Vágólapra másolva!
Spanyol lapértesülések szerint Fernando Alonso 2005-től a Forma-1-es Ferrari-istálló pilótája lesz. A Jaguar színeiben szereplő Mark Webbert összeboronálták a Williamsszel, az érintett tagad. Jövőre új lebonyolítása lehet a futamoknak.

Ahogy közeledik az idény vége, úgy kel szárnyra egyre több szóbeszéd a boxutcában. Arról korábban már az [origo] is beszámolt, hogy a Ferrari szemet vetett a Renault spanyol pilótájára, Fernando Alonsóra, az azonban újdonság, hogy a Williams állítólag érdeklődik a Jaguar ausztrálja, Mark Webber iránt.

Alonso esetében a Marca című spanyol sportnapilap elevenítette fel újra a pletykát, s írásának címében tényként kezeli, hogy a fiatal titán 2005-től Maranellóba költözik. A cikk emlékeztet rá, hogy Alonso 2001-ben állítólag már előszerződést is kötött a Ferrarival, így semmi nem állhat távozásának útjába. A Renult-nál amúgy is 2004 végén jár le szerződése, így Flavio Briatore csapattulajdonos Michael Schumacher után újabb szupersztárt engedhet Olaszországba.

A lap megpróbálta kiszimatolni, mi is az igazság Alonsóval kapcsolatban, ezért szóra bírta a versenyző menedzserét, Adrián Campost. Campos elárulta, hogy természetesen már több gárda képviselőivel is tárgyalt, ám ez szerinte teljesen normális a Forma-1-ben. Nem titkolta, Alonso szívesen igazolna a Ferrari, McLaren, Williams alkotta trió egyikéhez, mert ezen autókkal egyértelműen a világbajnoki címet vehetné célba.

Campos szerint "annak esélye nulla, hogy Alonso 2004-ben csapatot váltson, ellenben 2005-ben már nagyon is valószínű a csere. Sok függ a jövő évi Renault-motor teljesítményétől is, amennyiben ugyanis a franciák jelentős javulást érnek el a lóerők tekintetében, nem kizárt a szerződéshosszabbítás sem."

Szintén sokat beszélnek mostanában Mark Webberről. Az ausztrálról azt tartják, egy háromemberes csere résztvevője lenne, amelynek keretében ő lenne Juan Pablo Montoya utódja a Williamsnél, a kolumbiai menne a McLarenbe David Coulthard helyére, míg a skót Webber elárvult Jaguarjába ülne be. Webber szerződése 2005-ig érvényes, s az ausztrál szerint mindez csupán üres fecsegés, ami arra azonban jó lehet az érintett élcsapatoknak, hogy kicsit lefaragjanak pilótáik fizetéséből.

"Fogalmam sincs, ki találta ezt ki, mindenesetre a menedzserek ennek hatására alább adhatják igényeiket a nagy licitálásban" - mondta sejtelmesen az ausztrál.

Szintén pletykaszintű a hír, amely a versenyhétvégék új lebonyolítását illeti: egy javaslat szerint 2004-től csak szabadedzéseket rendeznének péntekenként, ezért cserébe évente csak tíz napot lehetne tesztelésre fordítani. A szombati időmérő edzésen a mostani egy helyett nyolc kört lehetne megtenni, míg vasárnap délelőtt tartanák a második időmérőt (a jelenlegi egykörös szabály alapján), délután pedig a futamot (szombat-vasárnap csak egy motor használata lenne megengedett).

A Forma-1-es testület október 3-án dönt a felvetésről, amely Flavio Briatore szerint kedvező visszahangra talált a csapatok körében. Ennek ellentmond, hogy a Ferrari hallani sem akar róla (két privát tesztpályájuk van, ennek előnyeit továbbra is élvezni akarják, a tíznapos korlátozással azonban nem lenne rá lehetőségük), s Indianapolisban is nemet mondott rá a többség. Különösen a vasárnapi időméréssel vannak gondok, Sir Frank Williams szerint a pilóták nem is érnének rá délelőtt, akkor ugyanis szponzori kötelezettségeiknek kell eleget tenniük.

kd