Az első szabadedzéssel ellentétben a második gyakorlást már villanyfényben rendezték, vagyis a pilóták az időmérőt és a futamot tekintve sokkal reprezentatívabb körülmények között gurulhattak pályára. A levegő hőmérséklete 29, az aszfalté 33 fokos volt nem sokkal a tréning kezdete előtt.
Ahogyan helyi idő szerint kora este, úgy most is a két Alfa Romeo látogatta meg először a pályát, de szép sorban a többiek is követték őket. Köztük volt Alexander Albon is, akiről úgy tűnt, hogy vakbélműtétje, illetve az azt követő komplikációk után probléma nélkül tudja teljesíteni a hétvégét. A legnépszerűbb keverék a közepes volt, de néhányan a keményeken nyitottak.
Az első próbálkozások után a nyitóedzést az élen záró Lewis Hamilton volt a leggyorsabb.
A brit pilóta 1:44.091-gyel kezdett a közepeseken, 57 századdal megelőzve csapattársát, George Russellt. Ekkor azonban a Ferrari és a Red Bull versenyzői még nem teljesítettek gyorskört, ráadásul Charles Leclerc autójával ismét gondok voltak, így ő a többieknél is később hagyta el a garázst.
Carlos Sainz nem kezdett jól a másik Ferrarival, hiszen első körében 1,485 másodperccel elmaradt Hamiltontól. És Valtteri Bottas, valamint Esteban Ocon is előtte állt. Sőt, nem sokkal később Fernando Alonso is átugrotta, a kétszeres F1-es világbajnoknak még Russellt is sikerült felülmúlnia, egészen pontosan 46 ezreddel. A Mercedes ifjabbik versenyzője a megszólalásig hasonló hibát követett el, mint amit az első szabadedzésen: a 12-es kanyarban ismét elfékezte magát, de ezúttal sikerült elkerülnie a találkozást a fallal.
Sainz második mért köre már sokkal jobbnak bizonyult, és 381 ezredes előnnyel átvette a vezetést. A Ferrari viszont korántsem lehetett elégedett, mivel Leclerc autója még negyedóra után sem volt menetkész állapotban.
A Red Bullok szintén sokat vártak.
15 perc után Hamilton visszavette a vezetést, de előnye sokkal kisebb volt, mint a tréning elején, hiszen csak 42 ezredet faragott Sainz idejéből. Russell ugyancsak gyorsult, de így is csak Alonsót sikerült visszaelőznie, hátránya 223 ezred volt csapattársa mögött.
Hamilton ezután befejezte etapját, ellentétben Sainzcal, aki tovább javított, és immár tetemes különbséggel, 437 ezreddel vezetett a hétszeres világbajnok előtt. Nem sokkal később Max Verstappen is megjelent az aszfaltcsíkon, és a kemény abroncsokon az ötödik pozícióban iratkozott fel az eredményjelzőre, 1,414 másodperces hátrányban egykori csapattársa mögött. Ekkor már vészesen közeledett a gyakorlás félideje, de Leclerc és Pérez még mindig a garázsban voltak, igaz, legalább már az autóban várakoztak.
Végül a mexikói versenyző mehetett előbb pályára, és mivel már a többiek számára is elérkezett ennek az ideje, a lágy abroncsokon kezdett. Ahogyan az ilyenkor lenni szokott, a kisebb csapatok egyes pilótái átmenetileg felzárkóznak az élmezőnybe. Közülük akkor Bottas volt a leggyorsabb, aki a második helyig jött fel.
Pérez mindössze a nyolcadik pozícióban nyitott, jelentős mértékben lemaradva Sainztól.
A spanyol versenyző ráadásul javított a piros oldalfalú abroncsokon, és 1:42.751-gyel növelte előnyét. A Mercedesek elsőre nem tudtak gyorsulni, Hamilton lila első szektor után keveredett forgalomba.
Szűk félórával a vége előtt, a mezőnyből utolsóként Leclerc is megkezdhette az érdemi munkát. A monacói pilóta Pérezzel ellentétben közepeseken kezdett, de így is a második helyig ugrott fel, 678 ezredes lemaradással csapattársa mögött. Igaz, ez csak átmeneti volt, hiszen Russell egy csúnya elfékezés ellenére bejött elé, ahogyan Hamilton és Ocon is.
Leclerc aztán még tovább gyorsult, és visszavette a második pozíciót, 295 ezredre megközelítve Sainzot. Emellett annak is örülhetett, hogy ezúttal Verstappent sújtotta technikai hiba:
a holland versenyzőnek az első felfüggesztésével akadtak gondok.
A Red Bull-családra meglehetősen rájárt a rúd ebben az időszakban, ugyanis nem csak a nagycsapat autóival voltak bajok. Cunoda Juki szintén kénytelen volt a garázsban várakozni, de az igazán látványos incidens Pierre Gaslyval történt. A francia versenyző autója kigyulladt, amikor be akarták őt tolni a garázsba, de szerencsére hamar eloltották a lángokat, és vissza is tudott térni a pályára.
Eközben a két Mercedes és Sainz megkezdték a versenyszimulációt. A Mercedes szétválasztotta a pilótáit: Hamilton a lágyakon, Russell a közepeseken ment ki, ahogyan egyébként Sainz is. A köridők alapján a Ferrari versenytempója valamivel jobbnak tűnt.
A megszokott menettel ellentétben azonban ekkorra még nem alakult ki a végeredmény. A technikai hibáknak köszönhetően Leclerc és Verstappen is a végén javított. Előbbi 208 ezredre csökkentette lemaradását Sainzcal szemben, utóbbi pedig a negyedik helyre zárkózott fel egy tökéletesnek nem mondható körrel. Ezzel ki is alakult a végeredmény: Sainz zárt az élen Leclerc és Russell előtt, mögötte Verstappen, Hamilton, Ocon, Bottas, Alonso, Pérez és Stroll lett az első tíz sorrendje.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!
2024.03.22. - 01:30Australian Grand Prix - 1st Practice |
2024.03.22. - 05:00Australian Grand Prix - 2nd Practice |
2024.03.23. - 01:30Australian Grand Prix - Last Practice |
2024.03.23. - 05:00Australian Grand Prix - Qualification |
2024.03.24. - 04:00Australian Grand Prix - Race |
2024.04.05. - 04.07.Japanese Grand Prix |
2024.04.19. - 04.21.Chinese Grand Prix |
2024.05.03. - 05.05.Miami Grand Prix |
2024.05.17. - 05.19.Emilia Romagna Grand Prix |
2024.05.24. - 05.26.Monaco Grand Prix |
2024.06.07. - 06.09.Canadian Grand Prix |
2024.06.21. - 06.23.Spanish Grand Prix |
2024.06.28. - 06.30.Austrian Grand Prix |
2024.07.05. - 07.07.British Grand Prix |
2024.07.19. - 07.21.Hungarian Grand Prix |
2024.07.26. - 07.28.Belgian Grand Prix |
2024.08.23. - 08.25.Dutch Grand Prix |
2024.08.30. - 09.01.Italian Grand Prix |
2024.09.13. - 09.15.Azerbaijan Grand Prix |
2024.09.20. - 09.22.Singapore Grand Prix |
2024.10.18. - 10.20.United States Grand Prix |
2024.10.25. - 10.27.Mexican Grand Prix |
2024.11.01. - 11.03.Brazilian Grand Prix |
2024.11.21. - 11.24.Las Vegas Grand Prix |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |