Vágólapra másolva!
Úgy legalábbis biztosan nem, ahogy a csapatok gondolják. A sport nagyura úgy véli, a részletekbe beletörik majd a javaslatot támogató istállók bicskája.

A Monacói Nagydíj után Kanadában is téma volt az ügyfélautók esetleges bevezetése az F1-ben, és bár a Mercedes szerint az általuk is támogatott franchise-rendszert az ellenfelek is elfogadnák, a Force India csapatfőnök-helyettese szerint ez már csak a végső lépés a nagy istállók hatalomátvétele előtt. Bernie Ecclestone ugyanakkor nem tart ettől, szerinte az aggodalmaskodók nem elég tapasztaltak.

„A múltban is történt már ilyen, ebben semmi új nincs. Nekik ez lehet, hogy annak tűnik, mert új fiúk a grundon" – mondta Ecclestone az Autosportnak. „Számomra viszont nem szokatlan a történet. Láttam már ilyen helyzetet, meg is oldottam. Eddig senki nem fenyegetett semmivel, de végül is a legrosszabb, amit tehetne bárki is, hogy engem próbál fenyegetni" – jelentette ki a brit, akit már többször megpróbáltak eltávolítani az F1 éléről, sikertelenül.

A nagy csapatok autókat akarnak eladni, de a kicsik nem akarnak autókat venni Forrás: Daimler

A hamarosan 85. születésnapját ünneplő üzletember korábban azt javasolta, hogy egyenautókkal dúsítsák fel a mezőnyt, a csapatok viszont inkább a saját autóikat bocsátanák áruba, legalábbis akkor, ha 20 fő alá csökkenne a mezőny létszáma. Ecclestone viszont nem hiszi, hogy ez ténylegesen meg is valósulna, mert úgy véli, a részleteken el fog bukni az elképzelés.

„Most azt hiszik, hogy ezt akarják, amikor viszont az lesz a kérdés, hogyan is valósítsák meg, problémákba fognak ütközni" – közölte. „Hogyan fogják ezt megoldani? Ha van tervük, végre kellene hajtaniuk, de ez nem fog megtörténni, úgyhogy most nem is agyalok ezen. Rengeteg minden van az életben, amit szeretnék, mégsem tehetem meg. Ezt majd nekik is meg kell tanulniuk, ha ilyen gondjaik lesznek."

Megbeszélés megbeszélés hátán

Ecclestone többször is hangot adott már ellenérzésének az F1-ben is szokásossá vált egyeztetésekkel és meetingekkel kapcsolatban. Úgy véli, a csapatokkal ismét csak az idejüket vesztegették Kanadában, mert semmilyen előrelépést nem tudtak elérni.

A Ferrari, a Mercedes, a Red Bull és a McLaren a kanadai hétvégén is tartottak egy ülést az ügyfélautók bevezetéséről, de éppen a potenciális ügyfeleket, azaz a kisebb csapatokat nem hívták meg rá. A Ferrari főnöke, Maurizio Arrivabene azt állította, a Williamst és a Force Indiát a Mercedes képviselte, ezt azonban az érintettek cáfolták.

„Szerintem jó ez így nekik, álmodoznak és tárgyalgatnak. Én viszont úgy érzem, egyszerűen elvesztegettünk 48 órát" – mondta. „Az a gond, hogy senki sem tudja igazán, mit akar, aztán amikor megkapják, amiről úgy gondolták, hogy akarták, akkor kitalálják, hogy mégsem kell nekik. Ez sem gond. Azt fogjuk tenni, amit mi szükségesnek gondolunk, és remélhetőleg igazunk lesz. Ez eddig többször így volt, mint ahányszor nem."

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!