Az USA Nagydíj előtt a Forma-1 jogtulajdonosa és az FIA bemutatta a sportág 2021-es technikai, valamint sport- és pénzügyi szabályzatát, ami fontos mérföldkő, mivel a résztvevők így képet kapnak arról, hogy milyen irányba tart a versenysorozat az új évtized elején.
A csapatokkal azonban új kereskedelmi megállapodásokat is kötni kell, hogy biztossá váljon a szereplésük két év múlva is. Ez a kisebb istállóknál valószínűleg csak formaság lesz, mivel a fő tevékenységük kifejezetten a versenyzés, az autógyártók esetében elhúzódó tárgyalásokra kell majd számítani.
Az új szerződéstervezeteket már megkapták a csapatok, a Renault pont akkor kapta kézhez, amikor az anyavállalat megbízott ügyvezetője, Clotilde Delbos felülvizsgálat alá vonta az autógyár üzleti stratégiáját és ennek részeként az F1-es szereplést. A Ferrari gyakran fenyegetőzik kiszállással, ha pénzügyekről van szó (bár most megszavazták a reformokat), és
a Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff is kijelentette, hogy nem evidens a csillagos márka maradása a 2020-as szezon után.
„Én a spektrum pozitív oldalát képviselem, bízom abban, hogy mindenki jó formában folytatja majd a versenyzést – nyilatkozta Daniel Ricciardo, a Renault pilótája. – Nem is gondolok arra, hogy mi lesz, ha nem így történik. Szeretek énekelni, de nem vagyok elég jó ahhoz, hogy abból pályafutást építsek, úgyhogy küszködnék” – viccelődött arról, mi lenne, ha csapat nélkül maradna.
„Én is pozitívan állok hozzá – folytatta Valtteri Bottas, a Mercedes versenyzője. – Úgy érzem, a változások jó irányba tartanak, ezért nem igazán aggódom a Forma-1 jövője miatt. Sohasem tudni, hogy mi lesz egyes csapatokkal, ha történik valami, akkor nyilván találni kell valami más lehetőséget, de nyugodt vagyok és pozitív a jövőre nézve.”
Bottas később hozzátette, azt is reméli, hogy az új szabályok további csapatokat csalogatnak majd az F1-be, erre Ricciardo felelevenítette, hogy amikor először versenyzett a finn pilóta ellen a Formula Renault 2.0-ban, még sokkal több ellenfelük volt.
„Spában 48 autó indult, de csak 42-nek volt hely a rajtrácson, ezért nem tudott mindenki kvalifikálni. Már önmagában az is izgalmas volt, hogy ilyen sok autó vett részt. Ha a változások elősegítik, hogy további autók és csapatok jelenjenek meg, az nem csupán a fiatal versenyzőknek teremtenek lehetőségeket a Forma-1-ben, hanem a küzdelem és a látványosság is nagyobb lesz.”