerodinamikát is teszteltük, így sikeresen teljesítettük előre kiírt programunkat."

"Úgy érzem, magabiztosak lehetünk, hiszen egyre jobban teljesítünk, és a fejlesztések már kezdenek megmutatkozni az eredményekben."

A Williams istálló Alexander Wurz-cal képviseltette magát, aki szintén a gumikon dolgozott már a Magny-cours-i viadalra készülve.