Meghalt egy brit tinédzser, mert 14 órán keresztül nem jött ki a mentő

999, segélyhívó, hívás, telefon, illusztráció,
London, London/UK - April 02 2019: iPhone being used to dial emergency phone numbers, 999, 911, 112 white background with mans hand holding mobile or cell phone
Fotó: Shutterstock/Simon Vayro
Vágólapra másolva!
A West Midlands Mentőszolgálat bocsánatot kért Bradley Holder halála miatt. A 19 éves fiatal ugyanis meghalt, miután 14 órát várt a mentőkre.
Vágólapra másolva!

Egy tinédzsert holtan találtak otthonában, miután 14 órán keresztül kellett a mentőre várnia annak ellenére, hogy háromszor is hívták a 999-et.

999, segélyhívó, hívás, telefon, illusztráció,
Képünk illusztráció.
Fotó: Shutterstock/Simon Vayro

A 19 éves burslemi Bradley Holder egy kábítószer , az MDPHP, más néven „majompor” bevétele után kezdett el szabálytalanul viselkedni. A barátai azonnal aggódni kezdtek a fiú viselkedése miatt. A társaság többi tagja emiatt úgy döntött, inkább mentőt hívnak barátjukhoz. 2022. december 18-án két segélyhívást is indítottak; az elsőt 19.26-kor, majd a másodikat 23.13-kor – számolt be a Mirror.

A fiú ismerősei továbbra sem adták fel, a két hívást követően ugyanis másnap reggel 9 óra után harmadszor is tárcsázták a 999-et, aminek következtében végül kiérkezett egy mentőautó. Mire azonban megérkezett a segítség, már túl késő volt, ugyanis holtan találták Bradley-t a Haywood Akadémia egykori diákját. A West Midlands Mentőszolgálatnál nemrég vizsgálatot indítottak, ugyanis

 a halottkém kimondta, hogy a mentőszolgálat "súlyos mulasztása" hozzájárult a fiú halálához.

A mentőszolgálat azóta, a vizsgálatot követően bocsánatot kért. A StokeOnTrent Live jelentése szerint a mentőszolgálat december 18-án hosszas késéssel küszködött a Royal Stoke Egyetemi Kórházba való eljutás során. A mostani vizsgálatot követően a West Midlands Mentőszolgálat szóvivője azt mondta:

Először is elnézést kérünk Bradley Holder családjától a késedelmes válaszért, és részvétünket fejezzük ki.

"Teljes körű vizsgálatot végeztünk, hogy megtudjuk, mit tanulhatunk egy ilyen tragikus esetből, figyelembe véve a halottkém vizsgálati eredményeit. Eltökélt szándékunk, hogy mindent megtegyünk  annak érdekében, hogy megakadályozzuk, hogy ilyesmi még egyszer megtörténjen. Az eredeti hívás, 2022. december 18-án átadási késéseket tapasztaltak a kórházakban, és 78 másik, kettes kategóriába tartozó hívás várt a megyében, összesen több mint 1600 órányi mentőórát veszítettünk a kórházi késések miatt. Ez annyi, mintha 136 mentőautónkat kivonták volna a forgalomból.

„A mentőszolgálat az egészségügyi és szociális ellátórendszer egyes részeinek együttműködésére támaszkodik, hogy a mentők gyorsan eljuthassanak a betegekhez. Sajnálatos módon az egészségügyi és szociális ellátásban tapasztalható nyomás hosszú kórházi átadási késésekhez vezetett, mivel személyzetünk olyan betegekkel foglalkozik, akiknek kórházba kell kerülniük. Az végeredmény pedig az, hogy személyzetünk késve éri el a betegeket”– írták a közleményükben.