A Ferrari idei pilótapárosa a szezon egyik érdekessége, mert az olasz istálló rendkívül fiatal versenyzőkkel épít csapatot, de a privát tesztek és az erőfeszítések ellenére egyelőre ők sem tudták elkerülni azt, hogy az újonnan érkező csapattag alaposan elmarad a formában lévő, az istállóval nagyobb tapasztalattal rendelkező versenyzőtől.
Carlos Sainz egyelőre 20 ponttal a 8. helyezett az egyéni pontversenyben, Charles Leclerc a 40 ponttal az 5. helyen áll, részben azért is, mert a monacói pilóta a 4. helyezett lett Barcelonában, míg a spanyol csupán a 8. helyen ért célba. Sainz elismerte, vannak területek, ahol még mindig javulnia kell.
„Az világos, hogy a rajtrendszerünk és az egész működésünk kapcsán fejlődnöm kell és magabiztosabbá kell válnom, tökéletesen kell indulnom és az első 100 métert is kiválóan kell teljesítenem, noha nem hiszem, hogy ez volt a legfőbb korlátozó tényező, hanem a helyezkedés a kör során” – idézte fel a Spanyol Nagydíj kezdetét.
A Ferrari versenyzője úgy vélte, képes lett volna legyőzni akár még a 6. helyezett Daniel Ricciardót is, de eleinte Ocont sem tudta megelőzni. „Gyorsabbak voltunk náluk, de nehéz volt előzni, mert sokkal nagyobb volt a csúcssebességük és nem tudtam összehozni a manővert. Ez történik Barcelonában, ha valakinek nem a legjobb a rajtja, utána már nem tud a kívánt helyen célba érni.”
Sainznak nehezére esett, hogy megfelelő ívet válasszon, végül beszorult Esteban Ocon mögé és több autó is elment mellette, ami természetesen jelentős időveszteséget is okozott a számára. A spanyol versenyző emellett azt is kiemelte, hogy nem csak a versenyt, hanem a hétvége egészét is jobban fel kell építenie, úgy érzi, e téren Leclerc egyelőre előrébb jár.
„Teljesen össze kell rakni a hétvégét, jó időmérőre van szükség és arra, hogy jól megcsináljam a kört a Q3-ban – vélte. – Talán rajtolhattam volna előrébb is, és akkor nem lett volna ilyen gond az indulással. Ebben különösen jó voltam a McLarennél, jól összeraktam a hétvégéket és a versenyek múlásával ezzel a csapattal is javítanom kell e téren, hogy a lehető legmagasabb szinten szerepeljek.”
Érdekesség, hogy Leclerc is hasonló tapasztalatról számolt be, ő a Portugál Nagydíj után elsősorban a szabadedzéseken alkalmazott munkamódszerén akart változtatni, Sainz korábbi csapata, a McLaren pedig szintén az időmérős teljesítményen kíván javítani a konstruktőri világbajnokság 3. helyéért zajló csatában.