Leclerc csúnyán összetörte a Ferrarit a rendhagyó edzésen Mexikóban

Események

Vágólapra másolva!
George Russell végzett az élen a Mexikóvárosi Nagydíj második szabadedzésén, ám a brit pilótán kívül mindössze hárman készültek a mostani hétvégére, a többiek végig a jövő évi gumikat tesztelték. Charles Leclerc balesetet szenvedett, aminek következtében javítani kellett a védőfalat.
Vágólapra másolva!
Cikkünk folyamatosan frissül0 bejegyzés

Az első gyakorláshoz hasonló körülmények között kezdődött a Mexikóvárosi Nagydíj második szabadedzése. A levegő hőmérséklete 25, míg az aszfalté 39 fokos volt a tréning elején. Öten most mutatkoztak be a hétvégén, hiszen a nyitóedzésen más vezette az autójukat: George Russell, Esteban Ocon, Cunoda Juki, Alexander Albon, valamint Kevin Magnussen természetesen visszaülhetett a volán mögé.

A gyakorlás hasonló az egy héttel ezelőtti alkalomhoz hasonlóan rendhagyó módon zajlott. Egy helyett másfél óráig tartott, mivel a csapatok ezúttal nem az időmérőre, illetve a futamra készültek, hanem a Pirelli 2023-as prototípus abroncsait tesztelték.

Ez alól csak a fent említett versenyzők kaptak felmentést, de ők is csak 30 percig.

Russell és Ocon ezt kihasználva közepeseken gurultak pályára, míg másik nyolc pilóta, köztük a két Red Bull a jelöletlen gumikon, amelyekről előzetesen nem tudták, hogy milyen keverékűek. Ehhez képest nem a Mercedes vagy az Alpine versenyzője, hanem Pierre Gasly állt az élre az első próbálkozások után. Az egyszeres futamgyőztes 1:22.186-tal kezdett, 49 ezreddel megelőzve Max Verstappent, és további 7 századdal Sergio Pérezt. A tapadás hiányára panaszkodó Russellnél csapattársa, Lewis Hamilton is gyorsabb volt.

Nem sokkal később megérkeztek a Ferrarik. Közülük Carlos Sainz 1:21.943-mal élre állt, míg Charles Leclerc a negyedik pozícióban kezdett. A spanyol pilóta egészen addig vezetett, amíg Russell 201 ezreddel felül nem múlta idejét. Időközben Cunoda is megjelent a C3-as abroncsokon, és 629 ezredes lemaradásban kezdett, míg Oconnak már 1,007 másodperc volt a hátránya. Nem sokkal később azonban javított, és 1 századdal a japán versenyző elé került.

Russell aztán lágyakra váltott, ahogyan a mögé feljövő Cunoda, valamint nem sokkal később Ocon is. A brit pilótát időközben Sainz és a Red Bullok is megelőzték, de ennek nem volt jelentősége, hiszen ők nem idei gumikon voltak. Ekkor mondhatni, helyreállt a világ rendje, hiszen az idei abroncsokat használó versenyzők foglalták el az első három helyet.

A Mercedes pilótája 1:19.970-et autózott, 828 ezreddel megelőzve japán, és 1,207 másodperccel francia ellenfelét.

Ekkor Albon is a pályára gördült a C4-eseken, ám a Williams pilótája 2,477 másodperccel elmaradt jó barátjától, és a többiek közül is sokan megelőzték. Innentől kezdve pedig nem változott a sorrend közöttük, hiszen félóra után már nekik is a jövő évi prototípusokat kellett tesztelniük. Ami Magnussent illeti, a Haasban motort kellett cserélni, így csupán szűk 30 perc elteltével tudta megkezdeni a munkát, és rögtön a jelöletlen gumikat tették fel neki. A dán versenyzőt ráadásul 5 hellyel hátrasorolják a rajtrácson az új erőforrás beszerelése miatt.

Az USA Nagydíj második szabadedzésével ellentétben azonban most a következő egy órában is volt említésre méltó esemény. Igaz, ezt Leclerc szívesen elkerülte volna, ugyanis ő volt az, aki összetörte az autót. A monacói versenyző a 7-es kanyarban vesztette el az irányítását a Ferrari felett, és a falban kötött ki, aminek következtében természetesen megszakították a körözést. Ráadásul a korlát is megsérült, ezért a mezőny többi tagjának körülbelül negyedóráig várakoznia kellett.

A következő 40 perc már simán lezajlott, egészen a legvégéig, amikor Csou Kuan-jü autója állt meg a pálya mellett, újabb piros zászlót előidézve, és idő hiányában az edzés nem is indult újra. Mindez azt jelenti, hogy Russell végzett az élen, megelőzve Cunodát és Ocont, Albon pedig a tzenharmadik lett. A többiek közötti sorrend nem releváns, hiszen nem az idei gumikon mentek, ráadásul eltérő keverékeket használtak.

Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!

Aktuális futam

2024.04.19. - 03:30Chinese Grand Prix - 1st Practice
2024.04.19. - 07:30Chinese Grand Prix - Sprint Shootout
2024.04.19. - 10:00Chinese Grand Prix - 2nd Practice
2024.04.20. - 03:00Chinese Grand Prix - Sprint
2024.04.20. - 07:00Chinese Grand Prix - Qualification
2024.04.20. - 10:00Chinese Grand Prix - Last Practice
2024.04.21. - 07:00Chinese Grand Prix - Race

Versenynaptár (2024)

2024.05.03. - 05.05.Miami Grand Prix
2024.05.17. - 05.19.Emilia Romagna Grand Prix
2024.05.24. - 05.26.Monaco Grand Prix
2024.06.07. - 06.09.Canadian Grand Prix
2024.06.21. - 06.23.Spanish Grand Prix
2024.06.28. - 06.30.Austrian Grand Prix
2024.07.05. - 07.07.British Grand Prix
2024.07.19. - 07.21.Hungarian Grand Prix
2024.07.26. - 07.28.Belgian Grand Prix
2024.08.23. - 08.25.Dutch Grand Prix
2024.08.30. - 09.01.Italian Grand Prix
2024.09.13. - 09.15.Azerbaijan Grand Prix
2024.09.20. - 09.22.Singapore Grand Prix
2024.10.18. - 10.20.United States Grand Prix
2024.10.25. - 10.27.Mexican Grand Prix
2024.11.01. - 11.03.Brazilian Grand Prix
2024.11.21. - 11.24.Las Vegas Grand Prix
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix