A McLarennek nincs B terve a Honda mellett

Forma-1, Magyar Nagydíj, Fernando Alonso, McLaren
McLaren Honda's Spanish driver Fernando Alonso (R) is helped by staff pushing his car after a trouble on the track during the qualifying session at the Hungaroring circuit near Budapest on July 25, 2015, on the eve of the Hungarian Formula One Grand Prix. AFP PHOTO / ATTILA KISBENEDEK
Vágólapra másolva!
Házassághoz hasonlította a McLaren és a Honda együttműködését a wokingi istálló főnöke, Eric Boullier. A francia menedzser szerint csak rajtuk múlik, sikeresek lesznek-e együtt, és közölte, időt kell adni a csodálatos létesítményekkel rendelkező japánoknak.

Nem úgy indult a McLaren és a Honda újkori együttműködése, ahogy az a nagykönyvben meg van írva: rengeteg műszaki hiba, és gyenge teljesítmény jellemzi a csapatot 2015-ben, ami a kifelé mutatott nyugalom ellenére már törésvonalakat is kirajzol a két vállalat között. Eric Boullier viszont nyilvánvalóvá tette, hogy nincs más választásuk, a japán partnerükkel kell megtalálniuk a fejlődés útját.

„Nincs B tervünk” – közölte a McLaren csapatfőnöke az Autosporttal. „Rajtunk múlik, hogy együttműködjünk. Ahogy egy házasságban is, akad néha stressz, de alapvetően ugyanazt az utat járjuk. A hitünket abból merítjük, hogy (a Honda) hosszú távra elköteleződött, és csodálatos létesítményeket építettek. Időt kell adni nekik, hogy beilleszkedjenek, felépítsék a tudásbázisukat, tapasztalatokat szerezzenek, folyamatokat állítsanak fel. Meggyőző lesz, ha a gépezet működni kezd.”

A McLaren és a Honda együtt kénytelen szembenézni a nehézségekkel Forrás: AFP/Attila Kisbenedek

A McLaren-Hondától azért is vártak sokan kiugró sikereket, mert a ’80-as évek végétől az F1 történetének egyik legsikeresebb párosát alkották, ami a legendás Ayrton Senna világbajnoki címeit is megalapozta, és Alain Prost pályafutásának meghatározó része is volt. Az összehasonlítás viszont csalóka, mert - ahogy Stefan Johansson is rámutatott -, a ’80-as években a McLaren nem a Honda első partnere volt a visszatérés után.

„Az összehasonlítás az 1980-as évekkel helytelen számomra, mert a Honda öt év Forma-1-es részvétel után csatlakozott a McLarenhez (1988-ban), most pedig velünk döntöttek az F1-es visszatérés mellett” – magyarázta a francia menedzser. „Nagyon elkötelezetten dolgoznak, komoly (dologi) erőforrásaik vannak, de csak két évvel ezelőtt láttak neki a munkának, és ennyi láthatóan nem elég ahhoz, hogy az ember sikeres legyen a Forma-1-ben.”

Utólag könnyű okosnak lenni

Rengeteg kritika érte a McLarent azért, mert leváltották a jelenlegi legjobbnak tartott Mercedes erőforrást a kiforratlan Honda érdekében, de Boullier továbbra is kitart az álláspontjuk mellett, mely szerint hosszabb távon előnyös üzletet kötöttek, amikor egy új gyári partner mellett tették le a voksukat, miután a Mercedes már csak ügyfélként kezelte őket.

„Utólag mindig könnyebb elemezgetni, mint előre” – közölte a francia. „Néhány alapelvhez ragaszkodnunk kell, ezért volt nyilvánvaló, hogy Hondára váltunk. Amikor a Mercedes önálló csapatot indított, tudtuk, hogy ügyfelekké váltunk, és így soha sem lehetnénk világbajnokok, ez nyilvánvaló. A Hondával azért léptünk együttműködésre, mert lehetőségünk volt a gyári csapatukká válni. Az időzítés és az esküvő sikere megkérdőjelezhető, de ez hosszú távú elköteleződést jelent.”

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma–1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!