Vágólapra másolva!
A Forma-1-es csapatok közül elsőként a Toyota mutatta be idei autóját, a TF103-at. A franciaországi Paul Ricard-pályán tartott sajtótájékoztatón bátor elképzeléseket fogalmaztak meg a vezetők. Az autósport elitkategóriájának tavalyi újonca előre akar lépni, ennek legfontosabb eleme, hogy a csapatnak állandóan be kellene kerülnie valamelyik pilótája révén a pontszerzők, az első nyolc közé.
Forrás: EPA
Panis, az új Toyota, Zonta és Da Matta


Gustav Brunner főtervező hozzátette: a téli szünetben elvégezték az előrelépéshez szükséges módosításokat: "Mindent megváltoztattunk az autón, leginkább az aerodinamikát fejlesztettük."

A legutóbbi szezonban a finn Mika Salo (2 pont, 17. hely) és a pont nélküli skót Allan McNish szerepelt Toyotával, de szerződésüket felbontották. Helyettük a BAR-Hondától érkező francia Olivier Panis és a tavalyi CART-bajnok brazil Cristiano da Matta igyekszik majd megfelelni az elvárásoknak. Munkájukat a szintén brazil, Forma-1-es múlttal rendelkező Ricardo Zonta (1999 és 2001 között 31 futamon 3 pontot gyűjtött) segíti tesztpilótaként.

A Forma-1 2002-es idénye számokban/sport/f-1/20021014aforma1.html

A Toyota tavaly tizedik, utolsó előtti volt a konstruktőrök között. A mögötte végző, szintén kétpontos Arrows idei indulását azonban már nem engedélyezte a Nemzetközi Automobil Szövetség.

A következő (már nyilvánosságra hozott) autóbemutatók:
BAR-Honda: január 14, Barcelona
Renault: január 20., Luzern és január 23., Le Castellet
Jaguar-Cosworth: január 21., csak interneten
Williams-BMW: január 31., Barcelona
Sauber-Petronas: február 9., Zürich