A Ferrari Silverstone-ban az idén másodszor állhatott dobogóra Charles Leclerc csodaszámba menő ausztriai második helye után, Mattia Binotto azonban korántsem volt felhőtlen hangulatban az eredményt követően, és kiemelte: az autójuk továbbra sem olyan, mint amilyennek szeretnék, hogy legyen. A svájci csapatfőnök azt jósolta, hogy lesznek még olyan versenyek, amelyeken a középmezőnnyel fognak csatázni.
A Scuderia erre a hétvégére a riválisokénál jóval alacsonyabb leszorítóerős aerodinamikai csomagot hozott, a két SF1000-es hátsó szárnya szabad szemmel is jól láthatóan vékonyabb volt, mint a többieké. Ez azonban csak Charles Leclerc-nél vált be, aki negyedik rajthelye után a dobogó legalsó fokára jött be, amit Binotto szerint nagyban saját magának köszönhet. „Tudtuk, hogy ezzel az aerodinamikai beállítással előnyösebb helyzetben leszünk az időmérőn, a futamon azonban jól kell kezelnünk a gumikopást.
Nagyszerű munkát végzett a mérnökökkel, akiknek nagyon precíz iránymutatást adott és nem vállalt kockázatot. Alkalmazta a »lassan járj tovább élsz« elvet,
úgyhogy ez az ő versenye volt, amit nagyon jól kezelt, és a végén meglett a jutalma" – nyilatkozta a csapatfőnök az olasz Sky Sportsnak.
Nem volt minden kerek azonban a csapat háza táján, Sebastian Vettel ugyanis három napon át csak szenvedett az autóval, végül pedig csak azért tudott pontot szerezni, mert Valtteri Bottas és Carlos Sainz is defektet kapott a hajrában. „Sebastian oldaláról nézve nehéz verseny volt, az ő autójával sokkal többet tehetünk. Kiesett neki némi pályaidő pénteken, ami nem segített, úgyhogy sok adatot kell most átnéznünk és megértenünk, majd kijavítanunk a problémát" – mondta Binotto a Channel 4-nak.
A csapatfőnök hangsúlyozta, hogy dobogó ide vagy oda, az autó teljesítménye továbbra sem jó, úgyhogy ebből a szempontból továbbra sem lehetnek elégedettek. „A hétvége kevésbé szép része az autó teljesítménye volt, mivel a harmadik hely volt a legjobb, amire vágyhattunk. Világos, hogy a pilótáknak nincs könnyű dolga. Ez volt a helyzet Sebastiannal, aki elveszített egy edzést, és soha nem vált magabiztossá az autóban.
Most van pár napunk a közös elemzésre, hogy kipróbáljunk nála valami mást, ami olyan helyzetbe hozhatja, amelyben harcolhat. Összességében véve az autó jelenlegi teljesítménye nem elég jó.
Úgyhogy pozitív és negatív tapasztalatokat is szereztünk."
Binotto nem zárta ki, hogy Vettel esetében a soron következő silverstone-i futamon változtatni fognak és nem az alacsony leszorítóerős koncepciót alkalmazzák majd, ugyanakkor elmondta, hogy a szimulációkra hagyatkozva döntöttek mellette, erre a pályára tehát ezt tartják az ideális szárnynak az autóhoz.
Ami pedig a folytatást illeti, a csapatfőnök nem kételkedik abban sem, hogy nem fogják tudni mindig legyőzni a McLareneket és Racing Pointokat, azaz nem mindig ők lesznek a harmadik erő a mezőnyben. „Egyértelműen a Mercedes és a Red Bull mögött vagyunk, a többiekhez viszont szerintem eléggé közel állunk.
Alacsony leszorítóerő mellett döntöttünk, ami hozott nekünk néhány tizedet, de nagyon szoros a küzdelem, úgyhogy lesznek versenyek, amikor közelebb fogunk állni a középmezőnyhöz, és olyanok is, amikor egyértelműen előttük leszünk.
A feladatunk, hogy továbbra is fejlesszük az autót."