Vágólapra másolva!
A világbajnoki címvédő csodásnak nevezte a pénteki napját, pedig majdnem összetörte a Mercedest. Úgy véli, a Ferrari nagyon közel lehet hozzájuk Montrealban.

Egy négyszeres montreali győztestől várható teljesítménnyel nyitott Lewis Hamilton a Kanadai Nagydíj szabadedzésein. A világbajnoki címvédő oda-vissza legyőzte csapattársát, Nico Rosberget, akinél ráadásul Sebastian Vettel is gyorsabb volt a délutáni tréningen.

Ez Hamilton figyelmét sem kerülte el, úgy véli, hogy a Ferrarik valóban jó tempóra képesek.

„Új turbójuk van, úgyhogy gyorsabbak lettek az egyenesekben. Majd holnap kiderül, hogy ma feltekerték-e a motorjukat, hogy ezt kipróbálják, szerintem igen. A Ferrarik nagyon gyorsnak tűnnek, és a Red Bull tempója is jó. Különösen a Ferrarik lehetnek közel hozzánk, remélhetőleg lesz köztünk harc” – mondta Hamilton, aki 24 pont hátrányban van Rosberghez képest.

Hamilton csodásnak nevezte a pénteki napot Forrás: Daimler AG/Daimler AG/Wolfgang Wilhelm

Hamilton több ellenfeléhez hasonlóan többször is kicsúszott az edzések során, de azt mondta, a határait kereste a pályán. „Néha majdnem nekimentem a falnak, de szerencsére el tudtam kerülni” – tette hozzá a brit pilóta, aki délután az ultralágy gumiknak is köszönhetően már gyorsabb volt a tavalyi pole pozíciós körénél.

Rosberg meglepően nagy hátrányt szedett össze Hamilton mögött a második szabadedzésen,

bő fél másodperccel volt lassabb a csapattársánál még úgy is, hogy az egyenesben ő volt a leggyorsabb 342 km/órás tempóval. Mégsem a végsebesség, hanem a gumik okoztak fejtörést számára.

Rosberg és Lowe is megemlítette, hogy milyen sok szurkoló kilátogatott a pályára Forrás: Daimler AG/Daimler AG/Steve Etherington

„Rá kell jönnöm, hogy a gumik hőmérséklete a hibás vagy én, esetleg rossz íveket használok, vagy valami más van a háttérben” – mondta Rosberg, és azt is megjegyezte, hogy az 1-es szektorban kell javulnia. „A hosszú etapok jónak tűnnek. A Ferrari elég közel van hozzánk, de pénteken mindig nehéz következtetést levonni, mert nem tudjuk, mennyi üzemanyaggal mentek, és mennyire használják ki a motorjuk teljesítményét. A Red Bull teljesen letekerte a motorját az utolsó edzésen, úgyhogy ők semmit sem mutattak meg magukból.”

A Mercedes új első és hátsó szárnyat is kipróbált pénteken,

de Paddy Lowe, a csapat technikai vezetője szerint a figyelmük középpontjában a három különböző gumikeverék működésének megértése állt alacsony és magas üzemanyagszinttel egyaránt. „Nagyobb gondok nélkül teljesítettük a programunkat, és mindkét versenyzőnk meglehetősen elégedett az autó balanszával” – mondta Lowe.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!