Carlos Sainz elsőségével zárult az Olasz Nagydíj második edzése. A leggyorsabb körét valamivel korábban megfutó Max Verstappen 143 ezreddel maradt el tőle, a versenyszimuláció során viszont ő tűnt a leggyorsabbnak.
Az első gyakorláshoz hasonló körülmények között kezdődött az Olasz Nagydíj második szabadedzése. A levegő hőmérséklete 28, az aszfalté 38 fokos volt közvetlenül a bokszutca kijáratának megnyitása előtt. A mezőny összetétele változott, hiszen kora délután Nyck de Vries, valamint Antonio Giovinazzi vezetett, de Sebastian Vettel és Mick Schumacher természetesen visszavették a helyüket az Aston Martinnál, illetve a Haasnál.
We're up and running for FP2
— Formula 1 (@F1) September 9, 2022
Follow all the action here >> https://t.co/LpbrMcOApM#ItalianGP #F1 pic.twitter.com/pu2AOcfzud
A visszaszámlálás megkezdése után hamar benépesült a pálya. A legtöbben a közepes gumikon kezdtek, de néhányan a kemények mellett tették le a voksukat, lágyakat pedig senki nem választott. Charles Leclerc valamivel később jött ki a többieknél, de ő is csak 3 percet várt, egyedül Valtteri Bottas maradt a garázsban hosszabb ideig.
Az első próbálkozások után Max Verstappen állt az élre, aki 1:23.021 másodperces körével 135 ezreddel előzte meg Carlos Sainzot, és további 176-tal Sergio Pérezt, akit a Mercedesek követtek Lewis Hamilton-George Russell sorrendben. Nem sokkal később azonban Leclerc három lila szektort autózva, 714 ezredes előnnyel letaszította a tabella tetejéről a címvédőt.
Ahogyan az várható volt, a második gyorskörében Verstappen gyorsult, de csupán 4 ezreddesl tudta felülmúlni riválisa idejét. Leclerc azonban nem tudott javítani, így maradt a második helyen, miközben Sainz 18 századra megközelítette egykori csapattársát. Pérez ott folytatta, ahol az első tréningen abbahagyta, és továbbra is hatalmas lemaradásban volt a két Ferrarihoz és a másik Red Bullhoz képest, de a Mercedeseket így is megelőzte.
Bottas csak bő tíz perccel a kezdést követően hagyta el a garázsát, és a finn versenyző autójára rögtön a lágyakat tették fel. Ennek megfelelően messze ő kezdett a legjobban a középmezőnyből, és 69 százados hátrányban felugrott a negyedik helyre. Russell javított, és megelőzte Pérezt és Hamiltont, hasonlóan Cunoda Jukihoz. A hétszeres világbajnok ugyan szintén gyorsult, de maradt a nyolcadik helyen, ellentétben a mexikói pilótával, aki 563 ezredre megközelítette Verstappent. A Ferrarik nem léptek előre, sőt, Leclerc egy kisebb hibát is elkövetett a Roggiában.
20 perc elteltével a két Haas követte elsőként Bottas példáját, és rakták fel a C4-eseket. Ők azonban elsőre nem ugrottak nagyot a táblázaton, ellentétben Lando Norrisszal, Fernando Alonsóval és Alexander Albonnal, akik a harmadik, az ötödik, illetve a hatodik pozícióig jöttek előre. Az élmezőnyből Verstappen és Hamilton javítottak elsőként, előbbi egy komoly elfékezés után a következő körében kereken fél másodpercre növelte előnyét, utóbbi feljött az ötödik pozícióba. Leclerc szintén kijött, ám körét nem fejezte be, Sainz pedig kisebb technikai gondokkal küszködött.
Problème pour Schumacher ! Drapeau rouge pic.twitter.com/TNDlFSioFI
— Aloïs Vertcenen (@AMadCenen) September 9, 2022
Nem sokkal félidő előtt Mick Schumacher autója leállt a Roggiában, a német versenyző pedig kénytelen volt félrehúzódni, ami megszakítást eredményezett. A Haas pilótája nem tudta megmondani, mi okozta, hogy a rendszer hirtelen lekapcsolt, de hamar kiderült, hogy erőforrás-problémáról volt szó.
25 perccel a leintés előtt újraindult az edzés, és az élmezőny tagjai közül elsőként azok tértek vissza a pályára, akiknek ilyen-olyan okokból addig nem jött össze a gyorskör a lágyakon. Sainz egy sárga és két zöld szektorral, 143 ezredes előnnyel átvette a vezetést, Leclerc viszont fél tizeddel lassabbnak bizonyult Verstappennél. Russell és Pérez szintén javítottak, de csak Norris és Hamilton közé tudtak bejönni ebben a sorrendben.
Ezzel ki is alakult a végeredmény, hiszen Verstappen és Hamilton már a közepeseken tértek vissza, hogy megkezdjék a versenyszimulációt. Így tehát Sainz zárt az élen Verstappen és Leclerc előtt, ám a két Ferrari később futotta meg a leggyorsabb körét a címvédőnél. Mögöttük Norris, Russell, Pérez, Hamilton, Ocon, Alonso és Albon lett az első tíz sorrendje.

Ami a hosszú etapokat illeti, Verstappen sokkal gyorsabbnak tűnt az ERS-sel küszködő Mercedeseknél, így várhatóan a középcsapatokkal egyszerű dolga lesz a felzárkózás során. A Ferrarikat a keverékek terén kettéválasztották: Sainz a többiekhez hasonlóan közepeseken ment, Leclerc pedig lágyakon. Előbbi szintén jócskán elmaradt a holland versenyző tempójától, és Leclerc is csak hasonló körökre volt képes a jobban tapadó abroncsokon. A monacói pilóta ráadásul egyszer átvágta a Rettifilo-sikánt.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!
Folytatódik a felkészülés
Kellemes délutánt kívánunk! 17 órakor kezdődik az Olasz Nagydíj második edzése, az elsőről készített összefoglalónkat itt olvashatják. Kiemeljük még egyszer, hogy Verstappent feltartották a legjobb köre végén, miközben úton volt a legjobb eredmény felé.
Sokan kapnak büntetést
A jelenlegi névsor: Verstappen, Pérez, Sainz, Hamilton, Bottas, Cunoda, de még simán bővülhet, például a hírek szerint Schumacherrel. Az időmérő utáni hátrasorolások oka az új motorelemek beszerelése az illetők autójába.
Szép az idő továbbra is
A levegő hőmérséklete 27 fok, az aszfalté 37.
Ketten most kezdik a munkát
Az első edzésen senkit sem hátráltatott jelentősebb probléma, de Vettel és Schumacher helyén más pilóta vezetett, ezért a két német kicsit lépéshátrányba került.
Elindult a gyakorlás
Egy óra áll a csapatok rendelkezésére. Többekhez hasonlóan ebben a pillanatban Verstappen is pályára gördült.
Sainz a közepes gumin nyit
1:23.156 az első szintidő a Ferrari pilótájától. Bottas és Latifi kivételével mindenki a pályán tartózkodik.
Leclerc sokkal gyorsabb Verstappennél
Konkrétan több mint 7 tizeddel, miután mindketten megelőzték Sainzot a közepes gumin.
II. Erzsébetre emlékeznek az Aston autóján
In your honour, Your Majesty. pic.twitter.com/VLfIp3c9WJ
— Aston Martin Aramco Cognizant F1 Team (@AstonMartinF1) September 9, 2022
Verstappen visszavágott
Most egészen minimális a különbség közte és Leclerc között, 1 századmásodperc alatti. De most Verstappen felé billent a mérleg nyelve.
Meghízott a két élcsapat előnye
A Mercedes közelebb volt a Ferrarihoz és a Red Bullhoz az első edzésen, mint most, ugyanis az 5. Hamilton és a 6. Russell hátránya 1 másodperc fölötti. A negyedik leggyorsabb istálló változatlanul az Alpine.
Leclerc megcsúszott
A második sikánnál ingott meg alatta a Ferrari, ezért a második kanyart, a jobbost levágta. Bottas feljött a 4. helyre, de a lágy gumit használta, a jelek szerint előre hozták az időmérő szimulációját. Neki úgyis sokkal nagyobb hangsúlyt kell fektetni a hosszú etapokra a büntetése miatt.
Megmutatták, hol került előnybe Verstappen
Az AWS elemzése azt mutatta, a második sikánnál Verstappen 0,01 másodperccel gyorsabb volt Leclerc-nél. Tekintve, hogy néhány ezredmásodperc közöttük a különbség, ez figyelemre méltó. Bottas elrontotta az első kanyar féktávját.
Pihenő a nagy roham előtt
Elcsendesült a pálya, hamarosan jönnek az időmérő-szimulációk, amelyen kialakul a második edzés végeredménye, mielőtt a versenyszimulációra váltanak a csapatok.
Szélárnyékozást gyakorolt a Haas
Schumacher adta Magnussennek, az időmérőn ennek fontos szerepe lehet az értékes tizedmásodpercek miatt.
Hibázott Verstappen
Lehet, hogy ma nem derül ki, milyen idő lakozik a Red Bullban? A lágy gumis köre legelső kanyarjában Verstappen elfékezte magát, hamar belátta, hogy nem tud elfordulni, és átvágott a bukótéren.
Verstappen az élen
1:21.807 az ideje, javított tehát fél másodpercet. Norris feljött a 3. helyre, gyorsabb a Mercedeseknél.
Piros zászló Schumacher miatt
Megállt a német alatt a Haas, ez elég rossz hír neki, mert kevés időt töltött benne ma. Piros zászlót lengetnek, vagyis mindenkinek vissza kell térnie a bokszba, az óra ugyanakkor ketyeg tovább.
Leclerc talán újra próbálkozhat
A lágy gumis sprintje közben érte az edzés megszakítása, de talán maradt annyi a gumikban, hogy újra nekivágjon egy mért körnek. Verstappen példája alapján ez nem reménytelen.
Folytatódik az edzés
25 perce maradt a mezőnynek a gyakorlásra, azonnal meg is telik a pálya autókkal.
Sainz vette át az 1. helyet
A Ferrari spanyol versenyzője a leggyorsabb, Verstappen hátránya 143 ezred, a 3. Leclerc-é 193. Pérezt Norris és Russell is megelőzte.
Gyenge az Aston Martin
Vettel és Stroll csak Latifit előzi meg, ha nem vesszük számításba a műszaki hibát szenvedő Schumachert.
Hamilton instabilnak érzi az autót
A rangsor 7. helyén álló versenyző erre panaszkodott rádión a Mercedesnek.
Pérez is nagyot fékezett
A célegyenes végi kanyart vágta a Red Bull pilótája egy füstölős elfékezés után. A versenyszimuláció javában zajlik, a végeredmény vélhetően kialakult.
Az utolsó percek zajlanak
18-ig tart az edzés, a versenyzők szorgalmasan gyűjtik a kilométereket. Schumacherén kívül egyelőre mindegyik autó megbízhatóan üzemel.
Leclerc majdnem belerohant egy riválisába
A célegyenes végén érte utol az egyik Aston Martint és majdnem felnyársalta, nagy fékezés után Leclerc a bukótérbe menekült. Bottas a második Lesmo kijáratánál lecsúszott a kavicságyba.
Egy hiba Sainztól is
Rajta is a célegyenes végi sikán fogott ki, ezért inkább átvágott a bukótéren. Mindjárt vége az edzésnek.
Nagy porolás Albontól és Bottastól
Sokasodnak a hibák, ahogy feszegetik a határokat a pilóták: Albon az Ascari kijáratánál ment túl messzire, Bottas pedig ezúttal az első Lesmo kanyarnál csúszott ki.
Vége az edzésnek
Sainz volt a leggyorsabb a második edzésen Verstappen és Leclerc előtt, ebből már több következtetést le lehet vonni. Köszönjük a figyelmet, szép estét kívánunk!