Vágólapra másolva!
Michael Schumacher szerződése 2006 végén lejár a Forma-1-es Ferrari-istállónál, a vezetőség szépen csendben már keresi utódját. Nem meglepő, hogy a múlt vasárnapi San Marinó-i Nagydíjon második Jenson Button is képbe került.

Michael Schumachert és Rubens Barrichellót is 2006 végéig köti szerződés a Ferrarihoz, s mivel könnyen elképzelhető, hogy előbbi akkor be is fejezi pályafutását, az olasz istálló már nagyban keresi utódját. Korábban Fernando Alonsót emlegették a német esetlegesen megüresedő helyének első számú várományosaként, de most Jenson Button is képbe került.

Az a Button, aki a legutóbbi három futamon húsz pontot szerzett (két harmadik, egy második hely), s akit a szakemberek az idény meglepetésemberének tartanak. Amúgy teljes joggal, hiszen idén csupán az angol tudta megverni Schumachert időmérő edzésen.

Button 2000-ben, a Williamsnél kezdte Forma-1-es pályafutását, s ez idő tájt sokan vádolták beképzeltséggel: mint mondták, kissé nagy a szája ahhoz képest, hogy nincsenek is (komoly) eredményei. Végül egy évet töltött Grove-ban, a 2001-es és 2002-es szezonban már Flavio Briatore együttesét, a Benettont erősítette, s noha második évében a világbajnokság hetedik helyéig jutott, inkább csak szenvedett. Bernie Ecclestone, a sportág első számú ura figyelmeztette is David Richards BAR-csapatfőnököt, nehogy szerződtesse az angolt, mert megjárja vele. Azóta kiderült, eléggé melléfogott az öreg, de ezt amúgy maga is belátta: a minap személyesen kért elnézést két évvel ezelőtti tiltakozása miatt.

"Egy napon Michael befejezi majd pályafutását, s addigra nekünk meg kell találnunk utódját" - fejtegette Ross Brawn technikai igazgató a The Sunban. "Csakis a legjobbak jöhetnek szóba, s Jenson természetesen rajta van a listánkon. Egészen lenyűgöző, amit ebben az évben művel." Angol pilótája egyébként utoljára 1990-ben volt a Ferrarinak, akkor Alain Prost csapattársa Nigel Mansell volt.

A Schumacher-Montoya afférban megszólaltak a csapatfőnökök is, s érdekes módon Sir Frank Williams is védelmébe vette Schumachert. "Juan Pablónak kellene néhány percet szánnia arra, hogy átgondolja mondanivalóját, mielőtt megszólal" - vélekedett Jean Todt Ferrari-főnök. "Nem tisztességes Michaelre kenni az összes felelősséget, kívülről mindig nehéz, így rizikós is előzni. Juan Pablónak most nem jött össze, majd megpróbálunk gyorsabb autót építeni" - mondta Sir Frank.