Óriásit spórolt vártnál rosszabb 2020-as szereplésével a Ferrari

Forma-1, Bahreini Nagydíj, Charles Leclerc, Sebastian Vettel, Ferrari
BAHRAIN, BAHRAIN - NOVEMBER 29: Charles Leclerc of Monaco driving the (16) Scuderia Ferrari SF1000 and Sebastian Vettel of Germany driving the (5) Scuderia Ferrari SF1000 during the F1 Grand Prix of Bahrain at Bahrain International Circuit on November 29, 2020 in Bahrain, Bahrain. (Photo by Rudy Carezzevoli/Getty Images)
Vágólapra másolva!
Tavalyi botrányosan gyenge szezonja miatt milliókkal kellett kevesebbet fizetnie az idei Forma-1-es szezon előtt a Ferrarinak, mint egy évvel korábban.

A Ferrari tavaly története egyik legpocsékabb szezonját teljesítette a Forma-1-ben, hiszen 40 éve nem fordult elő a marenellóiakkal, hogy ennyire hátul végezzenek a konstruktőri pontversenyben. Természetesen ha választhattak volna, inkább a jobb helyezés mellett döntenek, de van egy nem is olyan apró hozadéka a rossz szereplésnek.

Nem szerepeltek jól, de legalább nem is kellett annyit fizetniük Forrás: Getty Images/RUDY CAREZZEVOLI/Rudy Carezzevoli

A Forma-1-es csapatoknak minden szezonra nevezési díjat kell fizetniük, ennek összegét pedig az FIA sportszabályzata határozza meg. A 2021-es sportszabályzat kimondja, hogy minden istálló 569,308 dolláros alapdíjat köteles fizetni, ezen felül a világbajnoknak a tavaly megszerzett pontjai után pontonként 6830 dollárt, a többieknek 5691 dollárt kell még kicsengetni.

Ez azt jelenti, hogy Mercedes-istállónak kellett a legmélyebben a zsebébe nyúlnia az idei év előtt.

A tavalyi világbajnok közel 4,5 millió dollárt fizetett be az FIA kasszájába csak azért, hogy részt vehessen az idei szezonban, míg például a második helyezett Red Bull "csak" 2,4 milliót, azaz 2 millióval kevesebbet.

A legkevesebbet a Williamsnek kellett erre fordítania, hiszen ők tavaly egyedüli csapatként nem szereztek pontot, így ők csak az alapdíjat fizették be.

A világbajnoknak kellett a legmélyebben a zsebébe nyúlnia Forrás: Daimler AG/LAT Images

A Mercedes ugyanakkor még mindig jobban járt, mint tavaly, akkor ugyanis 5,49 millió dollárt fizettek. Az alapdíj akkor 556,509 dollár volt, egy pont pedig 6677 dollárba került, tehát nem volt lényeges a különbség az idei évhez képest, de mivel 17 helyett 21 versenyen gyűjthettek egységeket, 739 pont után kellett fizetniük, ráadásul futamonkénti pontátlaguk is valamivel jobb volt (33,7 helyett 35,19).

A legnagyobbat azonban egyértelműen a 2020-ban hatalmas visszaesést produkáló Ferrari spórolta.

A maranellóiak a 2019-es szezont a konstruktőri tabella második helyén zárták, így 2020-ra 3,3 millió dollárt voltak kötelesek fizetni, de miután tavaly az egy évvel korábbi 504 helyett csak 131 pontot sikerült összekaparniuk, ez az összeg 1,3 millióra csökkent, azaz 2 millióval lett kevesebb.

Mindez persze aligha vigasztalja az eddig a mezőny legnagyobb költségvetéséből gazdálkodó istállót, amely rossz szereplésével kevesebb bevételre tett szert, mint amennyit mondjuk a második vagy a harmadik helyért kapott volna, így a kevesebb nevezési díj csak mérsékli ezeket a veszteségeket.