Óriási fölénnyel, közel egymásodperces előnnyel nyerte meg Max Verstappen a Belga Nagydíj második szabadedzését, ami annak ellenére törheti le a riválisai lelkesedését, hogy új motor beszerelése miatt a futamon csak a mezőny hátuljából fog indulni a tavalyi győztes. Igaz, mivel
rajta kívül még legalább öt pilótára vár büntetés,
ezért számára is lesz tétje a szombati időmérőnek, hiszen Spában sem mindegy, hogy a 15. vagy a 20. helyről rajtol el a Red Bull hollandja.
„Csak azt néztük, hogyan tudjuk a lehető legjobban beállítani az autót, és azt hiszem, amint a pályára hajtottunk, jól teljesítettünk – nyilatkozta Verstappen a Sky Sportsnak. – Vannak apróságok, amelyeket finomhangolni kell az autón, mint az egyensúly, de
alapvetően így első nekifutásra elégedett voltam a kocsival: a megtett körök alapján jól működött, ami pozitívum.
Szerettem volna még több kört teljesíteni, de amikor elkezdett esni az eső, nem lehetett továbbmenni. Viszont elvileg ma volt a legrosszabb nap, hiszen holnap száraz időre számítunk."
Christian Horner a Skynak nyilatkozva rámutatott, hogy az idényben Spában szükséges az egyik legkisebb különbség az előzéshez, ezért döntöttek úgy, hogy most bevállalják az elkerülhetetlennek tűnő büntetést.
„Ránéztünk a naptárra, és úgy láttuk, a meglévő motorkészlettel nagyon nehéz lenne eljutni az év végéig, ezért megnéztük, milyen pályák jönnek – mondta. – Zandvoortban nem akartunk cserét [Verstappen hazai versenye és a nehéz előzési lehetőség miatt sem], Monzában nehezebb előzni, mint elsőre gondoljuk. Szingapúrban sem akarunk büntetést, Japánban is nehéz előzni.
Fogytak a lehetőségek, de ez jó pálya az előzésre, és úgy éreztük, itt gyorsak leszünk, ezért esett erre a választásunk"
– magyarázta Horner, majd hozzátette, hogy Sergio Pérez hátsó szárnyán támadt egy kis gond a hidraulikával, s mire azt kijavították, már nedves volt a pálya, így a mexikói eredménye nem reprezentatív.