Óriási dráma, Leclerc-é lett a pole, miután Verstappen nem fejezhette be a körét

Események

Forma-1, Charles Leclerc, Ferrari, Szingapúri Nagydíj 2022, szombat
Ferrari's Monegasque driver Charles Leclerc drives during the qualifying session ahead of the Formula One Singapore Grand Prix night race at the Marina Bay Street Circuit in Singapore on October 1, 2022. (Photo by Lillian SUWANRUMPHA / AFP)
Vágólapra másolva!
Charles Leclerc szerezte meg a pole pozíciót, miután Max Verstappen furcsa körülmények között nem fejezhette be a körét. A monacói pilóta mögül Sergio Pérez és Lewis Hamilton indulhat, a másik Mercedes viszont idő előtt kiesett.
Vágólapra másolva!
Cikkünk folyamatosan frissül37 bejegyzés

A vizes pályán rendezett harmadik szabadedzéshez hasonlóan nedves körülmények között kezdődött a Szingapúri Nagydíj időmérője, ám az eső nem esett. A pole pozícióra előzetesen a Ferrari, a Red Bull és a Mercedes is reális eséllyel pályázhatott. A levegő hőmérséklete 26, az aszfalté 27 fokos volt nem sokkal a kezdés előtt.

A Q1-et megelőzően a két Mercedes vezetésével a pilóták egy része már a bokszutca végén várakozott az intermediate gumikon. Az első próbálkozások után Lewis Hamilton 1:56.937 másodperces idővel állt az élre, 162 ezreddel megelőzve George Russellt. Utóbbi aztán még egy gyorskört autózott,

és ez már sokkal jobban sikerült, 1,095 másodperccel felülmúlta csapattársát.

A Ferrarik és a Red Bullok később mentek ki a pályára, így az ő első körükre többet kellett várni. Charles Leclerc 1:55.054-gyel állt az élre, Carlos Sainz azonban csak a hetedik pozícióban iratkozott fel az eredményjelzőre. Ami a bikásokat illeti, Sergio Pérez a két Mercedes közé jött fel, Max Versrappen viszont kifejezetten lassan kezdett.

Hamilton aztán visszavette a vezetést, Sainz pedig feljött a harmadik helyre. Ezt követően a címvédő is érdemben megérkezett, és két lila, valamint egy zöld szektorral, 1:54.395-ös körrel az élre ugrott, 294 ezreddel megelőzve tavalyi riválisát. A holland pilóta körére aztán Leclerc válaszolt, és 173 ezredes előnnyel ugrott az élre, Pérez pedig feljött csapattársa mögé.

4 perccel a vége előtt Alexander Albon, Nicholas Latifi, Daniel Ricciardo, Kevin Magnussen és Mick Schumacher álltak kieső helyen, a Haas versenyzői addig nem is autóztak értékelhető kört. A McLaren versenyzője aztán friss intereken felugrott a tizenkettedik helyre, közvetlenül csapattársa, Lando Norris mögé. Nem sokkal később a két Haas a hatodik, illetve a tizedik pozícióba jött fel,

így Sebastian Vettel, Valtteri Bottas és Cunoda Juki került veszélybe, de a finn versenyző hamar javított.

Másodpercekkel a kockás zászló előtt Albon gyorsult, de csak a tizenhatodik helyig ugrott fel. Vettel, Cunoda és Pierre Gasly azonban többet jöttek előre, így Ricciardo, Schumacher és Ocon volt gondban. Közülük csupán a német pilóta tudott előrelépni, aminek következtében kiütötte Bottast. A legnagyobb meglepetést egyértelműen az Alpine versenyzőjének búcsúja jelentette: az egyszeres futamgyőztes arra panaszkodott a rádióban, hogy nem működtek a fékjei. A baleset nélküli, csupán kicsúszásokat tartalmazó Q1-ben végül Verstappen végzett az élen, 104 ezreddel megelőzve Hamiltont.

A Q2 elején már felmerült a kérdés, hogy megéri-e slickeket felrakni, de mindenki az interek mellett tette le a voksát. Az élcsapatok között annyiban volt különbség, hogy Verstappen és a Mercedesek használt, míg Pérez és a Ferrarik új abroncsokon gurultak pályára.

Az első próbálkozások után Leclerc állt az élre, 1:52.343-as ideje38 századdal volt gyorsabb Verstappenénél és további 95 ezreddel Pérezénél. Hamilton a negyedik helyen kezdett, Russell és Sainz viszont jóval lassabbak voltak, igaz, utóbbi aztán rögtön bejött a hétszeres világbajnok elé.

Ami az ifjabbik brit versenyzőt illeti, egy hibának köszönhetően rengeteget vesztett.

Az első körökben úgy tűnt, hogy az Alpha Tauri jó lóra tett, hiszen Cunoda az élre állt. Azonban nem sokkal később Hamilton és Verstappen is megelőzte. A hétszeres világbajnok óriási előnybe került, de a pálya egyre gyorsult, így a köridők is egyre inkább csökkentek.

Leclerc először túl kockázatosnak ítélte a slickeket, de aztán mégis arra kérte a csapatát, hogy váltsanak. Ez meg is történt, csak éppen új intereket kapott, ahogyan az élcsapatok közül senki sem volt vállalkozó szellemű. Ellentétben az Aston Martinnal és az Alfa Romeóval, amely istállók lágyakat tettek fel az állva maradt versenyzőiknek.

Innentől kezdve kifejezetten érdekessé vált a küzdelem, hiszen Vettel, Schumacher, Magnussen, Csou Kuan-jü és Cunoda állt a kieső helyeken, miután Russell nem sokkal korábban elmozdult onnan.

A kockáztatás végül egyiküknek sem jött be, bár Vettel jó körön volt, de belehibázott.

Az igazi meglepetést viszont Russell szolgáltatta, aki csupán a tizenegyedik helyen fejezte be a Q2-t, így búcsúzni kényszerült. Mögötte Stroll, Schumacher, Vettel és Csou volt a sorrend.

A Q3-ban már nem tűnt kérdésesnek a helyzet, és az élcsapatok közül mindenki lágy abroncsokon hagyta el a garázsát. Egyedül Cunoda és Magnussen maradt az intereken, ők nyilvánvalóan kockáztattak azzal számolva, hogy ha bejön, akkor óriásit nyerhetnek.

A mezőny tagjainak még lett volna idejük kereket cserélni, de fontosabbnak ítélték, hogy minél jobban fel tudják melegíteni a meglévőket, így az élcsapatok versenyzői a pályán maradtak, bár a Ferrari behívta volna Sainzot. Az utolsó próbálkozások előtt Hamilton vezetett Verstappen és Pérez előtt, mögöttük Leclerc, Sainz, Alonso, Norris, Magnussen, Cunoda és Gasly volt a sorrend.

Óriási izgalmak között Leclerc-é lett a pole Forrás: AFP/Lillian Suwanrumpha

Verstappen először elvette a körét, de még volt ideje újat kezdeni. Ám aztán a csapata a bokszba rendelte, így esélye sem volt javítani. Ennek köszönhetően Leclerc-é lett a pole, megelőzve Pérezt és Hamiltont, Verstappen a nyolcadik helyen zárt.

Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!

Aktuális futam

2024.04.05. - 02:30Japanese Grand Prix - 1st Practice
2024.04.05. - 06:00Japanese Grand Prix - 2nd Practice
2024.04.06. - 02:30Japanese Grand Prix - Last Practice
2024.04.06. - 06:00Japanese Grand Prix - Qualification
2024.04.07. - 05:00Japanese Grand Prix - Race

Versenynaptár (2024)

2024.04.19. - 04.21.Chinese Grand Prix
2024.05.03. - 05.05.Miami Grand Prix
2024.05.17. - 05.19.Emilia Romagna Grand Prix
2024.05.24. - 05.26.Monaco Grand Prix
2024.06.07. - 06.09.Canadian Grand Prix
2024.06.21. - 06.23.Spanish Grand Prix
2024.06.28. - 06.30.Austrian Grand Prix
2024.07.05. - 07.07.British Grand Prix
2024.07.19. - 07.21.Hungarian Grand Prix
2024.07.26. - 07.28.Belgian Grand Prix
2024.08.23. - 08.25.Dutch Grand Prix
2024.08.30. - 09.01.Italian Grand Prix
2024.09.13. - 09.15.Azerbaijan Grand Prix
2024.09.20. - 09.22.Singapore Grand Prix
2024.10.18. - 10.20.United States Grand Prix
2024.10.25. - 10.27.Mexican Grand Prix
2024.11.01. - 11.03.Brazilian Grand Prix
2024.11.21. - 11.24.Las Vegas Grand Prix
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix