Vágólapra másolva!
Paddy Lowe szerint több tényező is közrejátszott abban, hogy a Mercedes az utcai pályán meglepően gyenge teljesítmény nyújtott, de azt előre tudták, hogy elveszítik az előnyüket. Tavaly is Szingapúrban voltak a leggyengébbek.

A Mercedes a Szingapúri Nagydíj után tanácstalanul állt a meglepően gyenge szereplés előtt, nem találtak magyarázatot arra, hogy egyik versenyről a másikra miért veszítették el a magabiztos előnyüket. A szingapúri vereségük olyan váratlan volt, hogy rögtön a verseny után számos összeesküvés-elmélet is terjedni kezdett, amelyekkel azt próbálták magyarázni, miért küszködött a címvédő a többieknél jobban a Pirelli gumijaival.

A vereség konkrét okát azóta sem sikerült kideríteniük, de Paddy Lowe Szuzukában elmondta, több tényező is gyengítette a csapatot az utcai pályán. A németek technikai ügyekért felelős igazgatója az Auto Motor und Sportnak elmondta, azzal eleve számoltak, hogy Szingapúrban eltűnik a többi pályán látott előnyük.

„Az autónk aerodinamikáját úgy terveztük meg, hogy minél hatékonyabb legyen: a lehető legkisebb légellenállással próbálunk maximális leszorítóerőt elérni. Ezért vagyunk annyira erősek az olyan pályákon, mint Spa vagy Szuzuka" – magyarázta. „Az olyan pályákon viszont nehezebb dolgunk van, ahol csak maximális leszorítóerőre van szükség" – tette hozzá, majd rámutatott, hogy a motorerő hiányával küszködő Red Bull teljesen más szempontokat vesz figyelembe az autója tervezésénél.

Idén a beállításokat sem találták el Forrás: AFP

Lowe szerint a versenynaptár 19 pályája három fő típusra osztható: a monacói és szingapúri utcai pályákra, a rendkívül gyors Spára és Monzára, valamint a „az összes többire". A Mercedes az utóbbi pályákra optimalizálta az autóját, de a gyors pályák is előnyt élveznek az utcai helyszínekhez képest.

„Mivel a szélcsatornában csak korlátozott ideig dolgozhatunk, el kell döntenünk, mi élvezzen prioritást" – mondta Lowe, aki elismerte, a Mercedes a megfelelő beállításokat sem találta el Szingapúrban. Rámutatott, hogy tavaly is ezen a pályán voltak a leggyengébbek, de a jó beállításaiknak köszönhetően akkor nyerni tudtak. A Ferrari és a Red Bull ráadásul – a Mercedesszel ellentétben – speciális fejlesztésekkel készült a Szingapúri Nagydíjra.

A versenyzők optimisták

A Mercedes pilótái bizakodva várják a Japán Nagydíjat, szerintük a szingapúri problémák szoros összefüggésben állnak a pálya tulajdonságaival. „Tavaly is Szingapúr volt a gyenge pontunk" – mondta a versenyt a 4. helyen záró Nico Rosberg. „De még mindig ugyanaz a csapat vagyunk, amely számos versenyt megnyert – ugyanaz az autónk, ugyanazok a versenyzőink, tehát magabiztos vagyok."

Rosberg hozzátette, az autóban ülve nem érezte sokkal rosszabbnak a helyzetet, mint más pályákon. „Ha nem láttam volna a köridőt a kijelzőn, azt hittem volna, hogy a pole pozíciót is megszerezhetem."

„A mérnökeink sok megoldási javaslattal álltak elő, számos magyarázatot találtak a történtekre" – mondta Lewis Hamilton. „Elég biztosak abban, hogy megtalálták a megoldást, de továbbra is keresik a lehetséges válaszokat."

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!