Vettel kevésbé hullámzó teljesítményre vágyik új autójában

Forma-1, Sebastian Vettel, Aston Martin, Bahreini Nagydíj
BAHRAIN, BAHRAIN - MARCH 26: Sebastian Vettel of Germany driving the (5) Aston Martin AMR21 in the Pitlane during practice ahead of the F1 Grand Prix of Bahrain at Bahrain International Circuit on March 26, 2021 in Bahrain, Bahrain. (Photo by Peter Fox/Getty Images)
Vágólapra másolva!
Elismerte, hogy még nem képes feszegetni a határokat az Aston Martinnal, mert nincs vele összhangban. A csapat változtatott a padlólemezen a tesztelés óta.

Meglátszik Sebastian Vettel teljesítményén, hogy műszaki okokból a szezon előtti tesztelésen közel sem gyakorolhatott annyit, mint szeretett volna. Ahogy várni lehetett, az idény első edzésnapján, Bahreinben sem került még összhangba új csapata, az Aston Martin autójával, mindkét tréningen a mezőny második felében végzett az egyelőre tét nélküli rangsorban, s bár látványos hibát nem követett el, másokhoz hasonlóan többször megcsúszott.

Vettelben még bőven akad tartalék Forrás: Getty Images/2021 Getty Images/Peter Fox

A rendszerint mérvadóbb délutáni edzésen közel 4 tizedmásodperccel bizonyult lassabbnak csapattársánál.

– mondta. – Egyelőre hullámzik a teljesítmény. Időnként nagyon jónak érzem a kocsit, máskor viszont néhány kanyarban sokat vesztek, de ez normális. Szombaton remélhetőleg egyenletesebben teljesítünk és mindenhol feszegethetem a határokat."

„Minden kör segít jobban hozzászokni az autóhoz, a ritmus felvételéhez. Sok mindennel kísérleteztem. Azt gondolom, bőven van még mit kipróbálni és tanulni. Szombaton remélhetőleg tisztább és nyugodtabb lesz a kép."

Vettel a bahreini edzésen Forrás: Getty Images/2021 Getty Images/Bryn Lennon

A német versenyző egyébként az Aston Martin és a 007-es ügynök közös történetére utalva egy Bond-lányról nevezte el idei autóját, a Honey Ryder becenevet adta neki. Az illető hölgy a legelső Bond-film, a Dr. No egyik főszereplője. „Egy új történet kezdődött vele, ezért úgy gondoltam, ez jó névválasztás lesz" – nyilatkozta a Skynak.

Az Autosport elemzése alapján az Aston Martin az előszezoni teszteléshez képest jelentősen változtatott a padlólemezen, többek között a Mercedeséhez hasonló kis idomokat is felszerelt a hátsó részére.