Az 5. rajtkockából indulva sejthető volt, hogy nem Sebastian Vettel fogja megnyerni a 34. Magyar Nagydíjat, mivel a német pilóta még sohasem győzött úgy, hogy nem az első 3 pozíció egyikéből indult, és 2007 óta csak az első négy rajtkocka egyikéből tudtak F1-es versenyt az élen zárni a Hungaroringen.
Vettel és csapattársa, Charles Leclerc gyorsan megelőzte Valtteri Bottast és Pierre Gasly sem tört borsot az orruk alá, Max Verstappen és Lewis Hamilton tempójával azonban nem tudtak mit kezdeni, és már az első etapjuk végére nagy hátrányba kerültek. Vettel közben átállt a „C tervre”, és az ellenfeleknél jóval hosszabb első etapot futott, majd lágyakra váltott, és megelőzte Leclerc-t.
„Nagyon nehéz volt [annyi kört megtenni a közepes keveréken], a végére már nagyon rossz állapotban voltak, de örülök, hogy megpróbáltuk – mondta Vettel az FIA sajtótájékoztatóján, ahol a GPhírek is jelen volt. – Azt hiszem, 10-15 körrel később álltunk ki, mint Charles. Csak próbáltunk valami mást csinálni, hátha esetleg bejön a Safety Car, de hogy őszinte legyek,
az első két helyezett addigra már így is, úgy is messze járt, úgyhogy csak azért csináltuk, hogy valami eltérő dologgal próbálkozzunk.”
„A kiállás messze volt az ideálistól, miután visszajöttem a pályára, mindent megpróbáltam és volt egy esélyem a végén. A csapatnak mindegy, hogy milyen sorrendben végzünk a harmadik és a negyedik helyen, a fontosabb az volt ma, hogy nem voltunk elég gyorsak rögtön a verseny második körétől kezdve.”
A Ferrari az előző két futamon többször is rájátszott a virtuális és az igazi Safety Car-fázisokra, megnyújtott etapok vége felé pont akkor tudtak kereket cserélni, amikor a mezőny többi tagja a pályán kénytelen volt lassabban haladni, így kevesebb időt vesztettek. Ez Vettelnek a Brit Nagydíjon, Leclercnek a Német GP-n segített volna, de mindketten összetörték az autójukat.
Ez papíron a Hungaroringen is működhetett volna, mert 2007 óta 43%-os valószínűséggel megjelent a futamokon a biztonsági autó, de az idén nem így történt.
A futamot a 2. helyen záró Verstappenhez hasonlóan Leclerc is sokáig esélyesnek tűnt a 3. hely megszerzésére csapattársával szemben, de Vettel néhány körrel a leintés előtt agresszívan beszúrt mellé a célegyenes végén, és az eltolt kerékcseréjéből adódó gumielőnyét érvényesíteni tudta. Leclerc szerint az ő helyzetében jó stratégiát követtek, de túlságosan koptak az abroncsai.
„Igen, a gumik nem bírták – mondta a Sky Sportsnak – Elég korán kereket cseréltünk az első etap végén, leginkább azért, mert küszködtem az abroncsokkal. Utána a második etap végén is ugyanez történt, a hátsókkal. Seb valamit biztosan jobban csinált a hosszú etapokon a gumikopás terén, rá kell jönnöm, hogy mit, és meg kell próbálnom fejlődni.”
A Ferrari csapatfőnöke, Mattia Binotto a leintés után elismerte, az idei autójuk jellegzetességei alapján számítottak arra, hogy a Magyar Nagydíjon nehéz dolguk lesz, de a következő két helyszín adottságai miatt optimistán nyilatkozott a nyári szünet előtt.
„Maximális leszorító esetén nagy lemaradásunk van, úgyhogy [az eredmény] nem meglepő. Egy héttel ezelőtt a miénk volt a leggyorsabb autó, itt ez biztosan nem így alakult, ebből is látható, hogy fordulhat a kocka a csapatok között. Ismerjük a gyengeségeinket, és próbáljuk ezeket megoldani, hogy minden pályán versenyképesek lehessünk” – mondta a Sky Sportsnak.
„Nem hiszem, hogy vannak varázslatok, és azt sem, hogy ezt pár nap alatt orvosolni tudjuk. Ez közép- és hosszútávú tevékenység, de ez nem jelenti azt, hogy minden pálya olyan lesz, mint a magyarországi. A következő két helyszínen, Belgiumban és Olaszországban hosszú egyenesek vannak, de majd meglátjuk, ez önmagában nem jelenti azt, hogy mi leszünk a legjobbak.”