Az egész F1-es közvélemény nagy érdeklődéssel figyelte, ahogy Robert Kubica visszatért a Hungaroringre, és két, 2012-es autóval teljesített tesztje után egy egész napon át vezette a Renault 2017-es modelljét, mindössze két nappal az F1-es Magyar Nagydíj után. Kubica a rekkenő hőségben két versenytávot teljesített, és bár ő nem volt teljesen elégedett, a szereplése megdöbbentő volt.
A korábbi futamgyőztes 2011 elején életveszélyes ralibalesetet szenvedett, a jobb karját alig tudták megmenteni, és a mai napig is látható, hogy a rehabilitáció után is korlátozásokkal kell élnie, ez azonban szerinte nem befolyásolja a vezetést. A versenytempó terén ráadásul egy szinten volt a Renault idei versenyzőivel, és Nico Rosberg edzője sem lát fizikai akadályt Kubica előtt.
„A jobb karján még mindig nagyon jó az izomzat, csak a mértéke nem kiváló – nyilatkozta Daniel Schlosser az Auto Motor und Sportnak. – Nico például mindig feszültséget érzett a csuklójában, ezért nagyon keményen kellett edzenie a karjait. Más pilóták viszont lazábban bánnak a kormánnyal, mert másmilyen a vezetési stílusuk.”
Nick Heidfeld ilyen volt, és talán Kubica is. Nekik soha sem kellett annyit edzeniük, mint a többieknek.”
Schlosser szerint akár még Kubica előnyére is válhat, ha esetleg változtatnia kell a technikáján a sérülése miatt. Éles balkanyaroknál, ahol a sérült jobb karjára szükség lenne, a terhelést átveheti az egészséges bal oldala is, ami erősebben húzhatja a kormányt, mint korábban. „Magyarországon nagyon nehéz programot hajtott végre magas hőmérsékletek között, ez még a fiataloknak is kemény volt. Aki ezt kibírja, az egy nagydíjat is teljesíteni tud” – szögezte le.
A Renault erőforrások pályán történő üzemeltetéséért felelős Ricardo Penteado a Globónak kijelentette, Kubicának semmilyen gondot nem okozott a hibrid autó vezetése, és még gyorsabb is lehetett volna, mert nem teljesített köröket alacsony üzemanyagszinttel.
Az általa megtett körök száma is kiemelkedő, ez megegyezett két versenytávval
– emlékeztetett. – Aznap 40 fok volt, és Robert nem szállt ki az autóból fáradtságra panaszkodva – tette hozzá, és elárulta azt is, hogy a kormány kezelése sem okozott gondot a lengyel pilótának. – Sokszor kértük tőle, hogy változtasson meg beállításokat a kormányon, és mindent normális időn belül megtett.”
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!