BUTTON Jenson (gbr) reserve driver McLaren Honda MCL32 action during the 2017 Formula One World Championship, Grand Prix of Monaco from on May 24 to 28 in Monaco - Photo Frederic Le Floc'h / DPPI
Vágólapra másolva!
Az Alonso helyére beugró veterán élvezte az első napját az idei McLarenben, de elismerte, hogy eleinte furcsán érezte magát a féléves kihagyás után. Máris közel került Vandoorne-hoz, a csapatnál elégedettek vele.
Jenson Button mindig híres volt a kiegyensúlyozottságáról, és soha nem kockáztatott túl sokat, ezért nem meglepő, hogy a McLarenhez Monacóban szinte pontosan féléves kihagyás után visszatérve is simán vette az akadályokat. Bár előzőleg sokan kritizálták, amiért csak a szimulátorban készült az Indy 500-on rajthoz álló Fernando Alonso helyettesítésére, a bahreini tesztlehetőséggel nem élt, ez az első edzésnapon nem vált kárára.
A 12. helyen végezve mindössze 35 ezredmásodperccel maradt el csapattársától, Stoffel Vandoorne-tól, és könnyen meg is előzhette volna, mert épp egy jobb körön volt, amikor a délutáni szabadedzést megszakították Lance Stroll kicsúszása miatt. Bár ő látszólag nem hibázott, elismerte, hogy a tavalyinál sokkal gyorsabb autó pilótafülkéjében érték meglepetések.
„Az első edzésen elég hamar megtaláltam a helyemet a pályán, a második viszont egy kicsit trükkösebb volt, mert sokkal nagyobb volt a tapadás, mint amit az előző hét év során bármikor tapasztaltam – mondta.
Fékezés közben mindig azt hittem, hogy a szalagkorlátban fogok kikötni. Ez eleinte kicsit furcsa érzés volt, de aztán hozzászoktam."
Button, aki a szimulátoron gyakorolva virtuálisan bezuhant az öbölbe, élvezte a nagyobb tempót: máris 1,4 másodperccel gyorsabb volt a tavalyi kvalifikációs idejénél. „Ilyen gyorsan menni óriási móka. Az Uszoda első része padlógázós; nem emlékszem, mikor volt ilyen, szerintem számomra még soha – árulta el. – Ez fantasztikus, és a 3-as kanyar is nagyon szórakoztató, de nekem főleg a féktávokon kell még fejlődnöm, hogy legyen önbizalmam elég későn beletaposni a pedálba."
„A szokásos kezdőhiba: az ember túl korán fékez, túl korán emeli fel a lábát, aztán túl korán ad gázt, és alulkormányzottan lecsúszik az ívről. De amikor először száguldottam át az 5-ös kanyaron, azonnal elkezdtem kuncogni, hogy megint F1-es autót vezetek, ráadásul pont Monacóban."
„Imádom ezt az élményt, viszont bármi történik is ezen a hétvégén, azt hétfőre úgyis elfelejtik. A lényeg, hogy élvezzem a kalandot, szerezzek pár új emléket."
Hamar visszatalált
A McLaren ennél azért többre vágyik, hiszen a motorteljesítményre a szokásosnál kisebb hangsúlyt fektető Monacóban lehetne a legtöbb esélyük a pontszerzésre.
Ez fontos is lenne számukra, mert a Sauber barcelonai 8. helye után már ők a legutolsók a konstruktőri összetettben,
de a csapat ügyvezető igazgatója, Jonathan Neale azt mondta, most nem ez a legfontosabb feladatuk.
Szerinte csütörtökön még egyik versenyzőjük sem vezetett a határon, Button azonban jól vette az első akadályokat. „Nagyon laza, amíg nem száll be a pilótafülkébe – felelte az Origo GPhírek kérdésére Neale. – Ha olyasvalaki van mellette, akinek a tempója közel van az övéhez, rögtön beindulnak a kompetitív ösztönei, és elkezdődik a versengés, ami nemcsak nekünk, hanem a szurkolóknak is izgalmas."
„Ami az alkalmazkodást illeti, az autók nyilván szélesebbek lettek tavalyhoz képest, de ma egy kivétellel mindenki elkerülte a védőkorlátokat. Szerintem még mindkét pilótánkban és az autónkban is sok tartalék maradt. A leszorítóerő annyival nagyobb lett, hogy teljesen máshol kell fékezni."
„Jenson már jó ideje a csapatunk tagja, ezért tudjuk, hogyan szeret belerázódni a ritmusba, hogyan szereti beállítani az autóját. A szimulátorban rengeget menetet lehúzott, átesett több üléspróbán, rendszerellenőrzésen, vagyis átvettük vele az alapokat.
Elvégre egy világbajnokról van szó, úgyhogy nem kellett ezt túlragozni. Még mindig ugyanolyan kompetitív, mint volt."
Button egyébként ezúttal nem régi versenymérnökével, Tom Stallarddal dolgozik együtt, hiszen ő az idén már Vandoorne-t segíti, hanem Mark Temple-lel, ugyanis Alonso stábját kapta meg a hétvégére.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!