Hamilton legszívesebben hazamenne katasztrofális szereplése után

Forma-1, Szaúd-arábiai Nagydíj, időmérő, Hamilton, Mercedes
Mercedes' British driver Lewis Hamilton drives during the qualifying session on the eve of the 2022 Saudi Arabia Formula One Grand Prix at the Jeddah Corniche Circuit on March 26, 2022. (Photo by ANDREJ ISAKOVIC / AFP)
Vágólapra másolva!
Lewis Hamilton már az időmérő edzés első szakaszában búcsúzott a Szaúd-arábiai Nagydíj időmérő edzésétől. Olyanra, hogy a Mercedes világbajnoka nem jut tovább a Q1-ből, legutóbb a 2017-es Brazil Nagydíjon volt példa, így érthetően letörten nyilatkozott a történtek után.

A dzsiddai időmérőn csak a 16. időt autózó hétszeres világbajnok a francia Canal+-nak azt mondta, „már várom, hogy hazamenjek”, ami jól mutatja, milyen helyzetbe került a tavaly még az év végi elsőségért harcoló pilóta, aki nem elég, hogy kiesett a Q1-ben, még csapattásától is jócskán kikapott (Russell köre 6 tizeddel volt gyorsabb az övénél).

Hamilton velük együtt búcsúzott a Q1-ben

Hamilton a 2017-es Brazil Nagydíj előtt (ott összetörte a Mercedest, ezért nem jutott tovább) a 2009-es Brit Nagydíjon esett ki legutóbb az első szakaszban, és ez volt a legutóbbi olyan alkalom is, amikor a tempója miatt történt ez meg vele.

„Annyira sajnálom” – mondta a rádióban a kiesés után, majd az F1 TV-nek nyilatkozva röviden értékelt. „Küszködtem az autó egyensúlyával... nem olyan, mint amilyennek akartuk. Sajnos a rossz irányba mentünk el a beállításokkal.”

Hamiltontól megkérdezték azt is, hogy befolyásolták-e a teljesítményét az elmúlt 24 órában történtek (a pénteki rakétatámadás miatt a pilóták hajnalig tartóan tanácskoztak arról, hogy bojkottálják-e a nagydíjat), mire azt felelte, hogy „nem, mi profik vagyunk.”

Újságírók egy csoportjának nyilatkozva Hamilton később elmondta, hogy „nem tudom, George mit csinált a beállításokkal, az autó jónak érződött az utolsó szabadedzésen, miközben végrehajtottam néhány változtatást. De nem volt hátsó tapadásom, az az autó hátulja össze-vissza ment.”

A versennyel kapcsolatban elmondta, az sem kizárt, hogy a boxutcából fog rajtolni, hogy nagy változtatásokat hajthassanak végre az autón.

„Valószínűleg nem lesz valami nagyszerű a verseny. Csak bocsánatot kérek a csapatomtól, mindenki olyan keményen dolgozott, és amikor nem hozod az eredményt, az egyszerűen szomorú.”

Russell nem tud örülni Hamilton legyőzésének

Hamilton csapattársa, George Russell sokkal jobban szerepelt a hétszeres világbajnoknál, hiszen a 6. helyet szerezte meg. A 24 éves versenyző azonban annak ellenére sem boldog, hogy ekkora különbséggel bizonyult jobbnak házon belül, miután még így is közel 1 másodpercet kapott a pole pozíciót megszerző Sergio Péreztől.

Russell legyőzte Hamiltont, de nem boldog Forrás: AFP/Andrej Isakovic

„Valóban, de én nem igazán így tekintek erre – válaszolta a Sky Sports műsorában arra a kérdésre, hogy Hamilton legyőzése okot ad némi örömre. – Egy csapat vagyunk, és csapatként nem volt jó napunk. Az autónk inkonzisztensen viselkedett, és csak nagyon kicsi tartományban működött. A garázs ezen oldalán sikerült ebbe bekerülnünk, de nem igazán tudom, hogy miért és hogyan. Lewis oldalán sajnos ez nem jött össze. Voltak pozitívumok, ugyanakkor hosszú távon ez nem segít nekünk.

Russell tehát szintén megerősítette, hogy Hamilton vesztét elsősorban a rossz beállítások okozták, ami ráadásul nem csak önmagában az autó teljesítményére hatott ki. A fiatalabbik brit pilóta pontosan tudja, hogy csapattársa mit érezhetett a Q1-ben.

Ez csak a magabiztosságon múlik – szögezte le. – Én is voltam olyan helyzetben, hogy nem bíztam eléggé az autóban, amikor egy ehhez hasonló pályára kimentem. Ilyenkor az ember nem tudja feszegetni a határokat, és Lewis-zal egész hétvégén ez történt. Módosított a beállításain, de a Q1-ben nem bízott eléggé az autóban, kár érte. Tudjuk, hogy mi a problémánk, és mindenki éjt nappallá téve dolgozik a megoldáson. Végső soron azonban mindez nem tette lehetővé, hogy az autó más területeire koncentráljunk, mert minden erőfeszítésünk arra irányult, hogy ezt orvosoljuk.

Ugyanakkor egy F1-es autó sokkal több ennél. Tudjuk, hogy papíron rengeteg köridőt lehetne találni.”

A Mercedesnél azonban továbbra sem tudják, hogy mindez mennyi időt vehet igénybe, ami Russell szerint kifejezetten frusztráló. Az egyszeres dobogós kiemelte, hogy míg egy tesztnapon nyolc óra áll rendelkezésükre, addig egy pénteki edzésnap során mindössze két órát körözhetnek a pályán, vagyis négy hétvége alatt érik el egy tesztnap pályaidejét. Ezzel együtt biztos benne, hogy előbb-utóbb kikecmeregnek a hullámvölgyből, és ha ez megtörténik, akkor jó alapról indulnak.

Hálásnak kell lennünk azért, hogy egy ilyen problémával is a harmadik leggyorsabb autóval rendelkezünk – vélekedett. – Ez pedig optimizmusra ad okot, hiszen ha ennyi gonddal is a harmadikak vagyunk, akkor elég jól állunk.”