Az első három helyezett között mindössze nyolc ezred döntött a Sao Pauló-i Nagydíj első szabadedzésén, de a Mercedesek lemaradása is csekély a kvalifikáció előtt. A vasárnapi futam rajtjánál azonban az egyik Ferrarit hátrasorolják majd.
Egyelőre elmarad az eső
Köszöntjük Kedves Olvasóinkat, hamarosan kezdődik a Sao Pauló-i Nagydíj első szabadedzése! Az előrejelzések által jósolt káosz egyelőre elmarad, hiszen most nem várható eső, és az időmérőn is csak kis eséllyel. Merthogy ezután a kvalifikáció következik, hiszen holnap már a sprintfutamot rendezik, amikorra persze könnyen megérkezhet az eső. Erről és az egyéb tudnivalókról az alábbi előzetesünkben olvashatnak.
Nem lesz pilótacsere
Ahogyan arról tegnap beszámoltunk, Lando Norris kihagyta a csütörtöki médianapot, miután feltehetően étekmérgezés miatt rosszul érezte magát. A brit versenyző most a közösségi médiában tudatta, hogy ott lesz a hétvégén, a képhez azt a szöveget fűzte hozzá, hogy "nem szabadultok meg tőlem ilyen könnyen".
You can't get rid of me that easy pic.twitter.com/fT8H4Y0PHh
— Lando Norris (@LandoNorris) November 11, 2022
Leclerc javulásra számít
A Ferrari két hete borzasztóan szerepelt, és idénybeli legrosszabb versenyüket futották, már ami a nyers tempót illeti. Mindez azonban jelentős részben a magaslati levegőnek volt betudható, így a monacói pilóta optimistán várja a mostani hétvégét.
Gasly nagy veszélyben van
A francia versenyző Mexikóban begyűjtötte tizedik büntetőpontját egy naptári éven belül, így már csak 2 egységre van az eltiltástól. Sokan logikusnak tartják, hogy most kapjon büntetést, így tiszta lappal kezdhetné karrierjét az Alpine-nál, de szavaiból azt lehetett kivenni, hogy nem készül trükközésre, ellenben szabályváltozásokat sürget.
Elviselhető a hőmérséklet
A levegő 24, az aszfalt 46 fokos nem sokkal a kezdés előtt. A páratartalom 68 százalék, eső pedig biztosan nem fog esni a következő bő egy órában.
It's good to be back #BrazilGP #F1 pic.twitter.com/7TmJPXfLar
— Formula 1 (@F1) November 11, 2022
Zöld zászló
Elindult az első szabadedzés, és Kevin Magnussen vezetésével jó néhányan pályára rajzanak. Fontos, hogy sok kört tegyenek meg, hiszen ez az egyetlen gyakorlás az időmérő előtt.
GREEN LIGHT
— Formula 1 (@F1) November 11, 2022
FP1 is a GO!
Follow the action here #BrazilGP #F1
A kemény gumik vannak többségben
Albont leszámítva mindenki elhagyta a garázst. A legtöbben keményeket használnak, csupán heten kezdtek közepeseken, de az Aston Martinok szokásuk szerint csak egy kört tettek az abroncsokba.
Verstappen hibával kezdett
A tavalyi futam emlékére túlságosan mélyet fékezett a 4-es kanyarban, persze ez most valódi hiba volt. Csapattársa, Pérez kezdett az élen, de a holland pilóta azóta felülmúlta őt, sőt, Bottas is megelőzte. A címvédő 1:14.104 másodperccel kezdett, az Alfa Romeo versenyzője pedig ezredre azonos időt autózott vele, igaz, eggyel lágyabb gumikon.
Bottas tovább gyorsult
A tízszeres futamgyőztes 297 ezreddel előzte meg Verstappent, aki azóta a bokszban is járt. Igaz, még mindig nem elégedett az autóval, hiszen az imént közölte, hogy a versenygép egyáltalán nem fordul. Norris kicsit megnyírta a füvet a 13-as kanyar kijáratánál.
Sainzot ,megbüntették
Pár perce vált hivatalossá, hogy a spanyol versenyző megkapta idénybeli hatodik belső égésű motorját, ami 5 rajthelyes büntetést fog eredményezni. Fontos, hogy ezt nem a sprintfutamon, hanem a versenyen fogja letölteni.
Verstappen visszaállt az élre
Mindezt még azelőtt tette, hogy Sainz büntetésére fény derült. A Red Bull pilótája 161 ezreddel bizonyult gyorsabbnak Bottasnál, csapattársa előtt pedig további 165-tel vezet. Sainz a negyedik, Leclerc a hetedik helyen áll.
Sainzcal kibabrált volt csapattársa
Norris nem húzódott le a Ferrari versenyzője elől, akinek ezért ki kellett futnia a rázókőre. A brit versenyzővel egyébként jó viszonyt ápoló Sainz nagyon veszélyesnek titulálta a szituációt.
Carlos Sainz kicks up some dirt as he tries to avoid Lando Norris#BrazilGP #F1 pic.twitter.com/mAdEhVZT9S
— Formula 1 (@F1) November 11, 2022
Verstappen növelte előnyét, Hamilton zárkózott
A kétszeres világbajnok 71 ezreddel volt gyorsabb korábbi önmagánál. A Mercedes versenyzője a negyedik helyre ugrott fel, lemaradása pedig 417 ezred tavalyi riválisával szemben. Vettel szintén szélesre vette a 4-es kanyart.
Mi a fenét csinál Stroll?
Ezt nem mi kérdezzük, hanem Leclerc, akit kanyarokon keresztülnem engedett el az Aston Martin versenyzője. Vélhetően csupán annyiról van szó, hogy a háromszoros dobogós nem figyelt oda.
Elnéptelenedett a pálya
Egy pillanatig senki nem volt kint, de aztán Pérez "váltotta" Latifit. A mexikói versenyző a mezőnyből elsőként tette fel a lágyakat. Azóta Schumacher is visszatért, de ő a közepeseken folytatja a munkát.
Pérez brutális különbséggel vette át a vezetést
Még egy apróbb hiba is belefért, így is 1,527 másodperccel vezet a szintén javító Schumacher előtt. Persze könnyű dolga volt, hiszen a német versenyzővel ellentétben a lágyakon van. Verstappen szintén elhagyta a garázst a C4-eseken.
Checo jumps onto the softs for a quick run and goes fastest with a 1:11:853 #BrazilGP #F1 pic.twitter.com/ZUFfz9CEWs
— Formula 1 (@F1) November 11, 2022
Vészjósló statisztika Strollról
A Sky Sports közvetítésében hangzott el, hogy a kanadai versenyző eddigi négy próbálkozása során soha nem jutott túl a Q1-en, nem verte meg csapattársát az időmérőn, illetve nem szerzett pontot Brazíliában. Most sem kezdett jól, hiszen csak Latifit előzi meg, de még sok van hátra.
Verstappen nem tudott élre állni
Lila szektorral kezdett, de aztán lassabb volt Pérezhez képest. Igaz, így is mindössze 8 ezreddel maradt el tőle. A címvédő továbbra is panaszkodik az autóra, és kijelentette, hogy még mindig rosszul fordul.
Jól muzsikál a Haas
Egészen mostanáig a két legjobb időt futották a közepes gumikon, de Alonso most megelőzte őket. Persze ez akár SChumacherék, akár a spanyol pilótára nézve megtévesztő lehet, hiszen tisztább pályán autózhattak.
A Red Bullok eltérő programon vannak
A bikások pilótái feltették a lágyakat, és annak rendje és módja szerint nagy előnyben vannak a többiekkel szemben. Mindez azt jelenti, hogy ma még nem használták a közepeseket, ellentétben a Ferrari és a Mercedes versenyzőivel. Leclerc egyébként a C3-asokon is a harmadik pozíciót foglalja el.
Verstappen a lassú kanyarokban szenved
Mérnöke megkérdezte, hogy mely kanyarokban érez problémát, mire azt válaszolta, hogy a 6-ost és a 7-est leszámítva mindenhol. Tekintve, hogy gyors kanyarokról van szó, a Red Bull ezek szerint a pálya lassú részein nem működik jól.
Sainz közel került a Red Bullokhoz
Persze a 251 ezred nem hajszálnyi különbség, de a gumikülönbség ismeretében a Ferrarinál optimisták lehetnek. Persze az imént hallottuk, hogy a Red Bullban még van tartalék, amennyiben megtalálják a megfelelő beállításokat.
Verstappen nem tudott javítani
237 ezreddel maradt el saját maga legjobbjától, így továbbra is második. Hozzá hasonlóan Hamilton sem elégedett az autóval, a hétszeres világbajnok szerint hátul nincs elég tapadás.
Strollnak gondja van
A kanadai versenyző keményen átment a kerékvetőn, majd közölte, hogy valami probléma van az autóval. Csapata azonnal a bokszba rendelte, hogy orvosolják a tizennegyedik helyen álló pilóta gondját.
Lassú a Mercedes
Legalábbis Russell ideje alapján, aki 336 ezreddel maradt el Péreztől. Ez önmagában nem tűnik vészesnek, de egyrészt rövid a pálya, másrészt Sainzot sem tudta megelőzni, aki eggyel keményebb keverékeken futotta meg eddigi legjobb körét. Hamilton egyelőre a garázsban várakozik.
A Red Bullok már aligha javítanak
Bár mindketten lágyon vannak, Pérez és Verstappen is a versenyszimulációt teljesíti. Meglátjuk, hogy Hamilton vagy a Ferrarik megelőzik-e őket, a hétszeres világbajnok most kezdte meg gyorskörét.
Hamilton hibázott, Russell javított
A 37 éves versenyző elfékezte a 8-as kanyart, miután agresszíven ráment a rázókőre. Csapattársa ellenben gyorsult, és feljött a harmadik helyre, 202 ezredes hátrányban Pérez mögött.
Hamilton locks up after he runs wide and takes too much kerb at Turn 8#BrazilGP #F1 pic.twitter.com/VX184yS5Qv
— Formula 1 (@F1) November 11, 2022
Most derülnek ki az erőviszonyok
Jönnek a Ferrarik, és immáron rajtuk is lágyak vannak. Sainz és Leclerc ideje alighanem sokat el fog árulni azt illetően, hogy a kvalifikáción mire lehet számítani.
Hamilton megelőzte csapattársát
A Red Bullokat viszont nem, így a harmadik helyen áll, 15 ezreddel Russell előtt. A hétszeres világbajnok forgalomban volt, de ez a szélárnyék miatt akár még jól is jöhetett neki.
Elképesztően szoros az eleje
Azok után, hogy Pérez és Verstappen között 8 ezred a különbség, Leclerc bejött közéjük, és mindkettejükkel szemben 4-4 ezred a differencia. Sainz 1 ezreddel előzte meg Hamiltont, de az ő körében egyértelműen maradt: a második és a harmadik szektorban sem tudott javítani.
Kockás zászló
Véget ért az első szabadedzés, amelyen Pérez végzett az élen, 4 ezreddel megelőzve Leclerc-t, és ennek kétszeresével Verstappent. Mögöttük Sainz, Hamilton, Russell, Vettel, Schumacher, Bottas és Gasly az első tíz sorrendje.
Hatalmas izgalmak várhatóak
Az első három közötti differenciáról már volt szó, de az is kecsegtető, hogy az első hat 202 ezreden belül van, akármennyire is rövid a pálya. A Red Bull és a Ferrari versenyzői közül bárki odaérhet, és a Mercedesnek is csak minimális a hátránya. A középmezőnyben is lehet tűzijáték, hiszen az első tízet négy különböző csapat versenyzője egészíti ki. Mi ezzel köszönjük meg figyelmüket, hamarosan jelentkezünk az összefoglalóval!