Vágólapra másolva!
Az eddigieknél jóval nagyobb sikerekre vágyik a Forma-1-es Toyota-istálló, ennek érdekében a 2004-es idényben 500 millió euró elköltését tervezik.

A Toyota 2002-ben mutatkozott be a Forma-1-ben, s első idényében két pontot szerzett. Tavaly már jóval sikeresebb esztendőt zárt a kölni székhelyű gárda, a Cristiano da Matta, Olivier Panis pilótakettős 16 egységet hozott a konyhára, ám ez is csak a nyolcadik helyhez volt elegendő.

Szisztematikus építkezés ide vagy oda, a Toyotánál elérkezettnek látják az időt, hogy végre valami igazán nagyot alakítsanak. A Focus című német magazin értesülései szerint ennek érdekében költségvetésüket 500 millió euróra emelik, amellyel magasan vezetik a vonatkozó listát: a Ferrarinál is csak "szerény" 290-300 millióból gazdálkodnak.

A japán autógyár már 2002-ben és 2003-ban sem aprózta el a kiadásokat, akkor is megnyerte a pénzköltési "különversenyt" (pluszköltségként 130 millió eurót invesztált a kölni üzembe). Csak míg az elmúlt két évben néhány millió eurót vert az élcsapatokra, addig 2004-ben tönkreveri a mezőnyt: mindez arra utal, hogy a Toyota elöljárói most már minimum a dobogó közelében akarják látni az együttest, amely a Ferrari mellett egyedül építi saját erőből a karosszériát és a motort is.

A nagyratörő terveket jelzi, hogy a gárda leigazolta a Renault-tól Mike Gascoyne technikai igazgatót, aki az aerodinamika területén idén szenzációs munkát végzett a francia alakulatnál, valamint megszerezte Remi Decorzentet, Nick Heidfeld versenymérnökét is.