Vágólapra másolva!
Baumgartner Zsolt örül annak, hogy a melbourne-i kiesés után vasárnap be tudta fejezni a Forma-1-es világbajnokság malajziai futamát, s úgy véli, folyamatos fejlődést várhat csapatától, a Minardi-Cosworthtól.

Baumgartner Zsolt kedd délutánra kötetlen beszélgetésre invitálta a sajtó munkatársait, ezen - többek között - szó esett a múlt vasárnapi Malajziai Nagydíjról is. A magyar versenyző elmondta, rengeteget szenvedett az autó miatt, s tulajdonképpen nagy sikernek érzi, hogy célba tudott érni. Elárulta ugyanakkor, hogy a tervek szerint az április 25-i imolai San Marinó-i Nagydíjra tökéletesítik a Minardi hidraulikáját, s a szervókormányt is. Utóbbival mind Baumgartner, mind csapattársa, Gianmaria Bruni rengeteget szenvedett Sepangban.

"A szabadedzéseken be sem szoktuk kapcsolni a szervót, hogy kíméljük a motort, de a versenyen hiába működött, nem sokat segített" - mondta Baumgartner az [origo]-nak. "Ezektől függetlenül is úgy érzem, a csapat törekszik a fejlődésre, s az út helyességét mutatja, hogy Ausztráliában és Malajziában is többször megelőztük a Jordan második számú versenyzőjét, Pantanót. Ráadásul Bruni körideje s az enyém is 1-2 másodperccel jobb volt ezen a két versenyen, mint a tavalyi két minardis pilóta, Wilson és Verstappen egy évvel ezelőtti eredménye".

Baumgartner elmesélte, hogy biztonsági öve végig lötyögött, ezért minden egyes gázadásnál és fékezésnél figyelnie kellett, hogy - kis túlzással, persze - ki ne essen az autóból. "Roppant kellemetlen volt, a végére már nagyon idegesített" - jegyezte meg. "Ugyanakkor kicsit sem vagyok csalódott, a lényeg, hogy mindkét autónk végigment a futamon."

Megkérdeztük Baumgartnertől, mit szól azokhoz a negatív kritikákhoz, amelyek valósággal elárasztják az internetes topikokat. "Nem olvasom a fórumokat, így nem tudom, miket írkálnak rólam. Azok véleményét azonban nem tudom elfogadni, akik félinformációkból ítélnek meg. Én nyugodt vagyok, mert érzem, hogy folyamatosan fejlődöm. Nagyságrendileg ugyanolyan időket megyek, mint Gimmi, akiről nem szabad elfelejteni, hogy sokkal többet tesztelhette a Minardit, mint én. A csapatvezetők, mérnökök is azt hitték, sokkal nagyobb lesz a különbség köztünk, kellemesen csalódtak bennem."

Baumgartner a Malajziai Nagydíjon vezette el először a célig a mezőny leggyengébb autóját, Melbourne-ben technikai hiba miatt kiesett. "Még boldogabb lettem volna, ha Ausztráliában is végighajtok, de a technikai sportokban előfordulnak a műszaki hibák." Hogy mit vár a soron következő, Bahreini Nagydíjtól, a következő választ kaptuk. "Jó kérdés. Fogalmam sincs, mire számíthatunk, elvégre eddig csak rajzot láttunk a pályáról. Szerencsére ezzel a mezőny nagy része így van, akár meglepetés is lehet. Az biztos, vérmes reményeink nem lehetnek, hiszen a 80-90 lóerős különbség nem tűnik el csak úgy. A Jordaneket megverhetjük, a többieket elméletileg csak akkor, ha kiesnek."

Mindazonáltal könnyen megtörténhet, hogy a kiesések száma (amelyről Baumgartner megjegyezte, meglepően kevés volt eddig) Bahreinben alaposan megugrik, a pálya ugyanis a sivatagban fekszik, azaz nagy mennyiségű porral kell számolni. Kell-e mondani, a por nem tesz jót a motoroknak, a maga módján a Minardi is készül erre. "Ha jól tudom, Bahreinben új szűrő kerül a motorba, remélhetőleg végigbírjuk majd a versenyt" - mélázott Baumgartner, aki a váltó tekintetében is apró javulásról számolt be.

"Hogy azt kaptam-e a Forma-1-től, amit vártam? Nagyjából igen. Tudni kell, hogy ennek a sportágnak több oldala van, s némelyik bizony igen fárasztó. Ausztráliában például szponzortól szponzorhoz, eseményről eseményre rohangáltunk, kicsit unalmas volt. A 'kollégákban', azaz a versenyzőtársakban viszont kellemesen csalódtam, mindenki nagyon közvetlen, s úgy általában nagyon élvezem, hogy itt lehetek." Csak úgy, közvetlenségből mellesleg Barrichello és Massa is nekiesett Baumgartnernek a Malajziai Nagydíj után (mindketten arra panaszkodtak, a magyar nem volt elég előzékeny a lekörözések során), Zsolt azonban nem neheztel a brazilokra. "Nem haragszom én rájuk, Massának el is magyaráztam, hogy nem tudtam volna korábban elengedni. A saját versenyemet veszélyeztettem volna, s esetleg a kavicságyban kötök ki, ha még jobban lehúzódok előle. Különben is, szerintem mindenkit elengedtem idejében, még talán túlzásba is vittem a dolgot: alig volt olyan kör, amiben a saját tempómat tudtam autózni, valaki mindig jött. Mostantól 'keményebb' leszek, mert a lehúzódások miatt nagyon gyenge köridőket produkáltam. Gimmi talán annyival volt jobb nálam, hogy ő ezekből a lekörözésekből jobban jött ki."

Kérdésünkre válaszolva Baumgartner elmondta még, hogy a Minardi idén többet fog ugyan tesztelni, mint tavaly, de nem sokkal. "Számunkra a verseny a legjobb teszt" - jelentette ki határozottan. Megtudtuk, hogy őt is üldözik már az autogramkérők, Malajziában úgy kellett elmenekülnie előlük. "Kellett egy izmos biztonsági, hogy visszaszorítsa a tömeget. Nekem ez még kicsit furcsa, de azért jó érzés."

Utolsó megjegyzésünkre, hogy Paul Stoddart nem érzi-e pénzpocsékolásnak a Minardi szerepeltetését, Baumgartner így válaszolt. "Fogalmam sincs, mit gondol a dolog üzleti részéről, velünk elégedett, az biztos. Minket persze kicsit frusztrál, hogy az autó nem igazán versenyképes, de kis költségvetésből nem lehet Ferrarit építeni. Ezt el kell fogadni." Végül megtudtuk, a Minardinál jobban érzi magát, mint anno a Jordannél, a kiscsapatnál ugyanis sokkal jobb a hangulat.

Baumgartner a következő napokban a megszokott edzésterv alapján készül Budapesten az április 4-i Bahreini Nagydíjra (eközben iskolai kötelezettségeinek is eleget tesz, no meg interjút ad néhány külföldi magazinnak és tévéstábnak), s a helyszínre a jövő hét elején Olaszországból utazik a Minardi-Cosworth többi tagjával.

konczdávid