Alonso: Meg kell semmisítenem mások erősségeit

Forma-1, Fernando Alonso
(FILES) In this file photo taken on June 30, 2022, Alpine's Spanish driver Fernando Alonso attends a press conference ahead of the Formula One British Grand Prix at the Silverstone motor racing circuit in Silverstone, central England. - Spanish Formula One driver Fernando Alonso will leave the Alpine team to join Aston Martin on a multi-year contract in 2023, the British team announced in a press release on August 1, 2022. (Photo by JUSTIN TALLIS / AFP)
Vágólapra másolva!
Fernando Alonso elárulta, a különböző trükközéseivel az a célja, hogy lerombolja mások erősségeit, és ezt nem csak a Forma-1-ben, illetve az autósportban használta. A 41 éves pilóta szerint jelenleg jobb versenyző, mint amikor 2018-ban otthagyta a sportágat.

Bár Fernando Alonso idén egyelőre kevesebb pontot gyűjtött csapattársánál, Esteban Oconnál, ez inkább a balszerencséjének, mintsem a rossz teljesítményének köszönhető. A kétszeres F1-es világbajnok továbbra is kiváló formában van, és mostanra az is biztossá vált, hogy jövőre is a mezőny tagja lesz, csak éppen nem az Alpine, hanem az Aston Martin színeiben.

Alonso többek között Ausztriában is ravasz volt Forrás: NurPhoto via AFP/Alessio De Marco/LiveMedia/NurPhoto/Alessio De Marco

A spanyol versenyző ráadásul minden korábbinál dörzsöltebb. Az Osztrák Nagydíj második szabadedzésén például szándékosan nem az ideális nyomvonalon autózott a célegyenesben, hogy a sprintfutamra valamelyest megtisztítsa saját rajtpozícióját, míg Franciaországban a verseny előtti kivezető körében tudatosan felgumizta az 1-es kanyar belső, illetve a 2-es külső ívét, ahol aztán George Russellt és Lando Norrist is megelőzte a verseny elején.

Alonso elárulta, hogy az ilyen manőverek mögött milyen mögötte gondolat rejlik.

Én ilyen fickó vagyok – nyilatkozta azAutosportnakadott interjújában, amelyet még az átigazolás bejelentése előtt készítettek, de csak most tettek közzé. – Száz százalékban saját magamból kell élnem, és meg kell semmisítenem mások erősségeit. Ezt teszem minden edzésen, amikor bármivel trükközöm.”

Alonso ráadásul messze nem csak a Forma-1-ben, és nem is csak az autósportban folyamodik hasonló módszerekhez. A 41 éves versenyző egy másik sportágból igyekezett még pontosabban illusztrálni, hogy mire is gondol.

Régebben teniszeztem, és amikor egy jó játékossal játszottam, nagyon magasra tettem a labdát – magyarázta. – Ezzel az ember kizökkenti őket a ritmusukból, mert hozzászoktak ahhoz, hogy nagyon keményen üssék a labdát. Amikor az ember profikkal játszik, nagyon erősen érkezik hozzájuk a labda, így hozzá vannak szokva az ilyen ütésekhez. Amikor viszont magasan kapják a labdát, akkor hibáznak, mert a labda nagyon gyengén érkezik meg. Szóval jobban tudok teniszezni, amikor magasra teszem a labdát. Ez az egyetlen esélyem arra, hogy legyőzzem őket, úgyhogy automatikusan ezt csinálom.

Nem csak a versenyzésről van szó, egyszerűen a többiek erősségeit kell lerombolnom, az enyéimet pedig meg kell próbálnom maximalizálni.”

Alonso a mezőny legidősebb és egyben legtapasztaltabb pilótája, és nemsokára övé lesz a valaha teljesített legtöbb F1-es futam is. A 32-szeres futamgyőztes úgy véli, ez rengeteg előnyt jelent számára, hiszen már nem követ el olyan típusú hozzáállásbeli hibákat, mint régebben.

Alonso szerint a kihagyás több szempontból is segített neki Forrás: AFP/Justin Tallis

„Szerintem a tapasztalat sok mindenben segít – szögezte le. – Ott van a tudatosság, a gumikezelés, a bokszkiállások és a szerelőkhöz való hozzáállás. Emellett az is, hogy az ember hogyan közelíti meg a hétvégéket, a fontos szabadedzéseket és néha a nem fontosakat. Amikor fiatal, minden egyes körében nagyon odafigyel, még az első szabadedzés is olyan, mintha a bajnokság utolsó köre lenne.”

Alonso arról is beszélt, hogy melyik az az aspektus, amiben hatalmasat lépett előre az évek során. A kétszeres F1-es világbajnokot már karrierje elején is nagy esőmenőnek tartották, így ebből a szempontból kissé meglepő, hogy ezt a területet mondta.

Esős körülmények között hatalmas volt a fejlődés

emelte ki. – A vizes versenyek általában hosszúra nyúlnak, a dolgok nagyon gyorsan változnak, sok a biztonsági autó, később pedig rengeteg száraz ív jelenik meg, úgyhogy több a lehetőség. Nem minden kör [olyan, mint] az utolsó. Régebben sokat hibáztam a futamok elején, amit most már próbálok elkerülni. Ez pedig csak a tapasztalattal és a saját rontásokkal jön.”

Alonso 2018-ban otthagyta a Forma-1-et, hogy aztán két év szünet után visszatérjen a mezőnybe. Sokan azt gondolták, hogy a kihagyás nem tesz jót neki, de főleg a futamokon mutatott teljesítményén mindez egyáltalán nem látszik meg, és ő maga is úgy látja, hogy jobb pilótává vált.

Ami a hátrányait illeti, nehéz bármit is mondani, mert nem érzem úgy, hogy hiányozna valami, ami fiatalabb koromban megvolt – fogalmazott. – 2018-ban talán úgy éreztem, hogy mentálisan kimerített a sok marketingtevékenység, utazás és hasonló dolgok. Szükségem volt arra a két év kihagyásra. Most már jól érzem magam.

Nem tudom, hogy ez a két év segített rajtam, vagy pusztán más a hozzáállásom.”

Alonso hozzátette, a kihagyás abból a szempontból mindenképpen segített neki, hogy kívülről is látta a futamokat, nem csak a saját szemszögéből, a saját pilótafülkéjéből. Ennek következtében jobban megértette a folyamatokat, ráadásul az egyéb kategóriáknak köszönhetően új technikákat is elsajátított. Mindezeknek hála úgy érzi, hogy most jobban az irányítása alatt vannak az események.