George Russell végzett az élen a Mexikóvárosi Nagydíj második szabadedzésén, ám a brit pilótán kívül mindössze hárman készültek a mostani hétvégére, a többiek végig a jövő évi gumikat tesztelték. Charles Leclerc balesetet szenvedett, aminek következtében javítani kellett a védőfalat.
Az első gyakorláshoz hasonló körülmények között kezdődött a Mexikóvárosi Nagydíj második szabadedzése. A levegő hőmérséklete 25, míg az aszfalté 39 fokos volt a tréning elején. Öten most mutatkoztak be a hétvégén, hiszen a nyitóedzésen más vezette az autójukat: George Russell, Esteban Ocon, Cunoda Juki, Alexander Albon, valamint Kevin Magnussen természetesen visszaülhetett a volán mögé.
GREEN LIGHT
— Formula 1 (@F1) October 28, 2022
Out the cars head for FP2, a 90-minute session dedicated to testing the 2023 Pirelli prototype tyres
Follow along https://t.co/MddmLgLbXx#MexicoGP #F1 pic.twitter.com/OFALFBuUxw
A gyakorlás hasonló az egy héttel ezelőtti alkalomhoz hasonlóan rendhagyó módon zajlott. Egy helyett másfél óráig tartott, mivel a csapatok ezúttal nem az időmérőre, illetve a futamra készültek, hanem a Pirelli 2023-as prototípus abroncsait tesztelték.
Ez alól csak a fent említett versenyzők kaptak felmentést, de ők is csak 30 percig.
Russell és Ocon ezt kihasználva közepeseken gurultak pályára, míg másik nyolc pilóta, köztük a két Red Bull a jelöletlen gumikon, amelyekről előzetesen nem tudták, hogy milyen keverékűek. Ehhez képest nem a Mercedes vagy az Alpine versenyzője, hanem Pierre Gasly állt az élre az első próbálkozások után. Az egyszeres futamgyőztes 1:22.186-tal kezdett, 49 ezreddel megelőzve Max Verstappent, és további 7 századdal Sergio Pérezt. A tapadás hiányára panaszkodó Russellnél csapattársa, Lewis Hamilton is gyorsabb volt.
Nem sokkal később megérkeztek a Ferrarik. Közülük Carlos Sainz 1:21.943-mal élre állt, míg Charles Leclerc a negyedik pozícióban kezdett. A spanyol pilóta egészen addig vezetett, amíg Russell 201 ezreddel felül nem múlta idejét. Időközben Cunoda is megjelent a C3-as abroncsokon, és 629 ezredes lemaradásban kezdett, míg Oconnak már 1,007 másodperc volt a hátránya. Nem sokkal később azonban javított, és 1 századdal a japán versenyző elé került.
Russell aztán lágyakra váltott, ahogyan a mögé feljövő Cunoda, valamint nem sokkal később Ocon is. A brit pilótát időközben Sainz és a Red Bullok is megelőzték, de ennek nem volt jelentősége, hiszen ők nem idei gumikon voltak. Ekkor mondhatni, helyreállt a világ rendje, hiszen az idei abroncsokat használó versenyzők foglalták el az első három helyet. A Mercedes pilótája 1:19.970-et autózott, 828 ezreddel megelőzve japán, és 1,207 másodperccel francia ellenfelét.
Ekkor Albon is a pályára gördült a C4-eseken, ám a Williams pilótája 2,477 másodperccel elmaradt jó barátjától, és a többiek közül is sokan megelőzték. Innentől kezdve pedig nem változott a sorrend közöttük, hiszen félóra után már nekik is a jövő évi prototípusokat kellett tesztelniük. Ami Magnussent illeti, a Haasban motort kellett cserélni, így csupán szűk 30 perc elteltével tudta megkezdeni a munkát, és rögtön a jelöletlen gumikat tették fel neki. A dán versenyzőt ráadásul 5 hellyel hátrasorolják a rajtrácson az új erőforrás beszerelése miatt.
RED FLAG
— Formula 1 (@F1) October 28, 2022
Charles hits the barriers hard at the exit of Turn 7
He's OK and out of the car #MexicoGP #F1 pic.twitter.com/8xs4k7KUvx
Az USA Nagydíj második szabadedzésével ellentétben azonban most a következő egy órában is volt említésre méltó esemény. Igaz, ezt Leclerc szívesen elkerülte volna, ugyanis ő volt az, aki összetörte az autót. A monacói versenyző a 7-es kanyarban vesztette el az irányítását a Ferrari felett, és a falban kötött ki, aminek következtében természetesen megszakították a körözést. Ráadásul a korlát is megsérült, ezért a mezőny többi tagjának körülbelül negyedóráig várakoznia kellett.
A következő 40 perc már simán lezajlott, egészen a legvégéig, amikor Csou Kuan-jü autója állt meg a pálya mellett, újabb piros zászlót előidézve, és idő hiányában az edzés nem is indult újra. Mindez azt jelenti, hogy Russell végzett az élen, megelőzve Cunodát és Ocont, Albon pedig a tzenharmadik lett. A többiek közötti sorrend nem releváns, hiszen nem az idei gumikon mentek, ráadásul eltérő keverékeket használtak.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!
Szorosan indult a hétvége
Üdvözöljük kedves Olvasóinkat, 23 órakor indul a második tréning Mexikóban. Az elsőn az első hat helyezett 0,2 másodpercen belül végzett egymáshoz a szegényes leszorítóerőről híres és rövid pályán, és a mezőny egészében sok műszaki probléma ütötte fel a fejét.
Szokatlan lesz ez az edzés is
60 helyett 90 percig fog tartani, és kizárólag a Pirelli 2023-as prototípus gumijait szabad használni. Ez alól az első 30 perc lesz kivétel azon csapatoknál (Mercedes, Alpine, Alpha Tauri, Haas, Williams), amelyek nem állandó versenyzőjüket ültették autóba az első tréningen. Austinban volt ilyen a menetrend, és a mostani az utolsó ilyen alkalom.
Kellemetlen hír a Williams újoncjelöltjének
Sargeant lesz a 2023-as versenyzőjük, ha elegendő szuperlicenc-pontot gyűjt, de az amerikai az első edzésen nem teljesített 100 kilométert, így ezért nap kap pontokat. Nagyon nem kell izgulnia, mert a következő lehetőségével és az F2-es eredményeivel megugorhatja a lécet, ha nem rontja el nagyon a szezon végét. A második tréningre visszaadja a kocsit Albonnak.
Reagált Horner a Red Bull büntetésére
A Red Bull pénzbírságot és tesztmegvonást kapott a 2021-es költségvetési keret túllépéséért. Christian Horner csapatfőnök nyilatkozott ennek hatásairól.
Ilyen Vettel Mateschitzre emlékező sisakja
Sticker added on top pic.twitter.com/XE73htiz0l
— Jens Munser Designs (@JMD_helmets) October 28, 2022
Új motor a Haasban
Fittipaldi alatt lerobbant az autó az első edzésen, a rendes tulajdonosa, Magnussen már egy új motorral fogja vezetni.
Elindult a gumiteszt
A levegő 25, az aszfalt 39 fokos. A mezőny fele máris pályára gördült.
A közönség nagyon lelkes
Természetesen Pérez kapja a legnagyobb ovációt a stadionrészen, aki első mért köre után a 3. helyen áll Gasly és Verstappen mögött.
Vettel még csak öltözködik
Miközben mások már több kört megtettek. A német pilóta elmondta, kezdi a bőrén érezni az F1-es karrierje végét, már csak három versenye van hátra a négyszeres bajnoknak.
Russell gyorsabb Oconnál
Hogy miért kettejüket emeljük ki? Mert a nem gumitesztet intézők közül egyelőre nekik van mért körük (a közepes abroncson), és Russell bő négy tizedmásodperccel gyorsabb az Alpine-t vezető Oconnál.
Cunoda és Schumacher hibázott
Cunoda a stadionrészbe fordító jobbosnál vette szélesre a pályát és csúszott le az aszfaltozott bukótérbe, Schumacher a tempós íveknél csúszott meg és került vészesen közel a palánkhoz.
Going very wiiiiiiiiiiiiiiide
— Formula 1 (@F1) October 28, 2022
Both Tsunoda and Schumacher entertain some off-track adventures before temporarily rejoining! #MexicoGP #F1 pic.twitter.com/DeYzilxwmX
Russell az élre állt, majd Verstappen megelőzte
Az elmúlt percekben az idei gumikon futó Russell és a 2023-as keverékeket tesztelő Verstappen váltotta egymást a rangsor élén.
Hárman még eredmény nélkül
Név szerint Stroll, Magnussen és Albon. Azt tudjuk, hogy Magnussennél motorcsere zajlik, Stroll pedig egyetlen körre bújt ki a garázsból. Pérez közben 9 ezreddel Verstappen elé ugrott.
Szűk körű időmérő-szimuláció
Feltették a lágy gumit Russellnek, Cunodának és Oconnak, ebben a sorrendben elfoglalták az első három pozíciót. Már csak néhány percig gyakorolhatnak szabadon, utána nekik is a Pirelli programját kell követniük a prototípus gumikkal.
Gondok Ricciardónál
Hogy pontosan mi a baj, nem tudjuk, de leszedték a motorborítást a McLarenről. Russell a gumikra panaszkodott, azt mondta, nagyon csúszkál.
Lecsúszott Verstappen is
A második egyenes végén rontotta el a féktávot és fordult el részben a füvön.
Max has another moment in FP2
— Formula 1 (@F1) October 28, 2022
It's proving to be a tricky Friday so far for the Dutchman! #MexicoGP #F1 pic.twitter.com/BYoLC5LXIX
Vége a szabad programnak
Innentől mindenki a 2023-as gumik tesztjével fog foglalkozni jelölés nélküli keverékeken. A tesztelők rangsorát jelenleg Hamilton vezeti Pérez és Verstappen előtt, persze sok következtetést nem lehet levonni ebből, sőt, lényegében semennyit.
Nagy baleset: Leclerc a falban
Az edzést le is állították, miután a ferraris kicsúszott és a falnak ütközött a gyors kanyaroknál. A tempós ív bejáratánál irányíthatatlanná vált az autó fara, a keskeny bukótér miatt esélye sem volt megfogni a kocsit.
A Ferrari hátulja totálkáros lett
RED FLAG
— Formula 1 (@F1) October 28, 2022
Charles hits the barriers hard at the exit of Turn 7
He's OK and out of the car #MexicoGP #F1 pic.twitter.com/8xs4k7KUvx
Hullámzás a lelátón
Amíg helyreállítják a palánkot, valamivel el kell ütni az időt. Az edzésidő változatlan, a leállás ellenére ketyeg tovább az óra, még 50 perc van hátra.
Leclerc kioszt egy aláírást
Sokan körbevették a paddockban a csalódott pilótát, aki egy rajongót megszánt egy aláírással, mielőtt elvonult a garázsba, a többiek pórul jártak.
A védőfal lassan kész
Nemsokára remélhetőleg folytatódik a tréning. A Ferrari szerelőinek viszont hosszú estéje lesz a javítással.
Folytatódik az edzés
Sokan máris újra birtokba veszik a mexikói pályát. 38 perc maradt a tréningből.
Mindenki a pályán, akinek ép az autója
Vagyis Leclerc kivételével az összes versenyző köröz e pillanatban, még azok is, akiket korábban megemlítettünk, hogy nem futottak még mért kört.
Ugyanott rontottak a Red Bullok
A célegyenes végi kanyarnál Pérez és Verstappen megcsúszott kicsit.
Valóban büntetés vár Magnussenre
Günther Steiner csapatfőnök megerősítette a Sky-nak nyilatkozva, hogy az új motor beszerelése miatt az időmérő után 5 hellyel hátrébb sorolják majd a dán pilótát.
Egyre borúsabb az ég
De Latifit az imént azzal nyugtatták, hogy az edzés során nem várható már csapadék. Alonso elég sokat driftel most a tesztgumin.
Stabil az állás
Hosszú ideje nem történt változás, bizonyára a Pirelli is olyan ütemtervet rakott össze, hogy most több benzinnel és keményebb keverékkel köröz a mezőny. Russell, Cunoda, Ocon a lágy gumin az első három helyet foglalja el, a tesztabroncsokon Hamilton, Pérez, Verstappen és a Ferrarik követik őket.
A Pirelli vezetőjét kirázza a hideg az időjárástól
A sportprogram irányítója, Mario Isola a Sky-nak adott interjút a gumiteszt kulisszatitkairól és elárulta, a cél az, hogy az egyes keverékek között hasonló teljesítménykülönbségek legyenek. Amikor megemlítették neki az időjárást, rögtön jelezte, hogy ejtsük a témát, mert az rossz ómen; Japánban a rossz idő miatt nem került sor a gumitesztre.
Erősen pattog a Mercedes
A fedélzeti kamerás felvételen jól érezhető volt, hogy a célegyenesben sűrűn leért Russell autójának alja.
Még 7 perc maradt
A csapatok szorgalmasan dolgoznak, a Pirelli utasításának megfelelően cserélik a kerekeket.
Leclerc legalább a felkészülésből nem vesztett
A korábban balesetet szenvedő pilóta örülhet, hogy a többiekhez képest nem került lényeges hátrányba, mert prototípus, azaz nem a hétvégén használt gumikat vizsgálja a mezőny.
Vége az edzésnek
Picit hamarabb a tervezettnél, mert Csout leparkolásra szólították el hidraulikai hiba miatt, és a piros zászló után már nem indul újra az edzés. Lezárult tehát a gumivizsgálat, szombaton 19 órától ismét "normális" edzést tartanak, majd 22 órától jön az időmérő.