MONZA, ITALY - SEPTEMBER 09: Max Verstappen of the Netherlands driving the (1) Oracle Red Bull Racing RB18 on track during practice ahead of the F1 Grand Prix of Italy at Autodromo Nazionale Monza on September 09, 2022 in Monza, Italy. (Photo by Mark Thompson/Getty Images)
Vágólapra másolva!
Christian Horner elárulta, összességében elégedettek a pénteki nappal, de még sok a dolguk. A Red Bull csapatfőnöke szerint Monzában nem veszítenek sokat az öt rajthelyes büntetéssel, az eltérő alkatrészeket pedig a költségplafonnal magyarázta. Max Verstappen nem aggódik a Ferrarik tempója miatt.
Max Verstappen egyik pénteki szabadedzésen sem végzett az élen, ennek ellenére aligha lehet túlzottan elégedetlen a Red Bull teljesítményével. A címvédőt az első gyakorláson mindkét Ferrari megelőzte, míg késő délután Carlos Sainz mögött zárt, de előbbi tréningen Lando Norris feltartotta őt a gyorsköre végén, utóbbi alkalommal pedig a maranellóiak versenyzőivel ellentétben a piros zászló előtt autózta meg legjobb körét, aztán nem próbálkozott újra.
Ráadásul a versenyszimulációk során már egyértelműen ő tűnt a leggyorsabbnak, ami most a szokásosnál is fontosabb, ugyanis motorcsere miatt öt hellyel hátrasorolják őt a rajtrácson. Sergio Pérez az utóbbi hetekhez hasonlóan ismét jelentősen elmaradt tőle, de Christian Horner vele kapcsolatban is optimista.
Elfogadható napunk volt, mindenki elvégezte a munkáját
– nyilatkozta a Red Bull csapatfőnöke. – Teszteltük a gumikat és a különböző leszorítóerő-szinteket, Max pedig meg is találta azt az egyensúlyt, amivel elégedett. Úgy gondolom, hogy Checo is egyre közelebb kerül ehhez. Sok mindent meg kell néznünk az este folyamán. Mindkét autóval büntetéseket kellett vállalnunk, ami miatt kiesünk a szinkronból, de ez egy izgalmas versenyt eredményez majd vasárnap.”
Pérez megkapta a negyedik belső égésű motorját, így 10 hellyel hátrasorolják. Erre valamilyen szinten lehetett számítani, hiszen Belgiumban őt nem szankcionálták, ellentétben Verstappennel, aki már az ötödik darabot kapja meg ugyanebből a komponensből, így ő feleakkora büntetésben részesül. Horner szerint összességében profitálni fognak a döntésből.
„A motorpartnerünk tanácsára úgy döntöttünk, hogy itt vállalunk egy büntetést – jelentette ki. – Az öthelyes hátrasorolás itt nem túlságosan drákói.
Az öt plusz hellyel együtt is jó, hogy van egy új egység a következő néhány futamra.”
A második gyakorláson Pérez 587 ezreddel maradt el Verstappentől, ami megint óriási különbség. Többekben felmerült annak a lehetősége, hogy a differenciát ezúttal a szárnyak közötti eltérés okozza, hiszen a mexikói versenyző alacsonyabb leszorítóerővel rendelkező darabot használt. Horner szerint azonban ennek legfeljebb minimális jelentősége van.
„Meglehetősen elhanyagolható, szerintünk kevesebb mint egy tizedmásodperc a különbség [a kettő között]. Elérkeztünk az évnek ahhoz a pontjához, amikor a költségvetési korlát kellemetlenségeket okoz. Meg kell vizsgálnunk, hogy mennyi tartalékot számítunk annak érdekében, hogy mindkét versenyző számára új padlólemezt tudjunk biztosítani a következő futamokon. Ezeket a kompromisszumokat meg kell kötnünk. A teljesítmény szempontjából [viszont] mindez teljesen elhanyagolható.. Amit [Pérez] elveszít a padlólemezen, azt más elemeknek köszönhetően visszanyeri. Ez kiegyenlíti önmagát.”
Főnökéhez hasonlóan Verstappen is optimistán értékelte a hétvége nyitónapját. „Elég jó volt az autó – kezdte. – Az első edzés után kipróbáltunk néhány módosítást a másodikon, hogy megnézzük, javulhatunk-e. Némelyik bevált, némelyik nem. Főleg a hosszú etapokra koncentráltunk a kis büntetés miatt.
Úgy néz ki, minden elég jól megy.”
Bár a holland pilóta mindkétszer lassabbnak bizonyult legalább az egyik Ferrarinál, a már említett körülmények jelentősen árnyalják a képet. Ennek tudatában a holland versenyző nem is izgatja magát túlságosan a maranellóiak miatt. „Jónak tűntek, de nem aggódom miattuk – szögezte le. – Nekünk néhány részletet még véglegesíteni kell. A hosszú etapjaink jól néznek ki, és természetesen ez a legfontosabb a versenyre.”