Ross Brawn, a Forma-1 sportért felelős igazgatója nem ért egyet a világ vezető politikusainak azon törekvéseivel, hogy a következő évtizedekben kizárólag elektromos autóknak adjanak teret. Legutóbb a brit kormány jelentette be, hogy 2035-től teljes mértékben be fogják tiltani a benzin-, dízel-, valamint a hibrid motoros kocsik eladását, hogy csökkentsék a légszennyezést.
Amennyiben ez több országban is megvalósulna, a gyártók nyilvánvalóan megkérdőjeleznék, hogy érdemes-e befektetni a hibrid erőforrásokat használó F1-be. Éppen ezért Ross Brawn – aki korábban nem zárta ki, hogy a sportág idővel elektromossá váljon – élesen kritizálta ezt az irányvonalat. A sportért felelős igazgató úgy véli, a politikusok túlságosan szűklátókörűek.
„Őszintén szólva nem hiszem, hogy pontosan tudjuk, merre haladunk – nyilatkozta az Autosportnak. – Szerintem a kormányoknak a teljes képet kellene nézniük. Meg kell vizsgálnunk, hogy a magánutazás összességében milyen hatásokkal jár.”
Brawn hozzátette, hogy neki túlságosan drasztikus lépés, hogy egy bizonyos technológiát kiválasztanak, mondván az jelenti a megoldást. Mérnökként úgy gondolja, meg kell határozni, hogy a jelenlegi helyzetből hova kell eljutni, és ezt a célt hogyan lehet a leghatékonyabban elérni.
Chase Carey szintén nincs elragadtatva az ötlettől. Az F1 első embere úgy véli, megoldások egész sora létezik, de valamiért az elektromos autó sokak számára egyfajta csodafegyvert jelent. Eközben ezzel is akadnak problémák, többek között a költségeket tekintve.
„[Az elektromos autó] része lesz a megoldásnak, de nem ez lesz a kizárólagos válasz a problémára – fogalmazott.
A szintetikus üzemanyaggal működő belső égésű motoroknak, valamint egyéb technológiáknak sok szempontból kulcsfontosságú szerepük lesz.”
Az amerikai üzletember hozzátette, más megoldások akkor kerülhetnek előtérbe, ha az elektromosság már nem „politikai álom”, hanem piaci realitás lesz. Ekkor rá fognak jönni, hogy más technológiák is léteznek, amelyek akár a környezeti problémákra adott válasz központi részét is képezhetik.
2021-től az F1-ben használt üzemanyag a jelenleginél több természetes összetevőt fog tartalmazni. Ennek kapcsán Brawn megjegyezte, hogy az F1-nek adott az esély, hogy vezető szerepet játsszon a fenntartható üzemanyag kifejlesztésében.
Ha az FIA azt mondja, hogy mostantól a Forma-1-ben kizárólag fenntartható vagy szintetikus üzemanyaggal lehet versenyezni, akkor biztosak lehetünk benne, hogy a sportág alapjaiban fogja meghatározni a technológia fejlődését
– magyarázta. – Az olajvállalatok szintén részt vesznek a folyamatban, hiszen muszáj más utat találniuk. Egyszóval mi a változásnak egyfajta katalizátorai lehetünk."