Az utolsó szabadedzés alapján Max Verstappen pole pozícióját legfeljebb a két McLaren veszélyeztetheti, de a Ferrarik is szeretnének beleszólni az első helyek sorsába. Tavaly az első három helyezett között 57 ezred döntött a szuzukai időmérőn, idén is izgalmas kvalifikáció várható. A feltartás elkerülése végett ráadásul szigorú időkorlátot is bevezettek, így biztosan eseménydús időmérő jön – kövesse velünk!
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható.
Érik a meglepetés
Köszöntjük Olvasóinkat a Japán Nagydíj időmérő edzésének élő közvetítésében! Az utolsó szabadedzés alapján Max Verstappen pole pozícióját legfeljebb a két McLaren veszélyeztetheti, de a Ferrarik is szeretnének beleszólni az első helyek sorsába. Tavaly az első három helyezett között 57 ezred döntött a szuzukai időmérőn, idén is izgalmas kvalifikáció várható.
Fontos szabályváltozás
A feltartás elkerülése végett ráadásul szigorú időkorlátot is bevezettek, így minden kört (a ki- és levezetőket is) 1:54,000-on belül kell teljesítenie a mezőnynek. Hasonlót láthattunk Monzában is, és itt is segíthet a panaszok elkerülésében.
Egy hely kiadó
Hajnalban bejelentette az AlphaTauri a jövő évi pilótapárosát, így már csak a Williamsnél maradt egy üres ülés 2024-re.
Ketten ismerik azt, amiért most húszan küzdenek
A jelenlegi mezőnyből csak Hamilton (4-szer) és Verstappen (1-szer) nyert időmérőt Szuzukában, de mellettük Alonso és Bottas is nyert már itt futamot.
Nagyon fontos óra következik
Az eddigi 32 szuzukai versenyhétvégéből 25-ször lett végül dobogós a pole-ból induló pilóta, ebből 16-szor nyert is. További 12-szer a második helyről rajtoló versenyző nyert, így mindössze 4 olyan volt, amelyen az első soron kívülről lehetett futamot nyerni. A történelem alapján fontos tehát a jó időmérős helyezés.
Stroll nem akarja a 64.-et
A jelen időmérős formátum bevezetése óta Magnussen 64-szer, Stroll 63-szor esett ki a Q1-ben. A dán eddig jól teljesített a hétvégén, a kanadai kevésbé, így akaratlanul is utolérheti a riválisát. Előttük egyébként csak egy pilóta jár ebben a mutatóban: Ericsson 71-szer búcsúzott az első szakaszban.
Ilyenek a körülmények
28 fokos levegőben, 39 fokos pályán, és mindössze 47%-os páratartalomban kezdődik majd a várhatóan teljesen száraz időmérő. A jóslatok szerint a versenyen sem várható majd eső, noha holnap hajnalban lehet kis csapadék.
Welcome to qualifying at Suzuka! #JapaneseGP #F1 pic.twitter.com/ImCtCdTv7F
— Formula 1 (@F1) September 23, 2023
Elindult az időmérő
Lawson és Stroll vágott neki elsőként a pályának.
Továbbra is csak ketten a pályán
Lawson és Stroll már gyors körön, a többiek a bokszban.
Új-zélandi vezetés
Lawson 1:31,729-es idejétől Stroll bő fél másodperccel maradt el. Érkeznek a többiek is, egyelőre a Ferrarik és az Alfa Romeók kivételével.
A hétvége eddigi legjobb ideje
Verstappen 122 ezreddel jött be 1:30-on belülre, ez az eddigi leggyorsabb kör. Mögötte Norris és Pérez áll, de még jönnek a többiek.
Óriási baleset, piros zászló
Sargeant csapta a falnak a Williamset, félbeszakad az időmérő.
Ez duplán nem jött jókor
Nem az első autótörése az amerikainak, és miután ő az egyetlen, akinek még nincs a jövő évre szerződése, semmiképp nem mellette szól ez a baleset.
Mutatjuk a megszakítás okát
RED FLAG
— Autosport (@autosport) September 23, 2023
Sargeant has crashed!
Driver ok ? #F1 #JapaneseGP pic.twitter.com/yD6x4XTcH0
Megvan az újraindítás időpontja
8:22-kor folytatódik az időmérő.
A Ferrariknak is sietős
Sainznak és Leclerc-nek sincs még mért ideje, így érthető módon ők azonnal a pályára hajtottak. Lawson követte őket.
Leclerc és Sainz is túl az első körén
Verstappen, Norris, Leclerc, Piastri, Sainz, Pérez az élen a sorrend négy perccel a Q1 vége előtt.
Az új szabály ellenére megy a helyezkedés
Sargeanten kívül még négy pilótának nincs mért köre, így nekik különösen sürgős a dolog, de a teljes mezőny próbál taktikusan helyezkedni. Ezzel nincs gond, ha körbeérnek 1:54 alatt a kivezető körön.
Form an orderly queue, please!
— Formula 1 (@F1) September 23, 2023
The pressure is ON with three minutes of Q1 to go #JapaneseGP #F1 pic.twitter.com/UEz3fmB7ny
Csak megvan a 64.
Stroll búcsúzott, ahogy Sargeant is. Hülkenberg, Csou és Albon is kieső helyen még, de ők javíthatnak.
Vége a Q1-nek, ők a kiesők
Bottas, Stroll, Hülkenberg, Csou és Sargeant búcsúzott.
? Q1 ELIMINATED DRIVERS ?
— Formula 1 (@F1) September 23, 2023
Bottas
Stroll
Hulkenberg
Zhou
Sargeant #JapaneseGP #F1 pic.twitter.com/OdOhX8KRX7
Változott az időjárás
Három fokkal hűvösebb van Szuzukában, mint szűk egy órája, ez befolyásolhatja a teljesítményeket is. Kezdődik a Q2!
Váratlanul erős csapat
Az AlphaTauri hirtelen talált valamit, mert remekül teljesített a Q1-ben. A képernyőre ki is írták, hogy a gyors kanyarokban csak a két McLaren és Verstappen gyorsabb náluk, ez lehet a sikerük titka. Kérdés, sikerül-e a Q3-ba is bejutnia Lawsonnak vagy Cunodának.
A Ferrari ezúttal nem bízza a véletlenre
Verstappen, Albon, Leclerc és Sainz csak a pályán, ők már gyors körökön is vannak.
Nőtt Verstappen előnye
Használt lágyakon ment mindenki most, Verstappen ezeken fél másodperccel vezet Leclerc, és 1,2 másodperccel Sainz előtt.
Pérez még így is nagyon messze
A mexikói új lágyakon van, így is négy tized a lemaradása Verstappentől. A McLarenek is újakon érkeznek.
Mindenki túl az első körén, ez az állás
Verstappen, Piastri, Norris, Pérez, Cunoda, Leclerc, Sainz, Russell, Hamilton és Lawson az első tíz. Alonsónak, Oconnak, Gaslynak, Albonnak és Magnussennek mindenképp javítania kell a továbbjutáshoz.
Max Verstappen is setting the pace, with Oscar Piastri and Lando Norris behind
— Formula 1 (@F1) September 23, 2023
6 minutes of Q2 to go! #JapaneseGP #F1 pic.twitter.com/BdRfqceOf3
Egyedi stratégia
Albon nem vár szélárnyékra, inkább magától kijött másodszor is: a hetedik helyre lépett előre. A brit-thai épp befejezte a gyors körét, amikor a Ferrarik is kihajtottak a bokszból. Jön a Q2 hajrája, három perc van hátra belőle.
Verstappen nem az élen zár
A holland a bokszban maradt, Leclerc pedig 24 ezreddel megelőzte – nagy jelentősége nincs.
Alonso továbbjutása 43 ezreden múlt
A spanyol a jó oldalán zárt az ezredeknek. Lawson, Gasly, Albon, Ocon és Magnussen esett ki a Q2-ben.
Indul az utolsó szakasz
Kezdődik a 12 perces Q3, amelyben Verstappenre reálisan a McLarenek és a Ferrarik lehetnek veszélyesek. Ha a holland hibátlan kört teljesít, valószínűleg ők sem. Az első sorokért viszont nagy csata lesz, és ezekbe Pérez és a Mercedesek is beleszólhatnak. Cunoda és Alonso top 8-as helyezése meglepetés lenne.
Q3 GREEN LIGHT
— Formula 1 (@F1) September 23, 2023
The top 10 shootout starts now! #JapaneseGP #F1 pic.twitter.com/KKoDqSqdt2
Ez a kör első helyet érhet
A Ferrarik, Russell és Alonso kivár, a többiek túl az első gyors körön. Verstappen 1:29,012-es köre akár pole-t is érhet. Mögötte Piastri, Norris, Pérez, Hamilton és Cunoda a sorrend.
A Ferrarik mindent egy lapra tesznek fel
Most Russell és Alonso a pályán, a Ferrarik még mindig kivárnak. Négy és fél perc van hátra.
Hamilton még hátrébb szorul
Russell a negyedik, Alonso a hatodik helyre érkezett, így Hamilton egyelőre csak Cunodát előzi. Jönnek a többiek, köztük a Ferrarik is, akiknek egyetlen gyors körük lesz.
Tovább javít Verstappen
1:28,877 az új vezető idő, és minden bizonnyal a győztes idő.
Pérez nagyon messze
Háromnegyed másodperces hátránnyal csak az ötödik a mexikói, a két Ferrari közé férkőzött.
Ez lett a végeredmény
Verstappen, Piastri, Norris, Leclerc, Pérez, Sainz, Hamilton, Russell, Cunoda és Alonso lett az első tíz sorrendje. Most megköszönjük a figyelmüket, az összefoglalóval és az értékelésekkel hamarosan jelentkezünk!