Vágólapra másolva!
Montrealban biztosan nem lehet majd egyetlen bokszkiállással teljesíteni a távot, de az olasz gyártó szerint Sebastian Vettel Monacóban a megszakítás közbeni kerékcsere nélkül is eljutott volna a célig.

Tavaly éppen a Kanadai Nagyíj volt az a verseny, amely az ihletet adta a gyorsan elkopó gumikhoz, mert a versenyzőknek a vártnál többször kellett kereket cserélniük, és ez fordulatosabbá tette a küzdelmet. A Pirellinél éppen ezért biztosra veszik, hogy az idei futamon sem fogunk unatkozni.

"Kanada jellegzetességeiből adódóan nem valószínű, hogy látunk majd egykiállásos bokszstratégiát, de bízunk benne, hogy a küzdelem ismét szoros lesz, és az előzési lehetőségek még a monacóinál is több taktikai lehetőséget fognak biztosítani a csapatoknak" idézi a Pirelli montreali előzetese a sportigazgatót, Paul Hemberyt.

"A PZero gumik teljesítményéről Monacóban bizonyítékot kaptunk, hiszen a valaha futott leggyorsabb időmérő körrel szerezték meg a pole pozíciót, tovább gyarapítva a sikereinket, amelyek között a Forma-1-ben eltöltött éveink során már több mint 50 nagydíjgyőzelem is szerepel."

A Monacói Nagydíj egyik legérdekesebb kérdése az volt, hogy a bokszba csak egyszer kiálló Sebastian Vettelnek vajon akkor is sikerült-e volna megnyernie a versenyt, ha a megszakítás során nem cserélheti le agyonkoptatott gumijait. Hembery erre is válaszolt.

"Az adatokból látjuk, hogy Vettel gumijai kitartottak volna a táv végéig, ha ugyanúgy vezetett volna velük, mint a piros zászlós megszakítás előtt" - mondta. "Vagyis 62 kört, több mint 200 kilométert megtehetett volna a lágy keverékű PZero gumival, bár a befutó nagyon szoros lett volna."

Tavaly a száraz futamok közül egész évben a Kanadai Nagydíjon bonyolították le a legtöbb, 61 bokszkiállást. Montrealba ugyanúgy a szuperlágy és a lágy keveréket viszi el a Pirelli, mint Monacóba, de a pénteki edzésnapon, tesztelés céljából a csapatok rendelkezésére bocsát két szettet az új, közepes keverékű gumijából is.