BAHRAIN, BAHRAIN - MARCH 26: Red Bull Racing Team Principal Christian Horner and Mercedes GP Executive Director Toto Wolff talk in the Paddock during practice ahead of the F1 Grand Prix of Bahrain at Bahrain International Circuit on March 26, 2021 in Bahrain, Bahrain. (Photo by Mark Thompson/Getty Images)
Vágólapra másolva!
Christian Horner úgy véli, hogy az autók elejét ugyanúgy meg kellene vizsgálni, mint ahogyan azt a hátsó résszel teszik mostanában. A Red Bull csapatfőnöke ennek kapcsán kijelentette, kollégájának, az ügyet kirobbantó Mercedest irányító Toto Wolffnak inkább csendben kellene maradnia.
Egyre feszültebb a helyzet a hátsó szárnyak hajlékonyságát érintő szabálymódosítás kapcsán. A Mercedes most már hetek óta óvással fenyegeti azokat a csapatokat, amelyek az Azeri Nagydíjon azt a specifikációt használják, ami a következő versenyhétvégén már megbukna az FIA ellenőrzésein. A Red Bullnál azonban Christian Horner és Helmut Marko is felvetette annak lehetőségét, hogy óvás esetén ők a címvédő első szárnyát támadják meg.
Galéria: Az Azeri Nagydíj pénteki napja - Galéria
32/46
BAKU, AZERBAIJAN - JUNE 04: Sebastian Vettel of Germany driving the (5) Aston Martin AMR21 on track during practice ahead of the F1 Grand Prix of Azerbaijan at Baku City Circuit on June 04, 2021 in Baku, Azerbaijan. (Photo by Francois Nel/Getty Images)
Az energiaitalosok csapatfőnökét a Sky Sports többek között erről a témáról is faggatta. A brit szakember kijelentette, őt jobban érdekelné, hogy mi a helyzet az autók elejével, mintsem a hátsó részükkel. Hozzátette, egy szabályt egyébként is mindenhol be kellene tartani.
Nagy a zaj a hátsó szárny körül, rengeteg módosítást kellett elvégezni
– nyilatkozta. – Szóval, ha már kiszemeltük a kocsi egyik végét, akkor a másikat is meg kell vizsgálnunk. Nem emelhetünk ki csupán egy részt, mondván, hogy a szabályok csak arra az elemre vonatkoznak. Minden területet ellenőrizni kell. Néha az embernek vigyáznia kell, hogy mit kíván.”
Horner ezzel a Mercedesre utalt, ugyanis a Red Bullnál úgy vélik, a W12-esen az első szárnnyal vannak problémák. A brit televíziós társaság meg is mutatott neki egy felvételt, amiről kiemelte, hogy a szponzor logója eltűnik, miután a pilóta fékez. A 47 éves szakember azzal viccelődött, hogy biztosan ezzel akarják felhívni a figyelmet a támogatóra, de komolyra fordítva leszögezte, hogy „ez biztosan rosszabbul néz ki, mint a miénk”.
Azt hiszem, ha Toto [Wolff] helyében lennék, és olyan első szárnnyal rendelkeznék, mint amilyen az ő autóján van, befognám a számat”
– szúrt oda a Mercedest irányító kollégájának, aki talán a legtöbbször kritizálta a Red Bull hátsó szárnyát.
Az ügyben egyébként nem csupán a Red Bull érintett, hiszen a Ferrarinak és az Alfa Romeónak is biztosan módosítania kell az alkatrészen a Francia Nagydíjra, de más istállók esetében is elképzelhető ez a forgatókönyv. Horner szerint teljesen normális, hogy a mérnökök megpróbálják kihasználni a szabályok adta kereteket.
„Van néhány nagyon okos technikai szakember, akik úgy tervezik meg az alkatrészeket, hogy megfeleljen az előírásoknak – magyarázta. – Ez a munkájuk, ezért fizetjük őket, erről a mérnöki találékonyságról szól a Forma-1. Ha szabványos autókat akarnánk, akkor a Forma-2-ben lennénk. Szerintem ebben a sportágban része a versengésnek, hogy feszegetjük a határokat. Be kell tartanunk a szabályokat, ugyanakkor feszegetnünk kell a határokat. Mi ezt tesszük, mint ahogyan a többi csapat is a rajtrácson.”