Vágólapra másolva!
Esőben kezdődött és esőben zárult a Japán Nagydíj első szabadedzése, ahol a pilótáknak így nem sok lehetősége volt a rendkívül gyors kanyarokkal tarkított pálya tesztelésére. A leggyorsabb végül Fernando Alonso lett a legszorgosabban köröző Ferrarik előtt, a Red Bull nem erőltette meg magát, a Mercedes pedig a mezőny második felében zárt.
Vágólapra másolva!
Cikkünk folyamatosan frissül27 bejegyzés

Nem sok idejük maradt pihenni a fárasztó, vasárnap éjszakába nyúló Szingapúri Nagydíj után a pilótáknak, hiszen helyi idő szerint péntek délben máris a szuzukai pályán volt jelenésük, ahová 2019 után tért vissza a mezőny.

Az időjárási körülmények még a múlt hetinél is rosszabbak voltak, a jóslatoknak megfelelően ugyanis megérkezett az eső a szigetországba. Kevin Magnussen és – a lelkes szurkolók legnagyobb örömére – Cunoda Juki hajtott a pályára öt perc után, ám két, illetve egy kör után ők is visszatértek a bokszutcába.

Az eső tíz perc után elállt, így egyre többen merészkedtek a pályára, többen pedig már azt jelezték a rádión, hogy akár az átmeneti esőgumikon is lehetne teljesíteni a köröket – erre azonban még várni kellett. A két Red Bull, George Russell és Esteban Ocon kivételével mindenki kipróbálta magát az első fél órában, mért körrel viszont csak tizenegyen rendelkeztek – közülük a két Ferrari állt az élen.

A folytatásban aztán Max Verstappenéket is hamar megláthattuk az aszfalton intermediate-ekkel, vélhetően azért, mert az edzés utolsó perceire az eső visszatérését jósolták.

A holland címvédő rögtön az első körével majdnem négy másodperccel vette át a vezetést, ami egyértelművé tette az átmeneti esőgumik előnyét.

Ocon azonban még Verstappennél is gyorsabban kezdett, majd a többi csapat is a váltás mellett döntött, így folyamatos köridőjavulások következtek. Közülük Fernando Alonso 1:42,248-as köre volt a legjobb, mögötte pedig a két Ferrari sorakozott.

Az óvatos körözés ellenére jó néhány csúszkálást láthattunk, közülük Latifi és Leclerc számította el magát leginkább, de mindketten jó helyen hibáztak nagyot, így egy kavicságyon áthajtással megúszták az esetet. Negyedórával a vége előtt aztán valóban visszatért az eső, ez pedig lényegében az edzés végét jelentette, hiszen a hajrában már csak az Alfa Romeók próbálkoztak a pályán "gyors" körökkel.

A leintés után azonban Mick Schumacher hozta az edzés csattanóját, aki a levezető körén összetörte a Haasát, így mégsem úszta meg a mezőny komolyabb baleset nélkül az edzést, a német pilóta számára pedig ez az incidens a hétvége folytatását és akár a távolabbi jövőt is befolyásolhatja.

Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!

Aktuális futam

2024.04.05. - 02:30Japanese Grand Prix - 1st Practice
2024.04.05. - 06:00Japanese Grand Prix - 2nd Practice
2024.04.06. - 02:30Japanese Grand Prix - Last Practice
2024.04.06. - 06:00Japanese Grand Prix - Qualification
2024.04.07. - 05:00Japanese Grand Prix - Race

Versenynaptár (2024)

2024.04.19. - 04.21.Chinese Grand Prix
2024.05.03. - 05.05.Miami Grand Prix
2024.05.17. - 05.19.Emilia Romagna Grand Prix
2024.05.24. - 05.26.Monaco Grand Prix
2024.06.07. - 06.09.Canadian Grand Prix
2024.06.21. - 06.23.Spanish Grand Prix
2024.06.28. - 06.30.Austrian Grand Prix
2024.07.05. - 07.07.British Grand Prix
2024.07.19. - 07.21.Hungarian Grand Prix
2024.07.26. - 07.28.Belgian Grand Prix
2024.08.23. - 08.25.Dutch Grand Prix
2024.08.30. - 09.01.Italian Grand Prix
2024.09.13. - 09.15.Azerbaijan Grand Prix
2024.09.20. - 09.22.Singapore Grand Prix
2024.10.18. - 10.20.United States Grand Prix
2024.10.25. - 10.27.Mexican Grand Prix
2024.11.01. - 11.03.Brazilian Grand Prix
2024.11.21. - 11.24.Las Vegas Grand Prix
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix