A Malajziai Nagydíj második szabadedzése élőben
2012. március 23. 06:56
A szabadedzésről készült szöveges összefoglalónkat itt olvashatják.
Köszöntjük kedves olvasóinkat a Malajziai Nagydíj második szabadedzéséről élőben készülő tudósításunkban! Néhány perc múlva megnyitják a bokszkijáratot. A csapatoknak az idővel is verseny kell majd futniuk, mert hamarosan esőt várnak, a felhők fenyegetően gyülekeznek a pálya körül.
Ez a hétvége is jól indult a McLaren számára, Hamilton simán maga mögé utasította a többieket az első edzésen. Mögötte Vettel és a két Mercedes volt a tabellán, de a mezőny eléggé széthúzódott: csak az első hat-hét helyezett volt egy másodpercen belül. Az edzésről itt olvashatják a beszámolónkat.
Máris tizenöten mentek ki a pályára, hogy megtegyék az ellenőrző körüket. A levegő jelenleg 30, az aszfalt 46 fokos.
Délelőtt olajszivárgás miatt korán be kellett fejeznie az edzést, de a McLaren azóta orvosolta a hibát. Vettel autóját viszont szerelik valamiért, egyelőre az egyik szerelő ül benne, és a németnek nyoma sincs.
Egy féktávon megpördült a HRT-vel, ezért sárga zászlót lengettek, de folytatni tudta a körözést.
1:40.328-cal áll az élen, mögötte Rosberg, Vergne és Schumacher van a tabellán. A sorrend egyelőre folyamatosan változik,
Úgy tűnik, csökkent az eső valószínűsége, mert az eddig a pálya felé tartó felhők irányt váltottak, és a reptér felé tartanak. A csapatoknak minden kör jól jön, amit száraz pályán tehetnek meg.
A 15-ös kanyarban lesodródott a pályáról, és kirongyolt a kavicságyba. A visszajátszás alapján úgy tűnik, jobbelső defektet kapott, és ahogy visszatért a bokszutcába, kigyulladt az autóján a balhátsó fék.
1:39.611-es körével 2 tizedet ver a korábban vezető Schumacherre. Közben Räikkönen már kipróbálta a lágyabb (azaz közepes) gumikat is. Mike Gascoyne, a Caterham technikai igazgatója azt írta, sokkal gyengébb a tapadás, mind délelőtt. Ezt Schumacher is bebizonyítja, lecsúszva a pályáról egy jobbosban.
Egyelőre csak Alonso autójára szerelték fel, Massa a régi változatot használja. A véglapokat alakították át, több rés található rajta.
Első körével mindjárt megelőz mindenkit Hamiltonon kívül, a spanyol azonban a középső szektorban abszolút legjobb részidőt ér el, és újra megkaparintja előző helyét.
1:38.921-es körének hála már 0,758 másodperccel vezet a 2. helyre az imént felkapaszkodó Alonso előtt. Mögötte Button és Schumacher van, mindenki másnak már egy másodpercen felül van a hátránya.
Az első kanyarban, a féktáv végén kitör alatta a Lotus fara, két nagy ellenkormányzással tartja a pályán.
A lágyabb (közepes) gumikon 1:38.853-as eredményt ér el. Érdekes módon már a Red Bull is feltette Webber autójára ezt a keveréket. Vergne ugyanezeken a gumikon a 3. helyre kormányozta a Toro Rossót, beférkőzve Hamilton és Alonso közé.
A célegyenes végén váratlanul érte, hogy Kovalainen kifékezte őt a célegyenes végén. Centiken múlt, hogy a két autó nem koccant össze. Webber végül a 11. helyről a harmadikra kapaszkodott fel, 0,280 másodperccel elmaradva az ugyancsak a közepes keveréket használó Ricciardótól.
A 4-es kanyarnál elfékezi magát, de a bukótérből simán visszahozza a McLarent. 68 ezredmásodperc a hátránya Ricciardóhoz képest.
Csak öt autó van kint, köztük a két McLaren és a két Mercedes, de még mindannyian a kemény gumikkal. Räikkönen a lágyakon is próbálkozott már, de egyelőre a 18. helyet foglalja el honfitársa, Kovalainen mögött. Úgy tűnik, mindkét Lotus magas üzemanyagszinttel dolgozik.
Az autóját teljesen szétszedték, két darabban dolgoznak rajta a Sauber garázsában. Nem valószínű, hogy vissza fog tudni térni a pályára.
Ő is kipróbálja a lágyabb Pirelliket, fél másodperccel lassabb Ricciardónál.
A lágyabb gumikon 83 ezreddel rosszabb kört fut, mint előzőleg a Toro Rosso. Pedig a középső szektorban mindenkinél gyorsabb volt.
Ugyanott, ahol korábban Hamilton és Schumacher, a 4-es kanyarban próbál túl nagy lendülettel elfordulni, de ő kevésbé sodródik le a rázókő mögé.
A McLaren ismét nagyon erős: Hamilton még mindig a kemény gumikat használja, mégis gyorsabb volt, mint a többiek a közepessel. 1:38.816-os eredménnyel állt az élre.
Ő is kipróbálja a lágyabb keveréket, és a pálya első szektorában abszolút legjobb részidőt is ér el, de végül 4 tizeddel gyengébb kört fut, mint csapattársa, Grosjean.
A használt, kemény keverékű gumikon a pálya második és harmadik szektorában is lejjebb tornázza a részidőt, 1:38.617-re faragva le az eredményét. Button közben, ugyanezekkel a Pirellikkel, a 3. helyre kapaszkodik fel.
Legutóbbi körében 57 ezredmásodpecre csökkentett a hátrányát. Még mindig a kemény gumikat használja, mögötte négyen a közepes keveréken érték el az eredményüket.
Az 5-ös kanyarban a jobbelső kerékkel megcsípi a belső rázókövet, ami azonnal befprgatja a Force Indiát. Di Resta nem először csúszik ki, de ismét megússza.
A lágyabb gumikon csak 84 ezredet ver Hamiltonra, aki még a keményebbeken futotta a körét. Schumacher 1:38.533-ra szorította le a lécet. Ez időmérő-szimuláció lehetett, egyetlen kör után visszatért a bokszba.
A pálya középső részén gyorsabb volt Schumachernél, de összességében 0,163 másodperccel lemaradt tőle. Webber közben a lágyabb gumikon teljesít egy hosszabb etapot éppen.
Felcsapott sisakrostéllyal tartja az arcát a cső felé, amiből hűvösebb levegőt fújnak rá. A versenyzőket keményen próbára teszi a hőség, különösen a garázsban, ahol 50 fok is lehet a pilótafülkében.
Két századot ver rá, így veszi át újra a vezetést. Ezt a körét már ő is a lágyabb gumikon teljesítette. Hamiltont, Schumachert és Buttont összese 22 ezred választja el egymástól. Massa közben úgy tért vissza a Ferrari garázsába, hogy a szerelők nem számítottak rá.
Másodszorra már 0,361 másodpercre növeli az előnyét. Míg Schumacher úgy érte el az eredményét, hogy egyetlen mért kör után visszatért a bokszba, Hamilton kint maradt egy másodikra is. Button viszont maradt a 3. helyen, nem tudta megelőzni a Mercedest.
Button teljesítményért felelős mérnöke, Tom Stallard a monitorok előtt a garázsban. Az adatokat természetesen valós időben is figyelemmel követik.
Nyilván a versenyre gyűjt adatokat a Ferrari. A sorrend: Hamilton, Schumacher, Button, Rosberg, Ricciardo, Alonso, Webber, Vergne, Grosjean. A Toro Rossónak is jól áll a szénája.
A gyorsabbik HRT csak fél másodpercre van a lassabbik Marussiától. Az összes autó 107 százalékon belül van jelenleg, a HRT-k is teljesítettek 18 illetve 14 értékes kört.
A közepes gumikon. Jelenleg a 14. helyen áll. A pályán most nagy a tumultus, a legjobb húsz közül csak Vettel és Glock nincs kint.
A 7-es kanyarnál kénytelen a műfüvön túl engedni az McLarent. Utána a pályával párhuzamosan futó aszfaltcsíkon gurul végig.
A rádión közlik vele, hogy a pálya középső szektorában hozhatna 3 tizedet. Másokhoz hasonlóan most ő is hosszú etapot teljesít a versenyre készülve.
A hajtű előtt állóra fékezi a Mercedes balelső, szemlátomást már kopott gumiját. Közben Hamilton és Webber hajszálra azonos versenytempót diktál.
Az utolsó kanyarnál túl későn tapos a fékbe, és ahogy megpróbálja elfordítani a HRT-t, az köszöni, nem kér belőle. De la Rosát azonban nemrég megelőzte.
Hamiltont, aki az élen végzett, behívták mérlegelésre. A végén már, ahogy az ilyenkor lenni szokott, nem javított senki. Hamarosan bővítjük a cikket az eredménytáblázattal. Köszönjük a figyelmet!