A sprintfutamot tartalmazó Sao Pauló-i Nagydíj második szabadedzésén egyértelműen a versenyszimulációs beállítások tesztelése volt a csapatoknál a középpontban, hiszen ezúttal az időmérő helyett az év utolsó sprintjére és a vasárnapi futamra kellett készülniük.
A Williamsnél az FP2-re pilótacsere történt: Alexander Albon autójában a jövőre (szinte bizonyosan) a csapattársává váló, Logan Sargeant foglalt helyet, akinek legalább 100 kilométer (24 kör) teljesítése volt a cél a szuperlicenc pontjainak növelése végett.
Az időjárási körülmények az első gyakorláshoz hasonlóak voltak: száraz pálya, 25 fokos levegő és 47 fokos aszfalt fogadta a versenyzőket.
Öt perc elteltével kilenc pilótát láthatott a közönség, köztük a pénteken gyengébb eredménnyel záró Ferrarikat, ahol Carlos Sainz a mezőny nagy részéhez hasonlóan közepes gumikon, Charles Leclerc lágyakon gyakorolt és ők ketten álltak az élre. Ezután a két Red Bull, majd a két Mercedes is megjelent, közülük hárman a keményeken nyitottak, míg
George Russell először a lágyakkal próbálkozott, amivel át is vette az első helyet.
Legtovább a két McLaren és a két AlphaTauri maradt a bokszban, de az első negyedóra végén ők is kigurultak, így néhány percig mind a húsz autó a pályán volt. Nicholas Latifi volt az első, aki jelentősen belehibázott egy körébe,
a kanadai autója nem engedelmeskedett neki az utolsó kanyar előtt, így a fűre csúszott.
Félidőhöz közeledve csak a két Aston Martin, a két Alfa Romeo és a vezetést a lágyakon átvevő Esteban Ocon próbálkozott többféle gumikeverékkel, a legszorgosabban pedig Leclerc körözött, aki 22 körnél járt 30 perc után.
A folytatásban mások mellett a két Red Bull, Sainz és az erős széllökésekre panaszkodó Hamilton is átváltott
lágyakra, amelyek meglehetősen jól bírták a körülményeket (a felforrósodó aszfalthőmérsékletet is), és az adatok alapján úgy tűnt, hogy végigbírhatnak 24 kört, azaz a sprintfutam távját.
Sargeant 20 perccel a vége előtt teljesítette a küldetését, összesen 28 körrel zárta a második szabadedzést.
Az utolsó tíz perchez érve már csak azok nem a lágyakon köröztek, akik a gyakorlás első felében tesztelték azokat, így sokaknak a körideje is javult. Ám Ocon első idejére már senki nem volt veszélyes, így a francia zárta az élen a sorrend szempontjából kevésbé fontos szabadedzést, amit mindenki nagyobb hiba nélkül, legalább húsz kört autózva tudott teljesíteni.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható.
2024.04.19. - 03:30Chinese Grand Prix - 1st Practice |
2024.04.19. - 07:30Chinese Grand Prix - Sprint Shootout |
2024.04.19. - 10:00Chinese Grand Prix - 2nd Practice |
2024.04.20. - 03:00Chinese Grand Prix - Sprint |
2024.04.20. - 07:00Chinese Grand Prix - Qualification |
2024.04.20. - 10:00Chinese Grand Prix - Last Practice |
2024.04.21. - 07:00Chinese Grand Prix - Race |
2024.05.03. - 05.05.Miami Grand Prix |
2024.05.17. - 05.19.Emilia Romagna Grand Prix |
2024.05.24. - 05.26.Monaco Grand Prix |
2024.06.07. - 06.09.Canadian Grand Prix |
2024.06.21. - 06.23.Spanish Grand Prix |
2024.06.28. - 06.30.Austrian Grand Prix |
2024.07.05. - 07.07.British Grand Prix |
2024.07.19. - 07.21.Hungarian Grand Prix |
2024.07.26. - 07.28.Belgian Grand Prix |
2024.08.23. - 08.25.Dutch Grand Prix |
2024.08.30. - 09.01.Italian Grand Prix |
2024.09.13. - 09.15.Azerbaijan Grand Prix |
2024.09.20. - 09.22.Singapore Grand Prix |
2024.10.18. - 10.20.United States Grand Prix |
2024.10.25. - 10.27.Mexican Grand Prix |
2024.11.01. - 11.03.Brazilian Grand Prix |
2024.11.21. - 11.24.Las Vegas Grand Prix |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |