Michael Schumacher nyerte a Forma-1-es Brit
Nagydíjat. A kaotikus versenyen hol száraz, hol
vizes, hol csak nedves volt a pálya, s ezek a
körülmények a taktikus, minden
körülmények közt erős Ferrari-csapatnak
(és Schumachernek) kedveztek. Csapattársa, Rubens
Barrichello az utolsó helyről rajtolva lett
második, miközben egy kerékcserével
többet végzett a harmadik Juan Pablo
Montoyánál.
A futamot megelőző bemelegítésen ismét
a Ferrarik szerepeltek jobban, Michael Schumacher végig
uralta a tréninget, de az utolsó percben Rubens
Barrichello jobb időt futott. Montoya csak az
ötödik időt szerezte meg, s Patrick Head, a
Williams technikai igazgatója szerint ismét a Scuderia
a favorit.
Még el sem kezdődött a verseny, máris
dráma történt: Rubens Barrichello autója nem
tudott elindulni, a felvezető kör közben eredhetett
a mezőny után. Az igazi rajtnál szépen
jött el a mezőny - bár Felipe Massa kiperdült
a célegyenes végén -, Barrichello a második
kör közepére már a 14. helyre jött fel.
A következő etapban Kimi Räikkönen
keményen előzte Ralf Schumachert, miközben David
Coulthard a másik oldalról próbálta lehagyni
a williamsest. Végül a német megmaradt a
McLaren-szendvicsben.
Montoya hiába próbálta tartani a
Ferrarikat
Fotó: EPA
A 13. körben eleredt az eső, már
végképp nem lehetett kinnt maradni a pályán!
Montoya és M. Schumi egyaránt 9.6 másodperc alatt
kapott új abroncsot, Coulthard egy ideig vezetett, s mint
később kiderült, nem is akart kiállni,
hátha eláll az eső. Montoya előnye 5.3 mp-esre
nőtt a kerékcserék után.
Räikkönen az ötödik helyért
verekedett Ralf Schumival, s meg is előzte kemény
küzdelem árán. Pillanatokkal később
Barrichello is megelőzte Montoyát, s úgy
látszott, gyorsabb Schumachernél is. S láss
csodát: Ralf Schumacher a hatodik helyet is alig tudta
tartani, valószínűleg csak azért nem
előzte meg Heinz-Harald Frantzen, mert Arrowsa
elfüstölt a támadások közepette.
A Bridgestone persze köztudottan jobb esőben a
Michelinnél (no meg Schumit se kell félteni), két
körön belül le is darálta a német
Montoyát. Közben hátrébb Barrichello is
előzött, már a harmadik helyen állt, s ő
is rohamosan közelített a williamseshez.
DC a tizedik helyen autózott, de szorosan ott haladt a
nyomában Olivier Panis és Massa is. Aztán a
skót kiállt a bokszba, míg Massa - első
perdülése után remekül versenyzett - Panist
hagyta ott. Coulthard cseréje után Räikkönen
is másodszor hajtott a garázsba, mindketten elég
sokáig álltak, mert a száraz gumik nem voltak
előkészítve.
Eddie Irvine kicsúszott a Stowe kanyarnál,
hasonlóan tett Coulthard a Vale-nél - előbbinek fel
kellett adnia a futamot, utóbbinak nem. Massa közben
feljött pontszerző helyre (Enrique Bernoldit előzte
meg), a McLarenek csúszkáltak tovább, ezért
harmadszor is kijött mindkét pilótájuk! Ron
Dennisék megpróbáltak kockáztatni
- más esélyük nem igen volt -, de nagyon nem
jött be.
Aztán kiesett a versenyből Trulli, Massa újra
megperdült, a nap kisütött - a pillanatnyi
sorrenden kívül minden bizonytalan volt, az pedig a
következőképpen nézett ki: M. Schumacher,
Barrichello, Montoya, Jacques Villeneuve, Nick Heidfeld, Panis.
Ralf Schumacher kijött a bokszba, s csakúgy mint
Kanadában egyszerűen nem tudtak tankolni. A német
várt 29 másodpercet, aztán megunta, kiment a
depóból, a szerelők meg bíbelődtek
tovább...
A hetedik idei győzelem
Fotó: EPA
Ralf Schumachernek végre összejött a
tankolás, adtak is neki annyit, hogy biztosan elég
legyen a futam leintéséig. A 28. körben Schumacher
autója lassulni látszott, legalábbis nem nőtt
az előnye Massához és Panishoz képest. A
két McLaren meg negyedszer is kiállt tankolni,
Coulthardékkal ugyanaz a probléma volt, mint a
Williamsszel: közel fél percbe telt, mire kaphattak
üzemanyagot. Mindennek tetejébe DC sokadszor is
megperdült, mikor visszaállt a versenybe.
Kijött Montoya, sőt Barrichello is, mindketten
száraz gumikat kaptak, s mivel a kolumbiai csak kétszer
állt ki, hátránya csökkent, s meg is
előzte Rubinhót. A ferraris brazil megpróbált
visszaelőzni a célegyenesben, de ez lehetetlen
vállalkozásnak tűnt. Barrichello jobbról
és balról is próbálkozott, de nem tudta
kihasználni a Williams szélárnyékát.
Michael Schumacher is megkapta a sima gumikat, 6.8 mp alatt.
Maradt előnye (15 mp), miközben Barrichello folyamatosan
nyüstölte Montoyát a dobodó második
fokáért. Végül sikerült is Rubinho
manővere, bár mikor megelőzte Montoyát a
kolumbiai visszahúzott rá - talán össsze
is ért a két kocsi.
A 48. körben Schumacher futotta a leggyorsabb kört,
majd utána is többször egymás után,
miközben Barrichello sem ment sokkal lassabban, Montoya
rohamosan leszakadt tőle. Szato Jordanjében a
Honda-motor szált el, füstbe borítva egész
Silverstone-t. A másik Jordan viszont villogott, rohamosan
közelítette meg Heidfeldet, egy pontért
csatáztak, négy kör maradt hátra.
Az 57. körben Barrichello elvette a leggyorsabb kört
csapattársától, az első
három pilóta között
kellemes különbség állt be -
akárcsak Heidfeld és Fisichella között. Az
utolsó körben Schumacher már ünnepelt,
hatvanadik futamgyőzelmét szerezte meg.
A világbajnokság állása/sport/f-1/20020707avilagbajnoksag.htmlSchumacher Fan KlubSchumahttp://forum.origo.hu/forum/forumServlet?act=show&fid=25513
"Nagyon különleges győzelem ez nekem, mert nem
sokszor tudtam itt nyerni, s mert ez volt a hatvanadik. Nem
számítottunk esőre, de az autót a
változó körülmények ellenére
igazán jól lehetett irányítani. Az esőben
kicsit szenvedtem, de azt kell mondanom, az intermediate-gumik az
esős és a majdnem száraz aszfalton is jól
működtek. Nagyon keményen dolgoztunk ezen a
Bridgestone-nal, de az egész kocsi kiválóan
működött. Az igazi kérdés az volt: melyik
abroncsot mikor használjuk? Bevallom, nem voltam biztos a
dolgomban, ezért Ross Brawn döntött helyettem,
amit külön köszönök" - fejtegette
Schumacher.
"Fantasztikus eredmény ez a csapatnak, a legjobb, amiben
reménykedtem. Még nem tudom, milyen problémám
adódott a felvezető kör előtt. Mikor
megálltam a rajtrács hátulján, arra
figyeltem, hogy maradjak nagyon nyugodt - mert tudtam, hogy olyan
autóm van, amivel leelőzhetem a többieket és
pontokat gyűjthetek. Az előzések során
néhányszor szerencsém volt, mert a nagy
sebességkülönbség miatt majdnem
ütköztem. Minden remekül működött,
mígnem megperdültem, mikor ráhajtottam egy
kerékvetőre. Túl keményen hajtottam az
elkopott hátsó gumikkal. Élveztem a fair
küzdelmet Juan Pablóval, eltartott néhány
körig, míg megelőztem" - mesélte
Barrichello.
"Örült verseny volt a változó
időjárás miatt. Nem kezdtem rosszul, magam
mögött tartottam Michael Schumachert egy ideig, ám
aztán megelőzött, s kezdett elszakadni. Utána
eleredt az eső és eldöntötte a versenyt, mert
egyszerűen nem tarthattuk a lépést a Ferrarikkal.
Sokat javultunk vizes pályán, de még mindig sok a
teendőnk. Jó érzés célbaérni és
szerezni pár pontot a csapatnak" - mondta Montoya.
A Brit Nagydíj végeredménye:
1. Michael Schumacher, Ferrari (Bridgestone), 1:31:45.015
óra
2. Rubens Barrichello, Ferrari (B), + 14.578 másodperc
3. Juan Pablo Montoya, BMW-Williams (Michelin), + 31.661
4. Jacques Villeneuve, BAR-Honda (B), + 1 kör
5. Olivier Panis, BAR-Honda (B), + 1 kör
6. Nick Heidfeld, Sauber-Petronas (B), + 1 kör
7. Giancarlo Fisichella, Jordan-Honda (B), + 1 kör
8. Ralf Schumacher, BMW-Williams (M), + 1 kör
9. Felipe Massa, Sauber-Petronas (B), + 1 kör
10. David Coulthard, McLaren-Mercedes (M), + 2 kör
11. Pedro De la Rosa, Jaguar (M), + 2 kör
12. Jenson Button, Renault (M), + 6 kör
Kiesett:
13. Szato Takuma, Jordan-Honda (B), motorhiba az 52. körben
14. Kimi Räikkönen, McLaren-Mercedes (M), motor, 46.
15. Jarno Trulli, Renault (M), műszaki hiba, 30.
16. Enrique Bernoldi, Arrows-Cosworth (B), m. h., 29.
17. Eddie Irvine, Jaguar-Cosworth (M), kicsúszás, 24.
18. Heinz-Harald Frentzen, Arrows-Cosworth (B), m. h., 21.
19. Mika Salo, Toyota (M), m. h., 16.
20. Mark Webber, Minardi-Asiatech (M), m. h., 9.
21. Allan McNish, Toyota (M), m. h., 1.
Leggyorsabb kör:
Rubens Barrichello, Ferrari (B), 1:23.083 perc az 58,
körben