Társoldalunk:
Hírlevél

Elképesztően szoros az élmezőny a brazíliai időmérő előtt, de egy Ferrarira büntetés vár

2022.11.11., 16:20
rendezés

Az első három helyezett között mindössze nyolc ezred döntött a Sao Pauló-i Nagydíj első szabadedzésén, de a Mercedesek lemaradása is csekély a kvalifikáció előtt. A vasárnapi futam rajtjánál azonban az egyik Ferrarit hátrasorolják majd.

GPHírek
16:10

Egyelőre elmarad az eső

Köszöntjük Kedves Olvasóinkat, hamarosan kezdődik a Sao Pauló-i Nagydíj első szabadedzése! Az előrejelzések által jósolt káosz egyelőre elmarad, hiszen most nem várható eső, és az időmérőn is csak kis eséllyel. Merthogy ezután a kvalifikáció következik, hiszen holnap már a sprintfutamot rendezik, amikorra persze könnyen megérkezhet az eső. Erről és az egyéb tudnivalókról az alábbi előzetesünkben olvashatnak.

KAPCSOLÓDÓ CIKK

GPHírek
16:15

Nem lesz pilótacsere

Ahogyan arról tegnap beszámoltunk, Lando Norris kihagyta a csütörtöki médianapot, miután feltehetően étekmérgezés miatt rosszul érezte magát. A brit versenyző most a közösségi médiában tudatta, hogy ott lesz a hétvégén, a képhez azt a szöveget fűzte hozzá, hogy "nem szabadultok meg tőlem ilyen könnyen".

KAPCSOLÓDÓ CIKK

GPHírek
16:17

Leclerc javulásra számít

A Ferrari két hete borzasztóan szerepelt, és idénybeli legrosszabb versenyüket futották, már ami a nyers tempót illeti. Mindez azonban jelentős részben a magaslati levegőnek volt betudható, így a monacói pilóta optimistán várja a mostani hétvégét.

KAPCSOLÓDÓ CIKK

GPHírek
16:22

Gasly nagy veszélyben van

A francia versenyző Mexikóban begyűjtötte tizedik büntetőpontját egy naptári éven belül, így már csak 2 egységre van az eltiltástól. Sokan logikusnak tartják, hogy most kapjon büntetést, így tiszta lappal kezdhetné karrierjét az Alpine-nál, de szavaiból azt lehetett kivenni, hogy nem készül trükközésre, ellenben szabályváltozásokat sürget.

KAPCSOLÓDÓ CIKK

GPHírek
16:28

Elviselhető a hőmérséklet

A levegő 24, az aszfalt 46 fokos nem sokkal a kezdés előtt. A páratartalom 68 százalék, eső pedig biztosan nem fog esni a következő bő egy órában.

GPHírek
16:31

Zöld zászló

Elindult az első szabadedzés, és Kevin Magnussen vezetésével jó néhányan pályára rajzanak. Fontos, hogy sok kört tegyenek meg, hiszen ez az egyetlen gyakorlás az időmérő előtt.

GPHírek
16:33

A kemény gumik vannak többségben

Albont leszámítva mindenki elhagyta a garázst. A legtöbben keményeket használnak, csupán heten kezdtek közepeseken, de az Aston Martinok szokásuk szerint csak egy kört tettek az abroncsokba.

GPHírek
16:37

Verstappen hibával kezdett

A tavalyi futam emlékére túlságosan mélyet fékezett a 4-es kanyarban, persze ez most valódi hiba volt. Csapattársa, Pérez kezdett az élen, de a holland pilóta azóta felülmúlta őt, sőt, Bottas is megelőzte. A címvédő 1:14.104 másodperccel kezdett, az Alfa Romeo versenyzője pedig ezredre azonos időt autózott vele, igaz, eggyel lágyabb gumikon.

GPHírek
16:40

Bottas tovább gyorsult

A tízszeres futamgyőztes 297 ezreddel előzte meg Verstappent, aki azóta a bokszban is járt. Igaz, még mindig nem elégedett az autóval, hiszen az imént közölte, hogy a versenygép egyáltalán nem fordul. Norris kicsit megnyírta a füvet a 13-as kanyar kijáratánál.

GPHírek
16:42

Sainzot ,megbüntették

Pár perce vált hivatalossá, hogy a spanyol versenyző megkapta idénybeli hatodik belső égésű motorját, ami 5 rajthelyes büntetést fog eredményezni. Fontos, hogy ezt nem a sprintfutamon, hanem a versenyen fogja letölteni.

GPHírek
16:44

Verstappen visszaállt az élre

Mindezt még azelőtt tette, hogy Sainz büntetésére fény derült. A Red Bull pilótája 161 ezreddel bizonyult gyorsabbnak Bottasnál, csapattársa előtt pedig további 165-tel vezet. Sainz a negyedik, Leclerc a hetedik helyen áll.

GPHírek
16:46

Sainzcal kibabrált volt csapattársa

Norris nem húzódott le a Ferrari versenyzője elől, akinek ezért ki kellett futnia a rázókőre. A brit versenyzővel egyébként jó viszonyt ápoló Sainz nagyon veszélyesnek titulálta a szituációt.

GPHírek
16:49

Verstappen növelte előnyét, Hamilton zárkózott

A kétszeres világbajnok 71 ezreddel volt gyorsabb korábbi önmagánál. A Mercedes versenyzője a negyedik helyre ugrott fel, lemaradása pedig 417 ezred tavalyi riválisával szemben. Vettel szintén szélesre vette a 4-es kanyart.

GPHírek
16:51

Mi a fenét csinál Stroll?

Ezt nem mi kérdezzük, hanem Leclerc, akit kanyarokon keresztülnem engedett el az Aston Martin versenyzője. Vélhetően csupán annyiról van szó, hogy a háromszoros dobogós nem figyelt oda.

GPHírek
16:54

Elnéptelenedett a pálya

Egy pillanatig senki nem volt kint, de aztán Pérez "váltotta" Latifit. A mexikói versenyző a mezőnyből elsőként tette fel a lágyakat. Azóta Schumacher is visszatért, de ő a közepeseken folytatja a munkát.

GPHírek
16:58

Pérez brutális különbséggel vette át a vezetést

Még egy apróbb hiba is belefért, így is 1,527 másodperccel vezet a szintén javító Schumacher előtt. Persze könnyű dolga volt, hiszen a német versenyzővel ellentétben a lágyakon van. Verstappen szintén elhagyta a garázst a C4-eseken.

GPHírek
16:59

Vészjósló statisztika Strollról

A Sky Sports közvetítésében hangzott el, hogy a kanadai versenyző eddigi négy próbálkozása során soha nem jutott túl a Q1-en, nem verte meg csapattársát az időmérőn, illetve nem szerzett pontot Brazíliában. Most sem kezdett jól, hiszen csak Latifit előzi meg, de még sok van hátra.

GPHírek
17:01

Verstappen nem tudott élre állni

Lila szektorral kezdett, de aztán lassabb volt Pérezhez képest. Igaz, így is mindössze 8 ezreddel maradt el tőle. A címvédő továbbra is panaszkodik az autóra, és kijelentette, hogy még mindig rosszul fordul.

GPHírek
17:04

Jól muzsikál a Haas

Egészen mostanáig a két legjobb időt futották a közepes gumikon, de Alonso most megelőzte őket. Persze ez akár SChumacherék, akár a spanyol pilótára nézve megtévesztő lehet, hiszen tisztább pályán autózhattak.

GPHírek
17:06

A Red Bullok eltérő programon vannak

A bikások pilótái feltették a lágyakat, és annak rendje és módja szerint nagy előnyben vannak a többiekkel szemben. Mindez azt jelenti, hogy ma még nem használták a közepeseket, ellentétben a Ferrari és a Mercedes versenyzőivel. Leclerc egyébként a C3-asokon is a harmadik pozíciót foglalja el.

GPHírek
17:08

Verstappen a lassú kanyarokban szenved

Mérnöke megkérdezte, hogy mely kanyarokban érez problémát, mire azt válaszolta, hogy a 6-ost és a 7-est leszámítva mindenhol. Tekintve, hogy gyors kanyarokról van szó, a Red Bull ezek szerint a pálya lassú részein nem működik jól.

GPHírek
17:10

Sainz közel került a Red Bullokhoz

Persze a 251 ezred nem hajszálnyi különbség, de a gumikülönbség ismeretében a Ferrarinál optimisták lehetnek. Persze az imént hallottuk, hogy a Red Bullban még van tartalék, amennyiben megtalálják a megfelelő beállításokat.

GPHírek
17:12

Verstappen nem tudott javítani

237 ezreddel maradt el saját maga legjobbjától, így továbbra is második. Hozzá hasonlóan Hamilton sem elégedett az autóval, a hétszeres világbajnok szerint hátul nincs elég tapadás.

GPHírek
17:16

Strollnak gondja van

A kanadai versenyző keményen átment a kerékvetőn, majd közölte, hogy valami probléma van az autóval. Csapata azonnal a bokszba rendelte, hogy orvosolják a tizennegyedik helyen álló pilóta gondját.

GPHírek
17:18

Lassú a Mercedes

Legalábbis Russell ideje alapján, aki 336 ezreddel maradt el Péreztől. Ez önmagában nem tűnik vészesnek, de egyrészt rövid a pálya, másrészt Sainzot sem tudta megelőzni, aki eggyel keményebb keverékeken futotta meg eddigi legjobb körét. Hamilton egyelőre a garázsban várakozik.

GPHírek
17:21

A Red Bullok már aligha javítanak

Bár mindketten lágyon vannak, Pérez és Verstappen is a versenyszimulációt teljesíti. Meglátjuk, hogy Hamilton vagy a Ferrarik megelőzik-e őket, a hétszeres világbajnok most kezdte meg gyorskörét.

GPHírek
17:23

Hamilton hibázott, Russell javított

A 37 éves versenyző elfékezte a 8-as kanyart, miután agresszíven ráment a rázókőre. Csapattársa ellenben gyorsult, és feljött a harmadik helyre, 202 ezredes hátrányban Pérez mögött.

GPHírek
17:25

Most derülnek ki az erőviszonyok

Jönnek a Ferrarik, és immáron rajtuk is lágyak vannak. Sainz és Leclerc ideje alighanem sokat el fog árulni azt illetően, hogy a kvalifikáción mire lehet számítani.

GPHírek
17:26

Hamilton megelőzte csapattársát

A Red Bullokat viszont nem, így a harmadik helyen áll, 15 ezreddel Russell előtt. A hétszeres világbajnok forgalomban volt, de ez a szélárnyék miatt akár még jól is jöhetett neki.

GPHírek
17:28

Elképesztően szoros az eleje

Azok után, hogy Pérez és Verstappen között 8 ezred a különbség, Leclerc bejött közéjük, és mindkettejükkel szemben 4-4 ezred a differencia. Sainz 1 ezreddel előzte meg Hamiltont, de az ő körében egyértelműen maradt: a második és a harmadik szektorban sem tudott javítani.

GPHírek
17:31

Kockás zászló

Véget ért az első szabadedzés, amelyen Pérez végzett az élen, 4 ezreddel megelőzve Leclerc-t, és ennek kétszeresével Verstappent. Mögöttük Sainz, Hamilton, Russell, Vettel, Schumacher, Bottas és Gasly az első tíz sorrendje.

GPHírek
17:34

Hatalmas izgalmak várhatóak

Az első három közötti differenciáról már volt szó, de az is kecsegtető, hogy az első hat 202 ezreden belül van, akármennyire is rövid a pálya. A Red Bull és a Ferrari versenyzői közül bárki odaérhet, és a Mercedesnek is csak minimális a hátránya. A középmezőnyben is lehet tűzijáték, hiszen az első tízet négy különböző csapat versenyzője egészíti ki. Mi ezzel köszönjük meg figyelmüket, hamarosan jelentkezünk az összefoglalóval!

Még több bejegyzés