A második edzést is vizes pályán tartották Japánban, a nem igazán reprezentatív tabellán a Mercedesek végeztek az élen a Red Bullok előtt. Leclerc és Cunoda a kavicságynak köszönhette, hogy nem szenvedett balesetet.
Pénteken egyáltalán nem kerültek elő a száraz pályás gumik a Japán Nagydíjon, a második edzést is vizes aszfalton, hidegben rendezték. Ez mindig izgalmassá teszi a tétre menő szombati és vasárnapi napot, hiszen a csapatok csak nagyon kevés hasznos ismerettel vágnak majd neki az időmérőnek és a futamnak, ráadásul tovább bonyolítja a képletet, hogy jelen állás szerint szombaton száraz lesz az idő, míg vasárnap késő délután ismét eleredhet az eső.
Az első edzés legvégén balesetet szenvedő Mick Schumacher nélkül zajlott a gyakorlás, a Haas nem tudta megjavítani ennyi idő alatt az autót.Elsőként Nicholas Latifi ment körbe, és rögtön azt jelentette, hogy a köztes esőgumiknak jók volnának a körülmények, csak néhány vízátfolyás szól a használatuk ellen.

Az újabb csapadék nagyjából fél órával elodázta a zöld csíkos abroncsok felhelyezését, George Russell kapta meg először őket. Az első tréningen 1:42 volt a legjobb eredmény, ezúttal végül az említett Mercedes-pilóta zárt az élen 1:41.935-tel, csapattársát, Lewis Hamiltont és a Red Bullokat megelőzve. Túl sokat nem lehet kiolvasni a végeredményből, de azért figyelemre méltó az esetleges vizes verseny kapcsán, hogy a Ferrarik nem igazán éreztek rá a körülményekre, Carlos Sainz 6., Charles Leclerc 11. lett.
Érthető módon mérsékelt volt az aktivitás, egyszerre legfeljebb néhány autó tartózkodott a pályán. Most mindenki megúszta a balesetet, de azért szerencse is kellett hozzá, Leclerc-t és Cunoda Jukit is a kavicságy mentette meg egy-egy alkalommal.
A szokásos 60 helyett 90 percen át gyakorolt a mezőny, mivel az eredeti terv az volt, hogy a Pirelli 2023-as abroncsait teszteljék a csapatok. Ez természetesen nem valósult meg, a következő helyszín, az USA Nagydíj pénteki napján jöhet a pótlás.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható.
Ezúttal is az eső lehet az úr
Köszöntjük Olvasóinkat a Japán Nagydíj második szabadedzésének élő közvetítésében! Az eső által nagyban befolyásolt első gyakorláson Alonso gyorsan, a Ferrari szorgosan, Verstappen óvatosan teljesített. Lássuk, mire mennek a pilóták három órával később!
Folytatódik az FP1-en bizonyító Alonso balszerencséje?
Noha az első szabadedzés sorrendjéből sok következtetést nem érdemes levonni, a spanyol az edzés megnyerésével bebizonyította, hogy nagyobb potenciál van az Alpine-ban, mint amit a vb-helyezése sugall. Erről beszélt a csütörtöki sajtótájékoztatón is.
Extra hosszú edzés következik
A gyakorlás másfél órás lesz, noha nem valósul meg az, ami miatt erre változtatták az időtartamot. A terv szerint az első 30 perc a Pirelli száraz pályás gumitesztjének egy része lett volna a 2023-as szezonra, ez azonban az időjárási körülmények miatt meghiúsul. Jelöletlen abroncsokkal meghatározott körszámot teljesített volna a mezőny a gyártó által megszabott futásterv szerint. A csapatoknak tehát ebből jelenleg semmilyen előnyük nem származott volna azt leszámítva, hogy ismerkednek a pályával a versenyzők. Két hét múlva Austinban is hasonlóan fog tervezik a második edzést.
Schumacher tovább rontott a helyzetén
Egyébként is billeg a német pilóta 2023-as ülése, az első szabadedzés leintése után pedig már a levezető körén csúszott meg és törte össze a Haast. Emiatt nem is képes rajthoz állni a második edzésen.
Máris megvan a hétvége első büntetése
Az FP1 alatt Valtteri Bottas lépte át a 80 km/h-s sebességhatárt a bokszutcában (84,2-vel ment), ezért 500 euróra büntette őt az FIA.
Elindult az edzés
Kilencven percre készüljünk tehát, amit eső nélkül, de rendkívül vizes pályán kezd meg a mezőny. A pálya 19, a levegő 16 fokos.
Ráérősen kezd a mezőny
Az első három percben nincs mozgás, mindenki a bokszban várakozik.
FP2 is under way
— Formula 1 (@F1) October 7, 2022
The session has been extended to 90 minutes for the @pirellisport 2023 prototype slick tyre testing - which has since been cancelled due to adverse weather
The session duration remains at 90 minutes ??#JapaneseGP #F1
A kirúgott pilóta töri meg a csendet
Latifi a pályán, aki minden percét kihasználja az első, egyben utolsó szuzukai hétvégéjének. Esőgumikon van, de azt jelenti, hogy az intermediate-ek is megfelelnének, ha a nyolcas kanyar előtt nem lenne két nagy vízátfolyás – ahol Schumacher is a balesetét szenvedte el.
Egy Ferrari is a pályán
Sainz, majd Ricciardo követi a kanadait, aki 1:56,471-es idővel kezd, ami majdnem 15 másodperccel rosszabb Alonso FP1-es győztes idejénél.
Váratlan köridőket láthatunk
Sainz, Ricciardo, Albon és Latifi a sorrend; de jóval bizonytalanabbak és lassabbak a pilóták, mint várni lehetett azután, hogy közel két órája elállt az eső.
Hiba hiba hátán, ismét esik az eső
Latifi, majd Sainz is elrontott egy kanyart, és a képeken úgy tűnik, megint megérkezett az eső a szuzukai pályára.
?? Make A U-Turn ??
— Formula 1 (@F1) October 7, 2022
Latifi turns in before he reaches the chicane and is forced to turn back#JapaneseGP #F1 pic.twitter.com/zhpvge1V4X
Cserélődik a mezőny
A két Williams mellett Sainz és Ricciardo is visszatért a bokszba, de Russell, Magnussen, Norris és Csou a pályára merészkedik – természetesen esőgumikon.
Hamilton az élen
Sainzot 126 ezreddel előzi meg az első gyors körén, egyelőre jobban érzi a körülményeket csapattársánál. A két AlphaTauri is a pályán, Cunoda miatt felélénkült a lelátó is.
Hatalmas javulás a semmiből
Alábbhagyott az eső, és úgy tűnik, már jók az intermediate-ek: Russell 3,751 másodperccel került csapattársa elé az átmeneti esőgumikon. A Williamsek ismét a pályán, az AlphaTaurik az 5-6. helyen.
Egyértelmű a döntés a gumiválasztásnál
Hamiltonnak is felrakták az intermediate-et, és vissza is előzte a csapattársát. Jelenleg mindenki ezen van a pályán, köztük az Aston Martinok, akiket először látunk az FP2 során.
P1 - Hamilton ??
— Formula 1 (@F1) October 7, 2022
P2 - Russell ??@MercedesAMGF1 top the times as the drivers transition to the intermediate tyres #JapaneseGP #F1 pic.twitter.com/UfrZPU6TOc
Óriási hiba a hazai kedvenctől
Cunoda veszítette el az uralmát az autója felett, szerencséjére egy nagyon széles bukótér előtt, így nem sérült meg az autója a kavicságyban.
Leclerc nem érzi a pályát
Az első szabadedzéshez hasonlóan most is meglátogatta a kavicságyat a monacói – rögtön az első körében – és csak nagy nehezen tért vissza a pályára. A rádióban a bal első kerekére panaszkodott.
Slipping off at Suzuka
— Formula 1 (@F1) October 7, 2022
Leclerc and Tsunoda hit the gravel but escape and make their way back to the track#JapaneseGP #F1 pic.twitter.com/FnUD8TfY6e
Verstappen megjelent és az élre állt
A két Red Bull is a pályán, és Verstappen rögtön át is vette a vezetést. Igaz, csak néhány másodpercig, Hamilton ugyanis 35 ezreddel visszavette tőle az első helyet, ám azóta megint a holland került az élre.
Már csak Alonso hiányzik
A két Alpine maradt a végére, Ocon azonban már elhagyta a bokszutcát, így csak az FP1-et megnyerő Alonso nem hajtott még a pályára félidőig.
Russell magára talált
Nemcsak akkor tud az élre állni, amikor egyedül ő teljesít kört az intemediate-eken, hanem most is vezet, amikor már a teljes mezőny átmeneti esőgumikon van. 235 ezred az előnye a Verstappent megelőző Hamiltonnal szemben.
Közben Alonso is a pályán.
A Ferrari láthatóan szenved
Igaz, nem tudjuk, milyen beállításokkal próbálkoznak, de a hibázó Leclerc csak a 10. és mindössze négy kört töltött a pályán; Sainz pedig szintén nem teljesített még igazán jó kört: 1,3 másodperc a hátránya Russell mögött a negyedik helyen.
Verstappen közben az első abroncsainak a túlmelegedésére panaszkodik, Pérez pedig Sainz mögé zárkózik.
Alonso ismét remekel
Fokozatosan javított az idején a spanyol az elmúlt körökben, a legutóbbival már egészen a 6. helyig lépett fel, így jelenleg ő áll a legjobban a középmezőnyből.
Leclerc értetlenül áll a történtek előtt
Nem érti az okát, de valamiért nagyon szenved az autóval a monacói – jelentette a rádióban. Hozzátette, igyekszik mihamarabb javítani és rátalálni egy jó körre.
Pérez hibázott, majd javított
A mexikói meglátogatta a kavicságyat, ám nem sokkal később megelőzte Sainzot, noha a lemaradása továbbra is 899 ezred Russell mögött. Igaz, csapattársához képest csak 48 ezred a hátránya, akihez a köre után csatlakozott a bokszutcában.
Another one
— Formula 1 (@F1) October 7, 2022
Sergio Perez is the latest driver to surf through the gravel #JapaneseGP #F1 pic.twitter.com/PUm1LxNtqa
Stratégiát válthattak a csapatok
Valószínűleg a versenyszimuláció zajlik minden csapatnál, mert az utóbbi percekben Pérez volt az egyetlen aki javított a fokozatosan felszáradó aszfalton. Igaz, jelenleg a mezőny negyede van csak a pályán.
Mivel vasárnap délutánra esőt jósolnak, célszerű ez a gyakorlás, hiszen szükség lehet a mostani tapasztalatokra.
Sainz ismét a legszorgosabb
Az első szabadedzésen is az egyik legtöbb kört a spanyol teljesítette, és ezúttal is az övé a legmagasabb körszám. Eddig Russell volna ennek a listának is az élén, de a brit most a bokszban ül, míg Sainz a 23. körét kezdte el.
Fastest currently = @GeorgeRussell63 #JapaneseGP #F1 pic.twitter.com/bCfEHmNuET
— Formula 1 (@F1) October 7, 2022
Három csapat is két pilótával hajrázik
Bottason kívül a két Red Bull, a két AlphaTauri és a két Aston Martin van a pályán az utolsó nyolc percbe lépve. Stroll és Gasly az utolsó két helyet foglalja el, de könnyen elképzelhető, hogy ez az utolsó köreik után is így marad.
Magnussen hatalmasat javított
A dán kijött, majd autózott egy ötödik időt váratlanul, ezzel is bizonyítva a körülmények javulását. Rajta kívül Alonso és Csou is megtesz még néhány kört az utolsó percekben, de a Mercedesek is kijöttek.
A Mercedes meglepő kettős sikerrel zárt
A Ferrari, a McLaren és a Williams kivételével végül mindenki kijött a végére, a legtöbben egy rajtpróba miatt. A Mercedes kettőse végzett az élen, mögöttük a Red Bullok zártak a második szabadedzésen, míg Charles Leclerc-nek össze kell szednie magát ahhoz, hogy az élmezőnybe kerüljön a hétvége folytatásában.
Most megköszönjük a figyelmüket, az összefoglalóval és az értékelésekkel hamarosan jelentkezünk!