Társoldalunk:
Hírlevél

Szakadó eső foglalta keretbe a Japán Nagydíj nyitányát

2022.10.07., 05:01
rendezés

Esőben kezdődött és esőben zárult a Japán Nagydíj első szabadedzése, ahol a pilótáknak így nem sok lehetősége volt a rendkívül gyors kanyarokkal tarkított pálya tesztelésére. A leggyorsabb végül Fernando Alonso lett a legszorgosabban köröző Ferrarik előtt, a Red Bull nem erőltette meg magát, a Mercedes pedig a mezőny második felében zárt.

Nem sok idejük maradt pihenni a fárasztó, vasárnap éjszakába nyúló Szingapúri Nagydíj után a pilótáknak, hiszen helyi idő szerint péntek délben máris a szuzukai pályán volt jelenésük, ahová 2019 után tért vissza a mezőny.

Az időjárási körülmények még a múlt hetinél is rosszabbak voltak, a jóslatoknak megfelelően ugyanis megérkezett az eső a szigetországba. Kevin Magnussen és – a lelkes szurkolók legnagyobb örömére – Cunoda Juki hajtott a pályára öt perc után, ám két, illetve egy kör után ők is visszatértek a bokszutcába.

Az eső tíz perc után elállt, így egyre többen merészkedtek a pályára, többen pedig már azt jelezték a rádión, hogy akár az átmeneti esőgumikon is lehetne teljesíteni a köröket – erre azonban még várni kellett. A két Red Bull, George Russell és Esteban Ocon kivételével mindenki kipróbálta magát az első fél órában, mért körrel viszont csak tizenegyen rendelkeztek – közülük a két Ferrari állt az élen.

A folytatásban aztán Max Verstappenéket is hamar megláthattuk az aszfalton intermediate-ekkel, vélhetően azért, mert az edzés utolsó perceire az eső visszatérését jósolták. A holland címvédő rögtön az első körével majdnem négy másodperccel vette át a vezetést, ami egyértelművé tette az átmeneti esőgumik előnyét. Ocon azonban még Verstappennél is gyorsabban kezdett, majd a többi csapat is a váltás mellett döntött, így folyamatos köridőjavulások következtek. Közülük Fernando Alonso 1:42,248-as köre volt a legjobb, mögötte pedig a két Ferrari sorakozott.

Az óvatos körözés ellenére jó néhány csúszkálást láthattunk, közülük Latifi és Leclerc számította el magát leginkább, de mindketten jó helyen hibáztak nagyot, így egy kavicságyon áthajtással megúszták az esetet. Negyedórával a vége előtt aztán valóban visszatért az eső, ez pedig lényegében az edzés végét jelentette, hiszen a hajrában már csak az Alfa Romeók próbálkoztak a pályán "gyors" körökkel.

A leintés után azonban Mick Schumacher hozta az edzés csattanóját, aki a levezető körén összetörte a Haasát, így mégsem úszta meg a mezőny komolyabb baleset nélkül az edzést, a német pilóta számára pedig ez az incidens a hétvége folytatását és akár a távolabbi jövőt is befolyásolhatja.

Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!

GPHírek
04:55

Ünneplésre készül a Red Bull, de izgulhat is

Jó reggelt kívánunk! Perceken belül kezdetét veszi az első edzés Japánban, ahol Max Verstappen egy győzelemmel bajnok, amennyiben megfutja a leggyorsabb kört is a futamon, vagy Charles Leclerc nem ér oda a 2. helyre. Meg még egy rakás egyéb eset is előfordulhat a második vb-címe bebiztosítására, bár ezek eléggé valószerűtlenek. Az FIA ugyanakkor nem hirdette ki szerdán, hogy az egyes csapatok megfeleltek-e a költségvetési keretre vonatkozó előírásoknak, a bejelentéseket hétfőre halasztották. A legfrissebb hírek szerint csak enyhe szabálysértések merültek fel 2021-ben, de a részleteket és a retorziókat természetesen csak jövő héten ismerjük meg. A Red Bull és az Aston Martin lehet érintett az ügyben.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

GPHírek
04:56

Szakad az eső

Közben hideg is van, szombatra száraz időt jósolnak, azonban vasárnap újra eshet, de lehet, hogy csak a futam után. Vagyis a csapatoknak mindenképp van motivációja gyakorolni, hogy ne érje őket meglepetés vasárnap.

GPHírek
04:59

2019 után tér vissza Szuzuka

Csakúgy, mint a Szingapúri, a Japán Nagydíj is elmaradt kétszer a járvány miatt, legutóbb 2019-ben rendezték meg. Így megint többeknek meg kell tanulnia egy új pályát.

GPHírek
05:00

Elindult az edzés

Nem meglepő módon senki sem hajtott még pályára.

GPHírek
05:04

Változik a hétvége menetrendje

A 2023-as gumik tesztjéről fog szólni a 90 percesre nyújtott második edzés, vagyis a futamra felkészülés nem igazán lesz hasznos akkor, az első tréning jelentősége megnő. A második tréningen az első 30 percben szabadon, az idei gumikkal gyakorolhatna az a csapat, amelyik az első edzésen nem az állandó pilótáját ülteti autóba, de ilyen most nincs. Ilyen időjárásban persze az egésznek szinte semmi jelentősége sincs, legfeljebb az új esőgumikat lehetne tesztelni.

GPHírek
05:05

Magnussen a pályán

A Haas küldött ki először autót. Az biztos, hogy most minden figyelem Magnussenre irányul.

GPHírek
05:07

Pályán a helyi kedvenc

A japánok először szurkolhatnak hazai kedvencnek az F1-ben 2014 óta, akkor Kobajasi Kamui vezetett Szuzukában. Most Cunoda Jukiért szoríthatnak, aki szintén kigördült.

GPHírek
05:10

Az eső már nem esik

Ezt mondják a hivatalos közvetítésben, viszont rengeteg víz gyűlt össze a pályán.

GPHírek
05:12

Akadály a Ferrari tesztjének

Úgy hírlik, az olaszok készítettek egy új padlólemezt, amit Szingapúrban nem próbáltak még ki, a körülmények viszont most sem segítenek nekik ebben. Latifi a következő, aki belekóstol a körülményekbe.

GPHírek
05:16

Így áll Schumacher szénája

Továbbra sem tudni, maradhat-e a Haasnál 2023-ra vagy sem, de a Sky német csatornája úgy értesült, legközelebb az USA Nagydíjon lesznek tárgyalások a felek között (ez a következő futam, két hét múlva), ahol a csapat tulajdonosa is jelen lesz.

GPHírek
05:17

Egyre többen a pályán

A Ferrarik és Hamilton is megjelent, Schumacher 1:52-es eredménnyel mért kört is futott. Természetesen a legerősebben bordázott esőgumik vannak használatban.

GPHírek
05:18

Javulnak a feltételek

Már nincs annyi állóvíz az aszfalton, mint pár perce, ez jó hír. A szuzukai pályán vannak jelentősebb szintkülönbségek, ez segíti a lefolyást.

GPHírek
05:20

A Ferrarik az első két helyen

Leclerc és Sainz megelőzte a szintén javító Schumachert, 1:49 a szintidő pillanatnyilag. Örülhetnek a nézők és mi is, hogy fokozódik az aktivitás.

GPHírek
05:25

Mások is hoztak újításokat

A Ferrarira valóban új padlólemez került, és az FIA jelentéséből kiderült, hogy az Alfa Romeón új az orrkúp és az első szárny, az Alpha Taurin a hátsó légterelő, az Aston Martinon a derékszárny (a hátsó szárny alatt), a Williamsen a motorborítás.

GPHírek
05:28

Ilyenek a körülmények

Sainz azt mondta, nemsokára jöhetnek a köztes esőgumik.

GPHírek
05:31

Motorgondok a Mercedesnél

Russell motorján olajszivárgást fedeztek fel, ezért már ma beszerelték az időmérőre és a futamra szánt egységet. Vagyis egy régebbi motorral volt probléma, amit vélhetően már csak gyakorláson terveznek használni, vagy nem sok versenyen.

GPHírek
05:33

Sainz 1:47-nél jár

Leclerc, Ricciardo és Alonso követi most a tabellán. Bottas megkapta a köztes esőgumit.

GPHírek
05:34

Újabb csapadék érkezik

Verstappennek mondták ezt rádión, aki szintén a zöld köztes esőgumin hajtott ki.

GPHírek
05:37

Az első nagyobb hiba

Latifi nevéhez fűződik, a hajtűkanyarnál blokkoltak a Williams kerekei, a kavicságyba csúszott, de kijött onnan.

GPHírek
05:41

Leclerc megelőzte Verstappent

Határozottan az intermediate gumik felé billent a mérleg nyelve, nagy a mozgás a rangsorban. Leclerc állt az élre, a pár perce első Verstappen most 3.

GPHírek
05:44

Erősödik az eső

De a köridők még javulnak, Alonso és Sainz beugrott Leclerc elé. Már csak a Mercedesek nem futottak mért kör, de Hamilton ezt mindjárt pótolja.

GPHírek
05:48

Ferrarik a bukótérben

Sainz és Leclerc is lesodródott a pálya egy-egy pontján, egyértelműen romlanak a körülmények. Gyorsan vissza is ment szinte mindenki a depóba, lehet, hogy ennyi volt az első edzés érdemi része.

GPHírek
05:53

Alonso 1. helye felé tartunk

A spanyol végez majd az élen 1:42.248-as idővel. Még van hátra néhány perc az edzésből, de nem úgy néz ki, hogy bárki kijön újra a pályára.

GPHírek
05:55

Estig esni fog

A Sky tudósítója ezt az információt osztotta meg az előrejelzésről, tehát a második edzésen talán még kevesebb autót látunk a pályán.

GPHírek
05:58

Az Alfa Romeo bátor

Bottas és Csou is kijött újra, esőgumin. Kicsit enyhült az eső.

GPHírek
05:58

Az Alfa Romeo bátor

Bottas és Csou is kijött újra, esőgumin. Kicsit enyhült az eső.

GPHírek
06:01

Vége az edzésnek

Az utolsó percekben többen is csatlakoztak a pályán az Alfákhoz, melyek pilótái közül Bottas megcsúszott a 130R kanyarnál. Végül mégsem maradt egyben mindegyik autó, Schumacher összetörte a Haast. A második tréningen hasonló körülmények várhatók, annak tudósításával 8 órától várjuk Önöket, addig is viszontlátásra!

Még több bejegyzés