Vágólapra másolva!
Egy háromtagú orosz befektetői csoport lett a csapat partnere, műszaki vonalon is együttműködésre lépnek. Jövőre egy fiatal orosz pilóta lehet a Sauber egyik versenyzője.

Nemrég derült ki, hogy a Sauber súlyos anyagi nehézségekkel küzd: tucatnyi beszállítójának összesen egymillió euróval tartozik, Nico Hülkenberg is felbontotta a velük kötött szerződését, mert nem tudtak fizetni neki, és már az idei szezon befejezéséhez is hatalmas összegre volna szükségük.

Néhány napja Peter Sauber még arra panaszkodott, hogy a negatív sajtóhírek megnehezítik a helyzet rendezését, de a csapat hétfőn egy sajtóközleményben tudatta, hogy megállapodást kötöttek egy háromtagú orosz befektetői csoporttal, így biztosított az istálló jövője. A három vállalat az Investment Corporation International Fund nevű befektetési alapkezelő, az északnyugat-oroszországi állami fejlesztési alapkezelő, valamint az orosz nemzeti repüléstechnikai intézet. A Sauber műszaki vonalon is együttműködik a befektetőkkel, az intézet mérnökeivel közös fejlesztéseik is lesznek.

Rendeződhet a Sauber helyzete Forrás: Sauber

Korábban felmerült, hogy egy másik orosz vállalat, a Gazprom, vagy egy ázsiai autógyártó cég mentheti meg a csapatot, sőt Peter Sauber elárulta, hogy egy magánszemély félmillió eurós, kamat nélküli kölcsönt ajánlott fel neki. A hírek szerint a Sauber más F1-es alakulatok elől szerezte meg az orosz triumvirátus támogatását.

Az Autosport úgy értesült, hogy az új befektetők érkezése nem befolyásolja a csapat tulajdonviszonyait és a menedzsment összetételét sem. A pilótafelállást ellenben igen: a Sauber bejelentette, hogy képzési programot indítanak a jelenleg mindössze 17 éves Szergej Szirotkinnek, és ha jól fejlődik, a Forma-1-ben is versenyeztetni fogják 2014-ben. Ez azért lenne fontos, mert jövőre rendezik az első Orosz Nagydíjat Szocsiban, és Vitalij Petrov kiszorulása után most nincs a mezőnyben orosz pilóta.

Szirotkin a Formula Renault 3.5 literes géposztályában versenyez idén, eddigi legjobb eredménye egy 2. hely volt, a bajnokságban a 8. helyen áll. Amennyiben szerződést kapna jövőre a Saubertől, ő lenne minden idők legfiatalabb pilótája a Forma-1-ben (bár az 1950-es Indy500-on, amely akkoriban még beleszámított a bajnokságba, indult egy bizonyos Billy Garrett, aki még a 18. évét sem töltötte be)

Menedzsere, Nyikolaj Vetrov azt mondta, felkészültnek érzi pártfogoltját a kihívásra. "Tízéves kora óra ismerem Szergejt, és teljes mértékben biztos vagyok benne, hogy messze a kortársai előtt jár, mind fizikailag, mint mentálisan" - nyilatkozta az Autosportnak. "Éppen ezért úgy hiszem, hogy képes megbirkózni a rá váró feladatokkal. Nem volt könnyű meghozni ezt a döntést, de mérlegeltük az összes tényezőt."

A fiatal versenyző menedzsmentje azt szeretné, ha Szirotkin már idén vezethetne Forma-1-es autót néhány nagydíj pénteki edzésnapján.