BARCELONA, SPAIN - MAY 09: Mercedes GP Executive Director Toto Wolff is seen during the F1 Grand Prix of Spain at Circuit de Barcelona-Catalunya on May 09, 2021 in Barcelona, Spain. (Photo by Eric Alonso/Getty Images)
Vágólapra másolva!
A Spanyol Nagydíj során először fordult elő, hogy a közönség is hallhatta, ahogy egy csapatfőnök közvetlenül panaszkodik a versenyigazgatónál. Günther Steiner szerint Toto Wolff csak meg akarta mutatni, hogy ki az úr a háznál.
Korábbi csapata, a Mercedes főnökénél is kihúzta a gyufát az újonc Nyikita Mazepin, aki a versenyzők és most már a csapatfőnökök céltáblájává is vált különböző vélt vagy valós kihágások miatt. A pilóták rendszeresen morognak miatta, mert akadályozza őket az edzéseken és a Spanyol Nagydíj során azt is lehetett hallani, ahogy Toto Wolff közvetlenül Michael Masi versenyigazgatótól kért közbelépést.
Wolff azt kifogásolta, hogy a lekörözés előtt álló Mazepin nem húzódott le a versenyt vezető Lewis Hamilton útjából, és attól tartott, hogy az időveszteség miatt a Mercedes pilótája elveszti a vezetést a bokszkiállása után. Ez végül meg is történt, de alapvetően nem Mazepin, hanem a csapat döntése miatt, és végül Hamilton megnyerte a versenyt.
Nyikita azt mondta nekem, hogy nem hallotta az üzenetet
– idézte Günther Steinert a GPfans.com. – Említették az értekezleten, hogy Toto mondott valamit, de nem tudom pontosan, hogy miért, mert nem ismerem a körülményeket. Szerintem Nyikita jól lehúzódott, lehet, hogy Toto csak meg akarta mutatni, hogy ki az úr a háznál és azt, hogy mindenkinek le kell húzódnia, amikor [Hamilton] közelít. Nem hagyta, hogy az emberei végezzék a munkájukat, akart magának egy kis rivaldafényt.”
Mazepin és Hamilton esete a német Sky műsorában is téma volt, Wolff ekkor már megértőbb volt az orosz versenyzővel kapcsolatban, aki korábban privát és nyilvános teszteken is részt vett a Mercedes színeiben, így egyáltalán nem ismeretlen a csapat számára.
„Figyelembe kell venni, hogy ők még fiatalabbak és le kell futniuk a maguk kilométereit, de nem értem, hogy miért nem szóltak neki, hiszen senkivel sem küzdött, előtte és mögötte is mérföldekre volt mindenki, a másik versenyző meg a világbajnokság élén van és arra hajt, hogy átvegye a vezetést a versenyen” – magyarázta a csapatfőnök.
A Haas versenyzője ugyan teljesítette az F1-es jogosítvány kiváltásának feltételeit, de az eddigi szereplése alapján nagyon kilóg a mezőnyből, rendszeresen elkövet vezetői hibákat és lassabbnak bizonyul Mick Schumachernél is, ráadásul magánélet és sportemberi viselkedése miatt is bírálták őt még azelőtt, hogy bemutatkozott az F1-ben. Elismerte, a kék zászlókhoz nincs hozzászokva.
„Életemben először kell kék zászlókkal foglalkoznom – nyilatkozta. – Korábban sohasem kaptam rendszeresen kék zászlókat, úgyhogy ezt meg kell tanulnom, ugyanúgy, ahogy a vezetést is. Öt-hét évig tartott, mire megtanultam rendesen vezetni, remélhetőleg néhány hétvége kell csak, hogy megtanuljak bánni a kék zászlókkal is.”