Vágólapra másolva!
A Ferrari új versenyzője azt ígérte a tifosinak, hogy minden versenyen a maximumot nyújtja majd, nem érzi problémának, hogy Charles Leclerc-rel minden idők legfiatalabb pilótapárosát alkotják a Scuderiánál. Csütörtökön délután Mick Schumacher vette át az autót.

Másfél napos teszten mutatkozott be a Ferrari színeiben a Sebastian Vettel helyére szerződtetett Carlos Sainz. A spanyol pilóta már decemberben is ellátogatott Maranellóba, a héten zajló tesztsorozat keretén belül összesen 150 kört vezetett, és először adott interjút a Ferrari versenyzőjeként.

Forma-1, Ferrari-teszt, Fiorano, SF71H, Marcus Armstrong
Forma-1, Ferrari-teszt, Fiorano, SF71H, Giuliano Alesi
Forma-1, Ferrari-teszt, Fiorano, SF71H, Marcus Armstrong
Forma-1, Ferrari-teszt, Fiorano, SF71H, Marcus Armstrong
Forma-1, Ferrari-teszt, Fiorano, SF71H, Marcus Armstrong
Forma-1, Ferrari-teszt, Fiorano, SF71H, Giuliano Alesi
Forma-1, Ferrari-teszt, Fiorano, SF71H, Giuliano Alesi
Forma-1, Ferrari-teszt, Fiorano, SF71H, Giuliano Alesi
Forma-1, Ferrari-teszt, Fiorano, SF71H, Giuliano Alesi
Forma-1, Ferrari-teszt, Fiorano, SF71H, Marcus Armstrong
Forma-1, Ferrari-teszt, Fiorano, SF71H, Marcus Armstrong
Forma-1, Ferrari-teszt, Fiorano, SF71H, Giuliano Alesi
Forma-1, Ferrari-teszt, Fiorano, Robert Shwartzman, Scuderia Ferrari
Forma-1, Ferrari-teszt, Fiorano, Robert Shwartzman, Scuderia Ferrari
Forma-1, Ferrari-teszt, Fiorano, Robert Shwartzman, Scuderia Ferrari
Forma-1, Ferrari-teszt, Fiorano, Robert Shwartzman, Scuderia Ferrari
Forma-1, Carlos Sainz Jr, Scuderia Ferrari, Ferrari SF71H, Fiorano teszt
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Ferrari SF71H, Fiorano teszt
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Ferrari SF71H, Fiorano teszt
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Ferrari SF71H, Fiorano teszt
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Ferrari SF71H, Fiorano teszt
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Ferrari SF71H, Fiorano teszt
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Ferrari SF71H, Fiorano teszt
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Ferrari SF71H, Fiorano teszt
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Ferrari SF71H, Fiorano teszt
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Ferrari SF71H, Fiorano teszt
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Ferrari SF71H, Fiorano teszt
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Ferrari SF71H, Fiorano teszt
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Ferrari SF71H, Fiorano teszt
Forma-1, Ferrari-teszt, Carlos Sainz, Fiorano, Scuderia Ferrari
Forma-1, Ferrari-teszt, Carlos Sainz, Fiorano, Scuderia Ferrari
Forma-1, Ferrari-teszt, Carlos Sainz, Fiorano, Scuderia Ferrari
Forma-1, Ferrari-teszt, Carlos Sainz, Fiorano, Scuderia Ferrari
Forma-1, Ferrari-teszt, Carlos Sainz, Fiorano, Scuderia Ferrari
Forma-1, Ferrari-teszt, Carlos Sainz, Fiorano, Scuderia Ferrari
Forma-1, Ferrari-teszt, Carlos Sainz, Fiorano, Scuderia Ferrari
Forma-1, Ferrari-teszt, Carlos Sainz, Fiorano, Scuderia Ferrari
Forma-1, Ferrari-teszt, Carlos Sainz, Fiorano, Scuderia Ferrari
Forma-1, Carlos Sainz, Scuderia Ferrari, Fiorano teszt
Forma-1, Carlos Sainz, Scuderia Ferrari, Fiorano teszt
Forma-1, Mick Schumacher, Carlos Sainz, Scuderia Ferrari, Fiorano teszt
Forma-1, Mick Schumacher, Scuderia Ferrari, Fiorano teszt
Forma-1, Mick Schumacher, Scuderia Ferrari, Fiorano teszt
Forma-1, Mick Schumacher, Scuderia Ferrari, Fiorano teszt
Forma-1, Mick Schumacher, Scuderia Ferrari, Fiorano teszt
Forma-1, Mick Schumacher, Scuderia Ferrari, Fiorano teszt
Forma-1, Mick Schumacher, Scuderia Ferrari, Fiorano teszt
Forma-1, Mick Schumacher, Scuderia Ferrari, Fiorano teszt
Forma-1, Mick Schumacher, Scuderia Ferrari, Fiorano teszt
Forma-1, Mick Schumacher, Scuderia Ferrari, Fiorano teszt
Forma-1, Mick Schumacher, Scuderia Ferrari, Fiorano teszt
Forma-1, Mick Schumacher, Scuderia Ferrari, Fiorano teszt
Forma-1, Mick Schumacher, Scuderia Ferrari, Fiorano teszt
Forma-1, Mick Schumacher, Scuderia Ferrari, Fiorano teszt
Forma-1, Marco Matassa, Maya Weug, Scuderia Ferrari, Fiorano teszt
Forma-1, Mick Schumacher, Scuderia Ferrari, Fiorano teszt
Forma-1, Mick Schumacher, Scuderia Ferrari, Fiorano teszt
Forma-1, Maya Weug, Scuderia Ferrari, Fiorano teszt
Forma-1, Callum Ilott, Scuderia Ferrari, Fiorano teszt
Forma-1, Marco Matassa, Maya Weug, Scuderia Ferrari, Fiorano teszt
Forma-1, Mick Schumacher, Scuderia Ferrari, Fiorano teszt
Forma-1, Ferrari-teszt, Fiorano, SF71H, Marcus Armstrong
Forma-1, Ferrari-teszt, Fiorano, SF71H, Giuliano Alesi
Forma-1, Ferrari-teszt, Fiorano, SF71H, Marcus Armstrong
Forma-1, Ferrari-teszt, Fiorano, SF71H, Marcus Armstrong
Forma-1, Ferrari-teszt, Fiorano, SF71H, Marcus Armstrong
Forma-1, Ferrari-teszt, Fiorano, SF71H, Giuliano Alesi
Forma-1, Ferrari-teszt, Fiorano, SF71H, Giuliano Alesi
Forma-1, Ferrari-teszt, Fiorano, SF71H, Giuliano Alesi
Forma-1, Ferrari-teszt, Fiorano, SF71H, Giuliano Alesi
Forma-1, Ferrari-teszt, Fiorano, SF71H, Marcus Armstrong
Forma-1, Ferrari-teszt, Fiorano, SF71H, Marcus Armstrong
Forma-1, Ferrari-teszt, Fiorano, SF71H, Giuliano Alesi
Forma-1, Ferrari-teszt, Fiorano, Robert Shwartzman, Scuderia Ferrari
Forma-1, Ferrari-teszt, Fiorano, Robert Shwartzman, Scuderia Ferrari
Forma-1, Ferrari-teszt, Fiorano, Robert Shwartzman, Scuderia Ferrari
Forma-1, Ferrari-teszt, Fiorano, Robert Shwartzman, Scuderia Ferrari
Forma-1, Carlos Sainz Jr, Scuderia Ferrari, Ferrari SF71H, Fiorano teszt
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Ferrari SF71H, Fiorano teszt
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Ferrari SF71H, Fiorano teszt
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Ferrari SF71H, Fiorano teszt
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Ferrari SF71H, Fiorano teszt
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Ferrari SF71H, Fiorano teszt
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Ferrari SF71H, Fiorano teszt
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Ferrari SF71H, Fiorano teszt
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Ferrari SF71H, Fiorano teszt
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Ferrari SF71H, Fiorano teszt
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Ferrari SF71H, Fiorano teszt
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Ferrari SF71H, Fiorano teszt
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Ferrari SF71H, Fiorano teszt
Forma-1, Ferrari-teszt, Carlos Sainz, Fiorano, Scuderia Ferrari
Forma-1, Ferrari-teszt, Carlos Sainz, Fiorano, Scuderia Ferrari
Forma-1, Ferrari-teszt, Carlos Sainz, Fiorano, Scuderia Ferrari
Forma-1, Ferrari-teszt, Carlos Sainz, Fiorano, Scuderia Ferrari
Forma-1, Ferrari-teszt, Carlos Sainz, Fiorano, Scuderia Ferrari
Forma-1, Ferrari-teszt, Carlos Sainz, Fiorano, Scuderia Ferrari
Forma-1, Ferrari-teszt, Carlos Sainz, Fiorano, Scuderia Ferrari
Forma-1, Ferrari-teszt, Carlos Sainz, Fiorano, Scuderia Ferrari
Forma-1, Ferrari-teszt, Carlos Sainz, Fiorano, Scuderia Ferrari
Forma-1, Carlos Sainz, Scuderia Ferrari, Fiorano teszt
Forma-1, Carlos Sainz, Scuderia Ferrari, Fiorano teszt
Forma-1, Mick Schumacher, Carlos Sainz, Scuderia Ferrari, Fiorano teszt
Forma-1, Mick Schumacher, Scuderia Ferrari, Fiorano teszt
Forma-1, Mick Schumacher, Scuderia Ferrari, Fiorano teszt
Forma-1, Mick Schumacher, Scuderia Ferrari, Fiorano teszt
Forma-1, Mick Schumacher, Scuderia Ferrari, Fiorano teszt
Forma-1, Mick Schumacher, Scuderia Ferrari, Fiorano teszt
Forma-1, Mick Schumacher, Scuderia Ferrari, Fiorano teszt
Forma-1, Mick Schumacher, Scuderia Ferrari, Fiorano teszt
Forma-1, Mick Schumacher, Scuderia Ferrari, Fiorano teszt
Forma-1, Mick Schumacher, Scuderia Ferrari, Fiorano teszt
Forma-1, Mick Schumacher, Scuderia Ferrari, Fiorano teszt
Forma-1, Mick Schumacher, Scuderia Ferrari, Fiorano teszt
Forma-1, Mick Schumacher, Scuderia Ferrari, Fiorano teszt
Forma-1, Mick Schumacher, Scuderia Ferrari, Fiorano teszt
Forma-1, Marco Matassa, Maya Weug, Scuderia Ferrari, Fiorano teszt
Forma-1, Mick Schumacher, Scuderia Ferrari, Fiorano teszt
Forma-1, Mick Schumacher, Scuderia Ferrari, Fiorano teszt
Forma-1, Maya Weug, Scuderia Ferrari, Fiorano teszt
Forma-1, Callum Ilott, Scuderia Ferrari, Fiorano teszt
Forma-1, Marco Matassa, Maya Weug, Scuderia Ferrari, Fiorano teszt
Forma-1, Mick Schumacher, Scuderia Ferrari, Fiorano teszt
Forma-1, Ferrari-teszt, Fiorano, SF71H, Marcus Armstrong
Forma-1, Ferrari-teszt, Fiorano, SF71H, Giuliano Alesi
Forma-1, Ferrari-teszt, Fiorano, SF71H, Marcus Armstrong
Forma-1, Ferrari-teszt, Fiorano, SF71H, Marcus Armstrong
Forma-1, Ferrari-teszt, Fiorano, SF71H, Marcus Armstrong
Forma-1, Ferrari-teszt, Fiorano, SF71H, Giuliano Alesi
Forma-1, Ferrari-teszt, Fiorano, SF71H, Giuliano Alesi
Forma-1, Ferrari-teszt, Fiorano, SF71H, Giuliano Alesi
Forma-1, Ferrari-teszt, Fiorano, SF71H, Giuliano Alesi
Forma-1, Ferrari-teszt, Fiorano, SF71H, Marcus Armstrong
Forma-1, Ferrari-teszt, Fiorano, SF71H, Marcus Armstrong
Forma-1, Ferrari-teszt, Fiorano, SF71H, Giuliano Alesi
Forma-1, Ferrari-teszt, Fiorano, Robert Shwartzman, Scuderia Ferrari
Forma-1, Ferrari-teszt, Fiorano, Robert Shwartzman, Scuderia Ferrari
Forma-1, Ferrari-teszt, Fiorano, Robert Shwartzman, Scuderia Ferrari
Forma-1, Ferrari-teszt, Fiorano, Robert Shwartzman, Scuderia Ferrari
Forma-1, Carlos Sainz Jr, Scuderia Ferrari, Ferrari SF71H, Fiorano teszt
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Ferrari SF71H, Fiorano teszt
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Ferrari SF71H, Fiorano teszt
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Ferrari SF71H, Fiorano teszt
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Ferrari SF71H, Fiorano teszt
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Ferrari SF71H, Fiorano teszt
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Ferrari SF71H, Fiorano teszt
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Ferrari SF71H, Fiorano teszt
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Ferrari SF71H, Fiorano teszt
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Ferrari SF71H, Fiorano teszt
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Ferrari SF71H, Fiorano teszt
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Ferrari SF71H, Fiorano teszt
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Ferrari SF71H, Fiorano teszt
Forma-1, Ferrari-teszt, Carlos Sainz, Fiorano, Scuderia Ferrari
Forma-1, Ferrari-teszt, Carlos Sainz, Fiorano, Scuderia Ferrari
Forma-1, Ferrari-teszt, Carlos Sainz, Fiorano, Scuderia Ferrari
Forma-1, Ferrari-teszt, Carlos Sainz, Fiorano, Scuderia Ferrari
Forma-1, Ferrari-teszt, Carlos Sainz, Fiorano, Scuderia Ferrari
Forma-1, Ferrari-teszt, Carlos Sainz, Fiorano, Scuderia Ferrari
Forma-1, Ferrari-teszt, Carlos Sainz, Fiorano, Scuderia Ferrari
Forma-1, Ferrari-teszt, Carlos Sainz, Fiorano, Scuderia Ferrari
Forma-1, Ferrari-teszt, Carlos Sainz, Fiorano, Scuderia Ferrari
Forma-1, Carlos Sainz, Scuderia Ferrari, Fiorano teszt
Forma-1, Carlos Sainz, Scuderia Ferrari, Fiorano teszt
Forma-1, Mick Schumacher, Carlos Sainz, Scuderia Ferrari, Fiorano teszt
Forma-1, Mick Schumacher, Scuderia Ferrari, Fiorano teszt
Forma-1, Mick Schumacher, Scuderia Ferrari, Fiorano teszt
Forma-1, Mick Schumacher, Scuderia Ferrari, Fiorano teszt
Forma-1, Mick Schumacher, Scuderia Ferrari, Fiorano teszt
Forma-1, Mick Schumacher, Scuderia Ferrari, Fiorano teszt
Forma-1, Mick Schumacher, Scuderia Ferrari, Fiorano teszt
Forma-1, Mick Schumacher, Scuderia Ferrari, Fiorano teszt
Forma-1, Mick Schumacher, Scuderia Ferrari, Fiorano teszt
Forma-1, Mick Schumacher, Scuderia Ferrari, Fiorano teszt
Forma-1, Mick Schumacher, Scuderia Ferrari, Fiorano teszt
Forma-1, Mick Schumacher, Scuderia Ferrari, Fiorano teszt
Forma-1, Mick Schumacher, Scuderia Ferrari, Fiorano teszt
Forma-1, Mick Schumacher, Scuderia Ferrari, Fiorano teszt
Forma-1, Marco Matassa, Maya Weug, Scuderia Ferrari, Fiorano teszt
Forma-1, Mick Schumacher, Scuderia Ferrari, Fiorano teszt
Forma-1, Mick Schumacher, Scuderia Ferrari, Fiorano teszt
Forma-1, Maya Weug, Scuderia Ferrari, Fiorano teszt
Forma-1, Callum Ilott, Scuderia Ferrari, Fiorano teszt
Forma-1, Marco Matassa, Maya Weug, Scuderia Ferrari, Fiorano teszt
Forma-1, Mick Schumacher, Scuderia Ferrari, Fiorano teszt

„Amikor 10 éves voltam, Barcelonában volt szerencsém találkozni az egyik legnagyobb hősömmel, Michael Schumacherrel és meglátogatni a Ferrari garázsát. Különleges hangulatú volt, semmi máshoz nem hasonlítható. A gyerekkori álmom vált valóra azzal, hogy csatlakoztam a Scuderia Ferrarihoz, de

Sainz és ifjú csapattársa, Charles Leclerc a Ferrari történetének legfiatalabb párosát alkotja, 2007 óta először fordul elő, hogy a Scuderia egyik pilótája sem nyert korábban világbajnoki címet, ráadásul Leclerc révén mindössze két futamgyőzelem fűződik a nevükhöz. A spanyol versenyző viszont úgy véli, a tapasztalat fontosabb az életkornál.

„Még csak 26 éves vagyok, de már hat szezont töltöttem a Forma-1-ben és a Ferrari előtt három különböző csapatnál versenyeztem. Charles is csupán 23 éves, de már a negyedik szezonjára készül a Forma-1-ben, ami a harmadik lesz ezzel a csapattal, úgyhogy tökéletesen ismeri az autót és otthonosan mozog Maranellóban.”

„Arra akarok kilyukadni, hogy bár sok éve ez a legfiatalabb pilótapáros a Scuderiánál, már nem vagyunk újoncok, megértjük a jelentőségét és a felelősségét annak, hogy a Ferrarinál versenyzünk. Nagyon várom, hogy pozitív értelemben megéljem ezt a felelősséget és biztos vagyok abban, hogy Charles-lal közösen motivációt, szenvedélyt és sikeréhséget hozunk a csapathoz.”

A spanyol pilóta másfél versenytávot vezetett Fioranóban Forrás: Scuderia Ferrari Press Office/Colombo Images

Sainz megígérte a Ferrari híres szurkolótáborának, a tifosinak, hogy teljesen elköteleződik a Scuderia mellett, úgy érzi, osztozik a rajongókkal a csapat iránti szenvedélynek és „biztosak lehetnek abban, hogy abszolút mindent beleadok azért, hogy büszkék lehessenek. „Minden futamon szívvel-lélekkel vezetek majd, és keményen fogok dolgozni a pályán kívül is, hogy a csapat gyorsabban fejlődjön.”

Schumacher is hasznos köröket teljesített

Tavaly szeptember óta először Mick Schumacher is tesztelhetett a Ferrarinál, ugyanúgy a 2018-as SF71H-val, mint akkor, a junioroknak szervezett gyakorláson. A német fiatal bő félszáz kört teljesített, rajtgyakorlatokat végzett és újra hozzászokott az F1-es autó dinamikájához. Az F2 tavalyi bajnoka másfél hónappal a kollektív tesztelés előtt hasznosnak tartotta a lehetőséget.

„Az SF71H még 2018-as autó, de a viselkedése a pályán és a fizikális megterhelés nagyon hasonló egy mostani autóhoz. Ezáltal kiváló alapot nyújt az új szezonra való felkészüléshez. Fioranóban mindig jó vezetni, mert a pálya technikás és nagy elvárásokat támaszt” – összegzett Schumacher, aki pénteken délelőtt újabb etapokat teljesíthet, mielőtt átadja a volánt tavalyi riválisának, Callum Ilottnak.