Az elmúlt 12 évben a Ferrari két olyan pilótát is szerződtetett, akivel egyértelműen azt a célt tűzték ki, hogy 2007 után ismét megnyerjék az egyéni világbajnokságot. Ez a két versenyző Fernando Alonso és Sebastian Vettel volt, ám előbbinek öt, utóbbinak hat próbálkozás után sem jött össze a siker, és egyikük sem a legszebb módon vált el a csapattól.
Az Alpine jelenlegi pilótáját pont a német versenyző akadályozta meg abban, hogy vörös overálban felérjen a csúcsra. Háromszor is a 2. helyen végzett mögötte, 2010-ben és 2012-ben pedig csupán az utolsó futamon bukott el vele szemben.
Alonso azonban elárulta, ezzel nem esett szó köztük pályafutásuk közös állomásáról.
„Nem – válaszolta az erre vonatkozó kérdésre az F1-Insidernek adott interjújában. – Annak ellenére sem, hogy voltak szoros csatáink, amikor én a Ferrarinál voltam, ő pedig a Red Bullnál. 2012-ben még egy kicsit szerencsés is volt az utolsó futamon, hogy a súlyosan sérült Red Bull-lal célba ért.”
Alonso ezzel a szezonzáró Brazil Nagydíjra utalt, amikor Bruno Senna már az első körben megforgatta Vettelt, akinek így a mezőny végéről kellett felzárkóznia. Végül a 6. pozícióban fejezte be a versenyt, és mivel riválisa nem tudott nyerni, így ő szerezte meg harmadik világbajnoki címét.
2015-ben aztán pont ellenfele helyére érkezett a Ferrarihoz, és bár a házasság szépen indult, végül soha nem került olyan közel a bajnoki címhez, mint Alonso. Utóbbi szerint innentől kezdve az olasz alakulat módosított a hozzáállásán.
Mindketten megpróbáltuk a Ferrarival, néha közel is kerültünk [a végső győzelemhez], de végül nem jött össze
– fogalmazott. – A mi időnkben a Ferrari talán nem állt készen arra, hogy egy világbajnok üljön a pilótafülkében. Szerintem mostanra változtattak azon, ahogyan terveznek. Az elvárások nem annyira magasak, [hiszen] fiatal versenyzőket ültetnek be. Jelenleg inkább hosszabb időszakban gondolkodnak, mintsem rövid távon.”
Az idei, vagyis a Vettel távozását követő első idényben valóban alacsonyabbak az elvárások a szokásosnál, ám ez inkább annak köszönhető, hogy a Ferrari még mindig nem tért vissza az élmezőnybe azok után, hogy tavaly teljesen új motort kellett építeniük, mivel a 2019-es erőforrásuk minden bizonnyal nem felelt meg az előírásoknak. Ezzel együtt a 2022-es szabálymódosítások újabb lehetőséget jelentenek, így vélhetően mind az alkalmazottak, mind az olasz média képviselői csalódásként élnék meg, ha a csapat jövőre nem harcolna minimum futamgyőzelmekért.
Ami a pilótákat illeti, Charles Leclerc 2019-ben érkezett, amikor még volt némi remény arra, hogy legyőzzék a Mercedest. Alonsónak abból a szempontból alighanem igaza van, hogy ha Vettel teljesítménye nem esett volna vissza, akkor vélhetően még mindig ő lenne a monacói pilóta csapattársa, így viszont nem volt elérhető hozzá hasonló kaliberű pilóta a piacon, így a Ferrari reálisan Carlos Sainz és Daniel Ricciardo közül választhatott, és végül előbbi lett a befutó.
Persze 2020 elején felröppent néhány pletyka Lewis Hamilton szerződtetéséről, de ezek végül nem bizonyultak komolynak.
Akárhogy is, a Ferrari jelenleg a konstruktőri 3. helyért harcol, a világbajnoki címre pedig kizárólag a Mercedes és a Red Bull pályázik eséllyel. Alonsót arról is kérdezték, hogy szerinte mit tudna kezdeni, ha valamelyik autót ő vezethetné, és bár szokásához híven magabiztos választ adott, azért valamelyest árnyalta a képet.
„Nehéz megválaszolni, de igen, bízom annyira magamban, hogy [azt mondjam] a bajnoki címért mennék – jelentette ki. – Lewis és Max [Verstappen] azonban remek munkát végeznek a csapatukban, szóval erre nincsen egyértelmű válasz.”