A Marussia csődbiztosai pénteken jelentették be, hogy a kijelölt határidőig nem sikerült új tulajdonost találniuk, ezért az istálló működését beszüntetik. Hivatalosan elbocsátották a csapatnál dolgozó, mintegy 200 fős személyzetet is, ezért sokan már semmi esélyt nem láttak a Marussia megmenekülésére.
Az istállónál az elnöki és sportigazgatói pozíciót betöltött Graeme Lowdon azonban azt állítja, továbbra is harcolnak azért, hogy elindulhassanak az Abu-Dzabi Nagydíjon, és egy új tulajdonos segítéségével biztosítsák a csapat túlélését. Ehhez állítólag 3-5 millió fontot kellene szerezniük legkésőbb a hét végéig, hogy legyen idejük elszállítani a felszerelésüket Abu-Dzabiba.
„Nem érzem úgy, hogy ne lenne visszaút" – nyilatkozta Lowdon a Sky Sportsnak. „Nagyon nagy bennünk a versenyszellem, és addig fogunk harcolni, amíg valóban semmi esélyünk nem lesz a folytatásra. Jelenleg még egyértelműen van esély arra, hogy rajthoz állhatunk 2015-ben, vagy akár Abu-Dzabiban is."
Időközben a másik csődbe ment istálló, a Caterham is mindent megtesz azért, hogy eljusson az idényzáróra. A csapat csődbiztosa a múlt hétvégén döntött úgy, hogy crowdfunding, azaz közösségi finanszírozás keretében próbálja összeszedni az induláshoz szükséges 2,35 millió fontot. A támogatók múlt péntek óta 1,18 millió fontot gyűjtöttek össze, ezzel a szükséges pénz 50 százaléka már a Caterham rendelkezésére áll. A hiányzó összeget péntek estig kellene begyűjteniük, hogy részt vehessenek az Abu-Dzabi Nagydíjon.
A 2015-ös nevezési listán egyébként a Caterham és a Marussia is szerepel, igaz, utóbbi Manor F1 Team néven.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!