Vágólapra másolva!
A Renault főmérnöke, Mike Gascoyne úgy véli, csapata már idén képes lehet arra, hogy futamokat nyerjen. A jerezi tesztek második napján ismét Cristiano da Matta volt a leggyorsabb, Sir Frank Williams szerint pedig sok rejlik még együttesében.

Mike Gascoyne-t, a Forma-1-es Renault csapatának főmérnökét igencsak magabiztossá tette, hogy az idénynyitó Ausztrál Nagydíjon Jarno Trulli az ötödik, míg Fernando Alonso a hetedik helyet szerezte meg, s az Autosport című magazinnak úgy nyilatkozott, amennyiben a gárda egy kicsivel erősebb motort kap, már az idén harcban lehetnek a futamgyőzelmekért.

Egyöntetű vélemények szerint jelenleg a BMW P83-asa a legizmosabb erőforrás a száguldó cirkuszban, teljesítménye valahol 900 lóerő körül, vagy esetleg kicsivel afelett lehet. A Renault erejét jelenleg 830 lóerőre taksálják, egy csütörtöki hír szerint azonban a franciák már majdnem kész vannak egy 900 lóerős erőforrással, s legkésőbb a júliusi Francia Nagydíjon be is vetik. A Renault eredeti elképzelései szerint 2006-ra erősödött volna meg az istálló annyira, hogy harcban legyen a világbajnoki címért, Mike Gascoyne szerint viszont már sokkal hamarabb eljöhet az ideje annak, hogy Trulli vagy Alonso a dobogó tetejéről integessen a nézőknek.

Renault F1 2003/sport/f-1/20030207renault.htmlRenaulthttp://forum.origo.hu/forum?act=show&fid=34212Coulthard nyerte az Ausztrál Nagydíjat/sport/f-1/20030309ausztral.html930 lóerőt tud az új McLaren/sport/f-1/20030311930loerot.htmlDa Matta világbajnok akar lenni/sport/f-1/20030305damatta.htmlSchumi a Barcával edzhet, veszélyben a Brit Nagydíj/sport/f-1/20030314schumi.html

"Meg vagyok győződve róla, hogy képesek vagyunk versenyeket nyerni" - mondta Gascoyne az Autosportnak. "A kasztnink már most felveszi a versenyt bárkivel, egyedül a motorunk teljesítményén kellene javítani. Ha lóerőben olyan erősek lennénk, mint a három élcsapat, már most harcban lehetnénk az első helyért. A következő versenyek feladata lesz, hogy még megbízhatóbbá tegyük az autót, utána már a Ferrari is retteghet tőlünk."

A spanyolországi Jerezben mindeközben folytatódtak a Toyota, McLaren, Williams és BAR részvételével zajló tesztelések, s a második napon ismét az újonc Cristiano da Matta volt a leggyorsabb, ezúttal is közel hat tizedet vert a második helyezettre, az osztrák Alexander Wurzra. A McLaren tesztpilótája egyébként már a szuperautónak ígért MP4-18-as egyes alkatrészeit próbálgatta, csakúgy, mint a wokingiak színeiben másodszor is lehetőséget kapó Pedro de la Rosa. "Az időjárás szerencsére megint a kegyeibe fogadott minket, így gondtalanul tudtunk dolgozni" - mesélte da Matta, aki különböző beállítási variációkat, valamint a Michelin abroncsokat tesztelte leginkább. "Nagyon elégedett vagyok az elmúlt két napban elvégzett munkánkkal, jó ütemben halad felkészülésünk a Malajziai Nagydíjra. Most egy napot otthon töltök, majd elrepülök Sepangba, hogy felkészüljek a várható hőségre." A Toyota volánját az istálló másik pilótája, a francia Olivier Panis veszi át pénteken és szombaton.

Felipe Massa ismét grandiózus munkát végzett el a tavalyi Ferrarival Fioranóban, a brazil ezúttal 122 kört tett meg a tűzpiros négykerekűvel. A munka fókuszában a Bridgestone abroncsok tesztelése állt, szintén már a Malajziai Nagydíjra gondolva. Legjobb ideje 57.496 volt, azaz javított szerdai teljesítményéhez képest.

Jerez, második nap:
1. da Matta (brazil, Toyota) 1:18.991 (73 megtett kör)
2. Wurz (osztrák, McLaren-Mercedes) 1:19.525 (56)
3. Gené (spanyol, Williams-BMW) 1:19.778 (71)
4. de la Rosa (spanyol, McLaren-Mercedes) 1:20.232 (56)
5. Szato (japán, BAR-Honda) 1:21.144 (60)

[origo]