Vágólapra másolva!
Két, népszerű internetes szakoldal is - ugyanazt a cikket közreadva - foglalkozik Baumgartner Zsolt helyzetével. Az írás szerint a magyar pilóta négy Forma-1-es futamon biztosan elindulhat a Minardi-Cosworthnak átutalt 8 millió dolláros szerződéskötési összeg egynegyedének átutalásával. Mindeközben Baumgartner csütörtökön már részt is vett első hivatalos megbeszélésén, s a Minardi székhelyén elkészítették számára azt az ülést, amelyet a március 7-én Melbourne-ben kezdődő világbajnokság futamain használ majd.

Az f1-live.com és az f1racing.net címében felteszi a kérdést: "A patriotizmus megakadályozza Zsolt debütálását?" Ezután röviden elemzi a Mol Rt.-vel megszakadt tárgyalásokat, s leszögezi: egy osztrák cég vállalta volna át az olajipari társaság 1,5 millió dolláros támogatását, de cserébe Baumgartner Zsoltnak le kellett volna mondania magyar licencéről.

Ezek után következik a cikkben a 23 éves versenyző válasza, amely gyakorlatilag megegyezik az MTI-nek szerdán adott nyilatkozatával: "Érkezett a menedzsmenthez egy külföldi ajánlat, mely egy csapásra megoldotta volna a gondunkat. Szüleimmel is egyeztetve viszont úgy döntöttem, hogy csak magyar színekben akarok a Forma-1-ben szerepelni, így elutasítottuk azt az érdeklődést."

Zárásként a cikk megemlíti, hogy a kétmilliós átutalás révén a versenyző az idei Forma-1-es világbajnokság első négy futamán biztosan rajthoz állhat, még akkor is, ha a következő hetekben kiderül, hogy "nem jön össze" a 8 milliós anyagi háttér.

Baumgartner Zsolt csütörtökön már részt is vett első hivatalos megbeszélésén, s a Minardi-Cosworth székhelyén elkészítették számára azt az ülést, amelyet a március 7-én Melbourne-ben kezdődő világbajnokság futamain használ majd. A találkozón szó esett a következő napok programjáról is, s kiderült: először kedden Valenciában tesztelheti "igazi körülmények között" az ausztrál-olasz istálló autóját.

"Fárasztó, de nagyon eredményes napon vagyok túl. Nagy örömömre végre megismerkedhettem a csapat valamennyi tagjával" - mondta a 23 éves magyar versenyző. "Kora délelőtt kezdtük a munkát, amelynek során az ülés elkészítése volt a legfontosabb fázis. Először a testméreteimet vették le, majd overallba öltöztem, s többször ki- és beszálltam az autóba. A megfelelő távolságok beállítását követően az erre speciálisan használt habbal kiöntötték azt az ülést, amelyet használok majd az év során. Ez különösen érdekes, hiszen az anyag megkötés előtt felveszi az emberi test formáját, de rendkívül nagy hőt ad le, és emiatt szinte elviselhetetlen a forróság. Kicsit kényelmetlen volt a dolog, de nem tartott 15 percnél tovább. Később a megszilárdult anyagot lereszelték, és átvizsgálták, hogy nincs-e rajta gyűrődés. Ezt követően már az így elkészített ülésbe ültem bele, és következett a biztonsági övek beállítása, a biztonsági zónákhoz való igazítása" - ecsetelte az üléspróba folyamatát Baumgartner.

Hozzátette: valószínűleg sikerült tökéletesen eltalálni az ülés legjobb beállítását, de nem elképzelhetetlen, hogy a tesztek során még apróbb korrekciókra szükség lesz. Ugyanis gyakran előfordul, hogy egy-egy ponton nyom az ülés. "Eldőlt az is, hogy először jövő héten próbálhatom majd ki az autót, amikor három napon át Valenciában tesztelek. Keddtől csütörtökig lesz arra lehetőségem, hogy elkezdjem az ismerkedést a kocsival" - jegyezte meg Baumgartner Zsolt.

A menedzsment szerdán kora este jelentette be: az elmúlt napok tárgyalásai ellenére még mindig kérdéses, hogy milyen szponzori háttérrel, de biztos, hogy Baumgartner Zsolt a 2004-es Forma-1-es világbajnokság résztvevője lesz.